Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvanáctiletá Johana, citově otřesená smrtí své matky, prožívá jako zradu, že ji otec „odložil“ o prázdninách ke strýci na venkov. Dívka je uzavřená, žije pro svůj počítač, hudbu a vesmírné světy, protože věří, že tam odešla její maminka. A právě pátrání po tajemství mimozemské „brány spravedlivých“ sblíží Johanu se starým podivínským Hansem. Ve vzácném tisku dívka za pomoci kamaráda z party místních dětí objeví klíč, vedoucí k záhadě, ukryté ve sklepení rozvalin středověké tvrze… Rodinný film natočil v roce 1997 režisér K. Hanzlík, který do dvojrole Johany a Anežky obsadil A. Kárníkovou, strýčka si zahrál D. Matásek, jejího otce M. Dlouhý a v roli podivína Hanse se objevil hudební skladatel P. Hapka. (Česká televize)

(více)

Recenze (40)

zette 

všechny recenze uživatele

Ceska produkce v rodinnem filmu za tou ceskoslovenskou znacne pokulhava a tak budme vdecni i za tento film. Subjektivne ubiram vezdicku za namet, ktery me proste nebavi. Herecke vykony jsou taky sotva prumerne, nedivim se, ze toto byl prvni a posledni film Anny Karnikove... Postava Hapky a hlavne Oldricha Vlacha (toho chlapa mam kazdym dnem radeji!) byly ale uzasne, i kdyz Vlachova policejni uniforma vypadala jako z Podnestrske republiky (jsem fakt nepochopil)... Hudba pekna a na zaver filmu se i pres vlazne tempo vyplati pockat! ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Jelikož podporuji každý český film (od roku 1993), který je sci-fi, tak ty slabé 3* dám. Každopádně sláva, Hanzlík aspoň jednou v životě natočil něco, na co se dá dívat! Do nebíčka sice nemá blbý nápad (pro mě osobně dost zajímavý), ale Hanzlík ho podal s minimem zvratů, utahaně a rozmělněně, takže ani o nějaké atmosféře tady mluvit nemohu, tajemno pořádně nevyniklo a spíš jsem se nudil. Pak to má dobrou kameru a obstojné herecké výkony, ale střihač se evidentně při stříhání tohohle filmu zdrogoval, jelikož to celkově vypadá všechno strašně divně, aspoň většina scén. Potěšil mě ale občasný humor, který to aspoň trochu oživil a líbil se mi i ten running gag s kolem. Na víc jak slabé 3* to ale rozhodně není a nebýt to česká sci-fi, asi zůstanu spíše u lepších 2*. Žádný zázrak ten film není, byť jsem do toho nějakou naději - i přes Hanzlíkovu režii a scénář - vkládal. Slabé 3* ()

Reklama

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Už v prvních pěti minutách bych toho parchanta zabil. Toto si já k rodiči dovolit tak mi urazí palici. No, k filmu samotnému: Novodobá Robinsonka se vůbec nepovedla. Zde je vidět krásně rozdíl mezi tehdejší mládeží a tou dnešní. Hlavně tedy co se chování týče, ke zbylému rodiči. Ach tak, že to bylo sci-fi a ne Robinsonka?? To je ovšem jiná. Jako sci-fi to byla ještě větší blbost. A jako fantasy je snad škoda psát. A tak nejvíce pobavil pan Pecha coby pošťák, a malilililinko pan Hapka. Snímek mne zaujal pouze tématem, jinak není vůbec dobrý, ani nijak zábavný. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Škoda, že autoři neudrželi víc stěžejní dramatickou linii. Zajímavé by bylo propracování protektorátního příběhu. Snahy o vtipné scény působity křečovitě (panoptikální postavy vesničanů - listonoš, doktor, lékař, výčepní + její sestra - "redaktorka") až trapně (všeoběcně jízdy auty - např. po schodech?). ()

Mercilonka 

všechny recenze uživatele

Když jsem byla malá, nechápala jsem mamku a babičku, proč u filmů brečí. A pak přišel rok 1997, film Do nebíčka a já se ve svých 9-ti letech u filmu rozplakala (Spoiler: na konci filmu, jak Michal Dlouhý prosí dceru, aby se z té druhé strany vrátila). Celkově film zajímavý, jiný než ostatní dětské filmy a hlavně napínavý a tajemný. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • Prostředí tajemné hory s vesmírnou bránou lze nalézt v areálu zámeckého parku ve Valeči. Celý park dlouhou dobu chátral, a i v současnosti je jeho velká část (včetně uměle navršeného kopce a "Hansovy věže") nepřístupná. (dvd-L)
  • Když byl Petr Hapka požádán o zahrání role podivína, kterého režisér marně sháněl do svého filmu, kontroval tím, že studoval herectví u Oldřicha Nového a roli vzal. Když jej režisér ale opakovaně žádal, aby složil hudbu, kategoricky odmítal, že by vypadal jako megaloman. Nakonec na samý závěr postsynchronů řek: "Nenechám takový hezký film zničit někoho špatnou muzikou," a hudbu složil. (sator)

Reklama

Reklama