Reklama

Reklama

Devadesátník Zev (Christopher Plummer) se po smrti své ženy vydává z pečovatelského domu na útěk a na sedm desetiletí odkládanou cestu za pomstou. Bojuje se selhávající pamětí, ale má instrukce od přítele Maxe (Martin Landau), kterému podává zprávy o misi, v níž potřebuje získat zbraň a najít muže, odpovědného za smrt jejich rodin v Osvětimi a skrývajícího se pod cizí identitou. Zevovo urputné odhodlání ho vede na dobrodružnou cestu plnou neočekávaných zvratů při hledání toho správného viníka. Napětí, otázky morálky a šokujících odhalení v netradičně pojaté road-movie o stínech nacismu. (APK Cinema Service)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (311)

malylada 

všechny recenze uživatele

Příběh stárnoucího muže, jenž na sklonku života vezme pomstu do svých rukou, aby našel nacistu, který měl na svědomí vyvraždění rodiny v lágru. Nezvyklá roadmovie, kdy sledujeme neduhy staří, člověka trpícího Alzheimerem a až zázračně dokáže upoutat pozornost, i přes počáteční pomalé tempo. Drama hodně staví na hereckých výkonech, především výtečného Plummera, který dokáže vzbuzovat emoce při každé scéně. Obvykle takovým filmům dávám sedmičku, ale to, co se odehraje v poslední půl hodince, je naprosto neskutečná záležitost a závěr mě naprosto rozsekal. Scénář si zaslouží absolutorium a ještě pár dní ve mně rezonoval…....90% ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Zdejší vysoké hodnocení vidím jako malou odvahu přiznat tomuto bezpochyby silnému tématu objektivní kvality. Ano, snímek se vyznačuje hodně zajímavým a věrohodným Plummerovým herectvím, zajímavým nápadem a dost možná že i šokující pointou. Ale mimo tyto tři věci tady nesledávám vlastně nic navíc. Z filmu si budu nejvíce pamatovat jednoho poctivého nácka kdesi u kamenolomu. 60% ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když máte dopis s instrukcemi, finanční podporu, jasný záměr a nabitý Glock, nebude vám na wiesenthalovské stezce odplaty překážet stařecká demence ani košile s krátkým rukávem.. Egoyan si zkušeně pohrává s napětím i očekáváním diváka (strach ze psů, záběry na sprchu, amplion, vlakové vagóny) a po malých dávkách pouští cyklon B na představy, že život lze dožít ve lži. Škoda jen, že konec (jakési přepnutí z Mementa na Angel Heart) připomínal make-up Jürgena Prochnowa. Podařený, ale přitom ne moc přesvědčivý, a když si ho pak člověk zpětně omílá v hlavě, dojde na to, že by to dost dobře fungovalo i bez něj. Kmet Christopher Plummer podává precizní výkon každou buňkou svého vetchého těla.. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Vůbec jsem tentokrát netušil (nechtěl), o čem film je. Takže vendeta, hm. Zpočátku jsem měl pocit, že sleduji obyčejnou cestu za pomstou. Postupně se ale začal děj zaplétat, napětí se stupňovalo a nakonec vše explodovalo. Konec by možná mohl vypadat spektekulárně, ale ve skutečnosti ho vymyslel chytrý mozek - a pomsta očividně chutnala sladce. Plummer je i přes svůj věk stále vynikající! ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Jdu do plných. Pocit hnusu, který mě ovládl, je na pováženou. Nebudu prozrazovat z čeho všeho konkrétně, každopádně velké, nadčasové téma. Objektivně je film spíše na čtyři, ale jelikož mě nečekaně vtáhl snad v každém momentu, nadsadím. Přestože jsem o něm slyšela, předčil má očekávání a o samotné finále zas až tak nešlo. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (15)

  • Aby Jürgen Prochnow vypadal starší pro roli Rudyho Kurlandera, musel být použit speciální make-up. (aporve)
  • Když ve filmu hraje Zev Gutman na klavír, slyšíme skutečně hrát představitele hlavní role Chritophera Plummera. V domově důchodců, kde navštívil Kurlandera č. 2 si zahrál  "Andante z opusu 25 klavírního koncertu č.1 G moll" od Mendelssohna a v domě Kurlandera č.4 úryvek z "Isoldiny smrti z lásky" z Wágnerova "Tristana a Isoldy". (Klot)
  • Počas holokaustu sa väzni koncentračných táborov tetovali iba na jednom mieste, a to práve v Osvienčime. Poradové čísla dostali len väzni vybraní do práce. Ostatní väzni, ktorí prišli vlakom a boli považovaní za nespôsobilých na ťažkú ​​prácu – ako deti, mladí tínedžeri, tehotné ženy, hendikepovaní a starí ľudia – boli poslaní priamo do plynových komôr a zavraždení. Plynové komory boli maskované ako sprchy, aby sa predišlo prípadným vzburám. Tieto obete neboli nikdy registrované a nedostali žiadne tetovanie. To je jeden z dôvodov, prečo je dnes ťažké odhadnúť presný počet obetí. (Arsenal83)

Reklama

Reklama