Reklama

Reklama

Místo zločinu Plzeň

(seriál)
Česko, 2015, 5 h 49 min (Minutáž: 57–60 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Martin Bezouška

Kamera:

Asen Šopov

Hrají:

Lukáš Vaculík, Martin Stránský, Jan Zadražil, Vladimír Polívka, Berenika Kohoutová, Vladimír Kratina, Zuzana Vejvodová, Jaroslav Pížl, Barbora Kodetová, Vítek Pokorný, Václav Liška, Jana Gýrová (více)
(další profese)

Epizody(6)

Šestidílný kriminální seriál Místo zločinu Plzeň sleduje práci plzeňského kriminalistického oddělení. Divákům se představí plukovník Karel Drtina (Lukáš Vaculík), šéf plzeňské kriminálky, strohý profesionál, který nemá osobní vztahy s vyšetřovateli v oblibě, a kapitán Tomáš Karas (Jan Zadražil), racionální pedant, jehož jedinou slabostí je tolerance ke kolegovi Viktoru Knappovi (Martin Stránský), který i přesto, že se rád napije, má v týmu respekt. Nejstarším členem kriminalistického oddělení je major Vladimír Šimek (Vladimír Kratina), ženský element zastupuje kapitánka Mirka Ondrová (Berenika Kohoutová), svéhlavá, ale velmi pracovitá vyšetřovatelka. Nejmladším členem týmu, hledajícím každou příležitost k tomu, aby se prosadil, je zakomplexovaný kapitán Jakub Lepší (Vladimír Polívka). Kromě nich se v seriálu objeví také Bára Kodetová, Jitka Čvančarová, Tereza Brodská, Andrea Verešová či Zuzana Vejvodová. Tým kriminalistů bude v seriálu řešit vraždu významného plzeňského podnikatele, pátrat po nezvěstných pracovnících bio farmy, hledat manželku šéfa plzeňské opery, odhalovat psychopata, který zřejmě stojí za vraždou mladé ženy, i pátrat po tom, kdo řídil náklaďák, který srazil místní učitelku. (Česká televize)

(více)

Recenze (216)

honajz 

všechny recenze uživatele

První díl byl strašný, opravdu. Modré filtry už mi lezou krkem, a natáčet napětí pět minut, když víme, že tam vrahoun je a zaútočí, to je ubohé a nenapínavé. Ano, viděli jsem pár ženských zadků, prima, ale jinak zdlouhavou nudu. Sice jsem Strachův Labyrint moc nevychválil, ale oproti tomuhle je to profesionální a napínavá kvalita. Herci hrají jako z donucení, uvěřitelní jsou jako bytná na kolejích, šumlují, přehrávají. Režisér se nemůže rozhodnout, jestli točí temnou krimi, nebo černou komedii s pár hláškami, z nichž mnohé jsou trapné jako při studentském mejdanu. Omílání stejných záběrů, reklama na sponzory včetně toho rumového, a nelogičnosti až na půdu. Třeba v pražském Braníku je několik veksláckých vil, a každá má minimálně sedm kamer - tady pan podnikatel (kterého si zahrál sám pan scenárista - a pak vyčítejte Strachovi cameo v Laybrintu) má luxusní vilu, ale na kamery se nikoho nenapadne zeptat. A nakonec se vlastně ani pořádně nedozvíme, proč ty věci vrah dělal, navíc je porušeno pravidlo pátera Knoxe. Policajti se jen unaveně tváří nebo opíjejí - jen jedno z mnoha a mnoha klišé prvního dílu, ale že by něco pořádně vyšetřovali, to ne. A co mankote měla znamenat při závěrečné honičce ta ženská s čoklem nad chlapem v pitevně? Nějaký sofistikovaný hřebejkovský humor? A jít do práce v lodičkách a sukni? Navíc když pro tlustou prdel neumím běhat? Jo, a je to kriminálka Plzeň - tak proč se celé finále odehrává v pražské Thomayerce?! ----- EDIT PO 2. DÍLU: Snaha o filozoficko-existenciální atmosféru severských detektivek z toho čouhá jak snaha studenta FAMU natočit Psycho. Depresivní hudba, modré filtry, rozjímavé pohledy, trochu jak z Akt X, než se někdo pohne nebo něco řekne, trvá to skoro minutu, do toho hraje tajuplná hudba, a nakonec řekne něco ve stylu, kde je tady záchod či odvezeme vás na kriminálku. Co je ale nejhorší - Hřebejk nedokáže zrežírovat a Bezouška napsat skutečnou detektivku. Prohřešují se všem pravidlům, otázka, jestli vědomě, či nevědomky, ale tipoval bych při tom amatérském provedení, že vůbec netuší, co lidem servírují. V detektivce musíte vraha představit někde na začátku a jeho činy posléze vysvětlit, což chybí u prvního dílu, nebo nesmíte ukazovat prstem na tu jedinou možnou osobu, která to pak nakonec je, protože se divák celou hodinu pronudí, než to těm tupým policajtům taky dojde a než ti navštíví konečné trolejbusů, bary a vyslechnou pár zbytečných lidí. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Po prvním dílu ambiciozní krimi série Jana Hřebejka v produkci ČT je evidentních hned několik věcí - 1) Jan Hřebejk už není etalonem kvality, ale pouhopouhým rutinérem 2) Češi kriminálky neumějí točit 3) Martin Bezouška je naprosto zoufalý scénárista 4) První díl byl asi i můj poslední... 2. díl: Porušil jsem čtvrtý bod předešlého výčtu, tedy - 2. díl byl výrazně lepší než bezkrevný a planý pilot, vypadá to na dramaturgický lapsus - proč byl jako pilotní díl, který má nalákat diváky, zvolen právě ten nejslabší? A pak ještě smutné konstatování - po x letech čeští tvůrci naskakují na vlnu scandi noir detektivky...a svět už mezitím surfuje někde úplně jinde... 3. díl: Objevování Skandinávie pokračuje...scenáristicky to vypadá na naprostou analogii s předešlým dílem, naštěstí na konci přijde zvrat...jenom mi začíná připadat tendenční, že všechny případy se týkají horních deseti tisíc...v jiných vrstvách společnosti se v Plzni nevraždí? Škoda, že kvalita seriálu nedosahuje kvalit úvodní a závěrečné znělky...Mišík s Gellnerem jsou úžasní... ()

