Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Veterinář Jan (Jiří Bartoška) už toho má dost. Poslední kapkou je smrt tchána, kterému taky došly síly a trpělivost. Babička (Iva Janžurová) totiž vždy rozhodovala o jeho životě, stáří, a nakonec i o tom, jak a kde bude pohřbený. Nerespektovala žádné jeho přání a touhu, v dobré víře, že ona sama vždy a lépe než on ví, co je pro něj dobré a správné. A tak se k jeho neštěstí o něj starala podle své představy o jeho štěstí. A Janovi začíná být jasné, že je na té samé cestě. Jeho žena Olga (Eliška Balzerová) se totiž řídí stejnou teorií malého dvorku a dlouhého biče a přesvědčením, že za štěstí svého muže je zodpovědná výhradně ona. Janovi dojde, že už takto dál nemůže, nechce, neumí. Když nic neudělá, skončí jako tchán. Jednoho dne jej napadne způsob, jak se osvobodit a získat zpět vládu nad svým životem. Tato revolta je ale hodně netradiční. Už jen tím, že prvotní inspirací mu byl jeden z jeho pacientů, papoušek s podezřením na Alzheimera. Jan se tak i díky němu vydává na cestu za naplněním toho, o čem se domnívá, že jsou jeho sny. A protože tato cesta nemůže být snadná, stává se její součástí také stádo koz a později i krav, psychiatrický ústav, plavba na voru a život na lodi. Janova cesta za svobodou ovlivní i životy jeho dětí a jejich partnerů. Dcera Olga (Táňa Vilhelmová) totiž převzala matčinu metodu, zatímco snacha Alena (Pavla Beretová) zatím dokázala tlaku rodové tradice odolat a volí vlastní cestu, liberálnější, modernější, lidštější. Důsledky jsou pro jejich protějšky (Jiří Havelka a Jakub Kohák), v obou případech odpovídající. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (813)

