Režie:
Renny HarlinKamera:
Oliver WoodHudba:
Boris BlankHrají:
Andrew Dice Clay, Wayne Newton, Priscilla Presley, Lauren Holly, Gilbert Gottfried, David Patrick Kelly, Robert Englund, Ed O'Neill, Kari Wuhrer (více)Obsahy(1)
Ford Fairlane je rokenrolový detektiv z Los Angeles. Vypadá jako Elvis Presley, mluví jako žumpa a je pořádně praštěný. Ale, když chcete dělat tuhle práci, musíte být rošku paranoidní. Nenechte si ujít tuhle ztřeštěnou komedii s hudbou od skupiny Yello. (Guild Home Video)
Recenze (40)
Renny Harlin tohle natočil mezi Die Hard 2 a Cliffhangerem :-). Komedie, která opakovaně porušuje přikázání "never go full retard" (i když zase ne tolik, jako třeba filmy s Leslie Nielsenem) o soukromém detektivovi pracujícím v showbusinessu, je to taková sexistická rock n roll verze Ace Ventury s ultra NY italiamafia přízvukem (což v LA není vůbec divný). Hudbu dělají Yello a Harlin si z Nightmare On Elm Street 4 vypůjčil ještě Robert Englunda. Hláškovací trash na úrovni. ()
Tak ako ma Drtič mozgov bavil, tak Ford Fairlane išiel mimo mňa. Andrew Dice Clay tu je presne tak štylizovaný otravný kokot ako ho poznám väčšinu jeho kariéry. Detektívna zápletka ma vôbec nebavila. Humor je na úrovni kreslených grotesiek. Hlavne full retard záporáci jak keby z nejakej rozprávky vypadli. Akcie je minimum. Okrem dvoch väčších výbuchov nič ďalšie nestojí za zmienku. Chýbala mi tu nejaká poriadna kráska. Viacero sa tu len mihne. Dosť to kazí aj CZ dabing. Možno zabil väčšinu hlášok a v originále je film o niečo lepší. Ale to nemám chuť zisťovať. Celkovo za mňa nuda a jeden z tých slabších Harlinových filmov. 4/10. ()
Moc mě to nechytlo. Možná se na tom nemalou měrou podepsal hrozný dabing, protože pochybuji, že v podobně rozjařeném snímku bylo za nejsprostší slovo anglický ekvivalent k českému "třasořitka", ale i tak. Srala mě ta nekonečná póza, která se celým filmem táhne jako nezdolný sopel, sralo mě kravské sako hlavního hrdiny, srala mě Lauren Hollyová s nechutným rezavým střapcem na hlavě a dost mě sral všudypřítomný pokus o hlášky za každou cenu (i když tady uznávám, že hodnotím podle dabingu). Harlin se snaží, akční scény nepopírají jistý nádech nápaditosti (autohonička na hřbitově, střelba z "trojbrokovnice" nebo sestup z členitých výšin), ale ve střihu mu to neštymuje a v řídkém ději nedrží tempo. Normálně s nadsázkou nemám problém, ale tady jsem se nudil. Aspoň že tu koalu nakonec jakože neoběsili. 40% ()
"JOHNNY BYL JEDINEJ ČLOVĚK NECHUTNĚJŠÍ NEŽ JÁ. JAKO DĚTI JSME SE POŘÁD TRUMFOVALI. VYKAŠLAL JSEM NA STůL HLEN A ON ŘEKL: "DOBREJ POKUS." A VYTÁHL BRČKO.." V pubertě jsem žral druhý kultovní snímek komika Andrew Dice Claye a sice Puynova DRTIČE MOZKů, ale tenhle mi, třebaže jsem o něm věděl, nějak unikl. Škoda, protože tenkrát bych si ho byl býval užil určitě mnohem víc než dnes. Film na mě zpočátku působil (i přes mnohé vtipné hlášky) poněkud rozpačitě, ale postupně se rozjel a druhá půlka už byla i solidně akční (honička na hřbitově, pyrotechnické orgie ve Fordově domě, slézání výškové budovy). Potěšila jak Priscilla Presley v roli chladné a perverzní dámy z lepší společnosti, tak roztomilá Fordova sekretářka Lauren Holly (chvíli mi trvalo než jsem ji pod těmi brýlemi poznal), vysmátý zabiják Robert Englund či omezený policajt Ed O´Neill. Když studioví hlavouni (produkoval Joel Silver) viděli denní práce, nabídli prý Harlinovi (který už ale měl na kontě solidní horor VĚZNICE a úspěšnou čtvrtou NOČNÍ MůRU V ELM STREET) režii SMRTONOSNÉ PASTI 2 a ten ji začal točit souběžně s post-produkcí FORDA. Škoda toho zkurveného dabingu, který zničil mnohé dialogy. ()
to čo film o rockandrollovom detektívovi postráda na scénari (to je dynamika, originalita a zábavnosť) si plne vynahradzuje na skvele zvládnutých akčných scénach od finského pekelníka harlina. nie je to žiadne umelecké dielo, ale čuduj sa svete pri jeho sledovaní sa príliš nenudíte a dá sa to kľudne pozrieť i viac krát. ()
Galerie (65)
Photo © 20th Century Fox, Silver Pictures
Reklama