Reklama

jacksax 

všechny recenze uživatele

tragická kamera, tragický Hřebejk - těžko říct, jestli i tragický scénář. Ale ztrácející se vanilkový doutník a vrah, co spadne z rovné střechy mne moc nenadchly, amatérismus vyšetřování první kategorie už mám nastudovaný z prvního dílu olomouckého triptychu (víc jsem nedal), záběry vykrádají Stracha a hudba asi měla odkazovat na Malého pitavala. Celkově to má outfit Rodiných pout nebo čehokoliv podobného, což mi podsouvá myšlenku, jestli Hřebejka a jeho tým vůbec kriminálky zajímají a mají něco nastudováno nebo se jen vecpali tam, kde je to in a smrdí z toho lehce keš studia za "velký režisérský jméno".. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Příjemný rozjímavý seriál, 1)  kde zamyšlený monolog střídá jiný zamyšlený monolog._____ 2) Nikdo tu neřve, ba ani nezvyšuje hlas, nikdo nikam neběhá._____ 3) Příjemný dojem podtrhují hezké, byť nepříliš vynalézavé, záběry na Plzeň._____ 4) Stále pěkný už 40letý Jan Zadražil i rovněž pěkný 26letý Vladimír Polívka to pak jistí._____ 5)  27.5.2023 - opakované zhlédnutí potvrdilo můj předchozí dojem. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí !! CELÉHO !! prvního epizodního dílu (měl by být coby zaváděcí ten nejlepší, vzhledem k tomu, že nejde o na sebe navazující děj klasického seriálu) naprostý souhlas s Radek99. Hřebík byl s konečnou platností zatlučen. Navíc dodám, že zde už nešlo z kteréhokoliv hlediska (scénář, režie, herecké výkony, ...) více zkazit. A televizi ČT vzkazuji, "nevyhazujte koncesionářské poplatky !! " za podobné produkce. ()

Galerie (80)

Zajímavosti (20)

  • Ve scéně na začátku rozhovoru na schodišti (cca 41.–42. minuta), jde policista nahoru rychle, při oslovení se zastaví cca 4 schody před mezanínem, po zjištění, že nejde o něj, se opět rychle rozejde, avšak v dalším záběru (cca za 8 sekund) teprve vchází na mezanin. (PMUL)
  • Janáčkův masokombinát se točil v areálu Branického pivovaru. Památkově chráněný objekt založili roku 1899 pražští sládci, pivo se v něm přestalo vařit v roce 2007. (sator)
  • Ve scéně rozhovoru na schodišti (cca 41.-42. minuta) se všichni koukají dolů do kamery, ačkoliv by oba pánové měli koukat nahoru, protože rozhovor vedou se slečnou v patře nad nimi. (PMUL)

Reklama

Reklama