Scénář:
Štěpán HulíkHudba:
David BoulterHrají:
Zuzana Stivínová, Jaroslav Dušek, Eliška Křenková, Leoš Noha, Jan Cina, Štěpán Benoni, Eva Holubová, Oskar Hes, Martin Sitta, Janek Gregor, Petra Špalková (více)Epizody(8)
Obsahy(1)
Zločin, který rozhodujícím způsobem zasáhne do životů všech zúčastněných, stojí na počátku dramatické minisérie HBO Europe, Pustina. Když se starostka severočeské vesnice Hana Sikorová ocitne na vrcholu svého boje proti velké těžební společnosti nabízející obyvatelům obce vysoké odstupné výměnou za opuštění jejich domovů postavených na ložiscích hnědého uhlí, zmizí její čtrnáctiletá dcera Míša. Pátrání po dceři Hanu po letech mírumilovného soužití s ostatními přivede k pochybnostem ohledně celé komunity, která se pod vlivem událostí začíná rozpadat a ukazovat svou pravou tvář. Objasňování záhady příběh rozvětvuje do několika prolínajících se dějových linií, gradujících do nečekaných souvislostí. (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (829)
"Co když už nebudeme nikdy nikomu věřit?" Miluju deprese a proto se mi seriál líbil. Vlastně ne. Deprese nemám rád, protože se s nimi střetávám takřka denně a proto mě to v Pustině moc nebavilo. Byl tam sice skvěle zapomnětlivý nabíječ Karel, jeho úžasně vyrovnaná dcerka Klárka nebo hodný vařič perníku Šary, ale taky tam byla tlupa dementů z pasťáku, poldové ve svetrech a detektiv, kterému někdo neustále stál na vedení. Již z obsahu jsem vytušil, že mě to nijak zvlášť bavit nebude, ale nechal jsem se nachytat hláškami o nejlepším seriálu desetiletí. Dobře mi tak, měl jsem dát na instinkt, ale když už to vzbudilo takový ohlas, tak jsem to prostě musel vidět. Nyní jsem pro referendum, prolomení těžebních limitů a vybagrování Pustiny, protože bych do ní nerad znovu zabloudil. ()
Čekal jsem možná nejlepší český seriál vůbec a… dostal ho! (neberu v potaz československou tvorbu). Po technické a audiovizuální stránce velká paráda (od věci, ve které má prsty HBO, jsem ani nečekal nic jiného). Ale to není hlavní tahák. Je jím mrazivá atmosféra, dusno, pošmourno, deprese, napětí, nedůvěra a tajemno. Pustina je unikátním příkladem toho, jak lze funkčně spojit skandinávský chlad a odtažitost (inspiraci kvituju!) se severočeským rázovitým prostředím a jeho obyvateli. A když si k tomu přidáte poutavou krimi linku se spoustou zavádějících vodítek pro diváka a profesionálně zvládnutou psychologii postav podpořenou výbornými hereckými výkony (např. Duška, Stivínové či Křenkové…vlastní kapitolou je pak Nohův lidový kriminalista), sjedete těch 8 dílů a budete lačnit po dalších (mně se už teď po hlavních protagonistech stýská). I to o (výtečně ukončené) Pustině něco vypovídá. Drhnoucích míst je minimum, stejně tak nezvládnutých hereckých kreací. Za mě čistých 5*, předl jsem při sledování jak už dlouho ne. ()
8/8 Pustina je slušná syrová krimi, ale měla by vyčnívat nad vším jen proto, že je z produkce HBO Europe? To těžko. Zločin je hnusný, postavy jsou trosky, to mají diváci rádi. Ale je ve scénáři Hulíka opravdu něco víc? Je o tolik lepší režie? Chtělo by to sundat růžové brýle a vyčkávat věcí příštích. Tuto produkci nezatracuji, ale Až po uši je průser a Terapie jen kopíruje. Snad příště to už bude skutečně trefa do černého. #hbo ()
"Broadchurch" po česku. Malé město, všední postavy a spousta skryté špíny. Více takovýchto seriálů (ponurých, depresivních & inteligentních).;-) Hvězda dolů za místy absolutně nesnesitelnou Hanu Sikorovou - ani to, co se jí stalo, neomlouvá její nezdravení a žádání o výjimky, které by sama nikdy neschválila, jít o někoho jiného. Krom tohoto morálního (?) problému se ale jedná o český televizní top (Jaroslav Dušek rulez). P.S.: Vraha jsem NEtrefila.:-) ()
Režijně trestuhodně rozhárané, kdy Zachariáš jede na zcela jiné vlně než Alice Nellis. Není to o tom, že by jeden z přístupů byl lepší druhého (oba jsou výtečné), ale o tom že pospolu nepůsobí jako součást jednoho celku. Jako by tomu chyběl dramaturg, který by si tak základní aspekt pohlídal. Jsou samozřejmě seriály, kde to nehraje roli. Ne tak u Pustiny, která má působit jako jeden dlouhý celovečerák. Zamrzí i to, že když už se tuzemské HBO rozhoupalo k původnímu projektu namísto dosavadních sázek na jistotu v podobě předělávek, tak i tak je výsledkem důsledné převzetí osvědčených zahraničních vzorů. Nemá to vlastní ksicht, tohle je ksicht à la Trapped/Fortitude/Killing apod. Což je sice smutné, ale nejde o výtku v pravém slova smyslu, protože si to s nimi v ničem nezadá (a to už je sakra co říci). Snad jen že v úvodní čtveřici epizod je krimi linka odsunuta do pozadí a slouží čistě jako spojující nitka nikoli tahoun. Jenže v druhé polovině se role zrcadlově obrátí a rázem má kriminální složka hrát prim, byť na to do značné míry nemá (a ne, problém není v její civilnosti). Důsledkem jsou linie vyznívající do ztracena, kdy nejedné je v první polovině věnována klidně i polovina stopáže jednotlivých dílů a v druhé polovině se ke slovu dostane na jednu dvě scény napříč několika epizodami. Navíc mi tam pocitově schází jeden díl mezi šestým a sedmým. Tolik k tomu v čem Pustina kvalitou pustne. A čím že vlastně exceluje? Vizuální stránkou, severočeským geniem loci, zašlou autenticitou, čecháčkovstvím, dialogy a především charaktery spolu s jejich psychologií a ztvárněním; v čele se Stivínovou a Duškem, který (opět) přichází s nabídkou kvalitního sexu. ()
Reklama