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době jsem měl zase upřímnou radost z českého filmu.Teorie Tygra je takový malý důkaz, že u nás dobří filmaři ještě nevymřeli.Příběh sice až trochu moc preafektovaně vyhrotí některé scény do extrému a hlavní hrdina si kolikrát nevede úplně obratně, ale Bartoška je úžasný herec který svojí roli hraje s naprostou lehkostí.Jeho charisma táhne celý film a díky tomu jaký strašný krávy má kolem sebe mu přejete minutu co minutu a užíváte si každou jeho skvělou hlášku.Nejdřív sem se bál Koháka, tohodle pána nepovažuju ani za člověka, natož za herce, ale nakonec se mezi tím bravurním hereckým ansámblem neztratil.Balzerová, Janžurová a hlavně Vilhelmová hrají excelentně a z jejich postav nejde jenom mráz po zádech, ale občas je vám až na zvracení...v tom dobrém slova smyslu.Objektivně bych film asi hodnotil 4*, ale díky tomu, jaké hnoje naši tvůrci rok co rok serou do kin působí Teorie tygra jako zjevení a já se opravdu po dlouhé době výtečně bavil, takže subjektivně tomu musím loupnout jasných 90% a jen se pozastavit nad hodnocením mého bratránka který vyrůstal na stejných hodnotách jako já a dal odpad, buď spadl v práci ze střechy nebo sme oba viděli jiný film.90%. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Všemi proklamovaný pohodový film je ve skutečnosti další obyčejná cílovka, která se až nápadně shoduje s předchozí tvorbou Jiřího Vejdělka. Je to přesně ten typ filmu, který v hloupoučkých pointách utvrzuje svého diváka v zažitých stereotypech, v názoru, že muž je sice pán tvorstva, ale bez ženy je jeho život nerealizovatelný. Nejrůznějších klišé je tu opravdu přehršel, většina postav podléhá kašírované představě o partnerských vztazích, které jsou utvářeny čistě na základě instinktivního (ne)pochopení a destruktivní izolace. V rámci téhož nastává ovšem několik WTF momentů, jejichž logická chudokrevnost doslova bije do očí – Vilhelmová, typická slepice, která tvrdě razí matčinu teorii o "záchraně" mužů, najednou, bůhvíproč, prozře a stane se spasitelkou rozbitého manželství? Bartoška, jehož útěky jsou podmíněny osobní frustrací, strhne na svou stranu jak flegmatického syna, u nějž se ovšem nejedná o útěk, ale spíš o pocit jakési bezstarostnosti, tak frustrovaného zetě, který neví kudy kam, ale bez silnějších a v podstatě asi i nutných potřeb. Bere je jako své spojence, parťáky, ale vůbec je nevnímá jako stejně postižené chudáky, kteří u něj hledají spásu a de facto i rozřešení svých problémů. Případ sám pro sebe je postava Balzerové, která je dle všeho vysokoškolskou pedagožkou, ale nepozná, že jí pobavený manžel prostě a jednoduše tahá za fusekli? Mohl bych pokračovat dál, ale v zásadě k tomu není důvod. Film si svého diváka bezesporu najde, v tom je jeho (a)morální poselství až nekomplikovaně čitelné, ovšem je otázka, proč právě něco takového vzbudilo rozruch i u lidí, kteří podobným klábosivým fraškám běžně neholdují. Buď za to může chraplavý Bartoškův hlas nebo ten papoušek s Alzheimerem. Určitě. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,PRAKTICKÝ VĚCI BY VŮBEC CHLAPI NEMĚLI ŘEŠIT.“… „A PROČ?“ … „PROTOŽE MAJÍ NÁS!“... /// O mužích (pro muže), jenž nejsou pány svého života. V rámci teorie, že nic nepotěší víc, jak neštěstí druhýho, flákám 4*. Na druhou stranu není třeba propadat beznaději, protože aa každýho (i ženatýho) číhá (někde) parádní dobrodružství. (Aspoň to teda tvrdí Bartoška, takže tenhle film starý nepustím…) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Život mi zařizuje manželka. 2.) Jsem ženatej a propadám beznaději. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Negativa - několik zbytečných klišé a Kohák, který je sice relativně sympatický... člověk, ale bez artikulace a s pohyby marionety se prostě blbě hraje. Pozitiva - 1. Pan Jiří zde září jako v dobách, kdy v Sanitce odtančil padnout na leukemii. Byť jinak drsný jako Ozzy, dodnes u seriálové rozlučky i Hůůúúúhůůúúání před kremoškou podojím slzné kanálky. 2. V době feminizování světa a až nekritického vyzdvihování ženské role ve společnosti se mužům nedostává nejen reflexe této situace, ale ve finále ani sebeuvědomění nebo, nedej Bože, sebevědomí. Nutno narovnávat. 3. Děj plyne v poklidném tempu, i díky exteriérům působí film chvílemi až relaxačně. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Strategie ženy: chudinka nebo rovnou hysterák. Strategie muže: taktický ústup. Srovnání několika manželských páru z kterého nejlépe vyjde žena, která si občas ubalí jointa a její muž, milující dítě v ní...ač jeho spermie jsou ty nejpomalejší široko daleko. Vynikající debut a velmi příjemná komedie se současnou hereckou elitou, krásnými záběry české krajiny a skvělou myšlenkou, jež dokazuje, že český film nemusí nutně sklouzávat do stupidního sexistického humoru. I inteligentní a náročnější divák se v našich kinech může dnes zasmát. [Cinema City - Ústí n. Labem] ()

Galerie (41)

Zajímavosti (18)

  • Natáčení probíhalo v Praze, ve Středních Čechách (v okolí Davle, v Třebsíně, Novém Kníně, Dobříši, Vysokém Újezdu, Černošicích apod.) a v malebném prostředí tří řek Vltavy, Berounky a Sázavy po dobu třiceti natáčecích dnů v průběhu šesti extrémně tropických týdnů v létě roku 2015. Dům Jana (Jiří Bartoška) a Olgy (Eliška Balzerová) se nachází ve městě Dobřichovice. Výlet na kolech v úvodu filmu, který si Jan a Olga udělají, je poutní místo s barokním kostelem Skalka v Brdech. (Zdroj: CinemArt)
  • Na začátku filmu, po kastraci kocoura Tygříka, Jan Berger (Jiří Bartoška) řekne sestřičce: „Nikdy se neptej, koho kastrují – kastrují tebe.“ Parafrázuje tím notoricky známý citát z úvodu Hemingwayovy knihy „Komu zvoní hrana“: „Žádný člověk není ostrov sám pro sebe, každý je kus nějakého kontinentu, část nějaké pevniny. Jestliže moře spláchne hroudu, je Evropa menší, jako by to byl nějaký mys, jako by to byl statek tvých přátel nebo tvůj. Smrtí každého člověka je mne méně, neboť jsem část lidstva. A proto se nikdy nedávej ptát, komu zvoní hrana. Zvoní tobě.“ Autorem tohoto citátu ovšem není Hemingway sám, nýbrž anglický básník John Donne. (Rene.Artois)

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama