Režie:
Iveta GrófováKamera:
Denisa BuranováHudba:
Matej HlaváčHrají:
Vanessa Szamuhelová, Matúš Bačišin, Katarína Kamencová, Johanna Tesařová, Zoltán Schneider, Agi Gubíková, Martina SľukováObsahy(1)
Pátá loď je příběhem dětského dobrodružství, svět dospělých viděný dětským pohledem, tedy i s tím, co dospělí nevidí. Film vypráví příběh dětí, které se bezpečněji než doma cítí na ulici, kde hledají záchranné čluny mezi pohádkou a drsnou realitou. Takovým dítětem je i Jarka. Je jí deset a má mámu, která nechce být mámou. Jarka je stále sama, zoufale hledá lásku a nachází ji náhodou, když se rozhodne nahradit matku dvěma batolatům, s kterými se ukryje v opuštěné zahradní chatce. Spolu s chlapcem Kristiánem si takto vytvoří dětskou rodinu, dobře ukrytou před očima dospělých. Svůj svět v zahradě, který si na chvíli dokázali vytvořit, a pouto, které mezi nimi vzniklo, si odnášejí do života jako cosi tajemně čistého a trvalého. (Cinemart)
(více)Videa (1)
Recenze (86)
Režijně dokonale zvládnutá věc. Představitelka hlavní dětské role vynikající. Celkově herecky zdařilé, i malý Kristián byl prima. Z technického hlediska jediná výtka- na adresu zvuku- nerozuměl jsem. Tematicky chmurné...až moc. Nabídněte paní režisérce příjemné téma, výsledek vás ohromí. Škoda ji nechat setrvat v estetice bezbřehého zmaru a smutku. ()
Dej je minimálny, zápletka sa rozvinie až v polovici stopáže. Film je umelecký, celý čas sa sústredí na hru s kamerou a malé deti vedú dospelácke dialógy. A scenár? Navzdory faktu, že to je podľa skutočnej udalosti, som mu neveril a strašne som sa nudil. Casting zlyhal, pretože všetky postavy veľa sympatií nepobrali. Ale hlavní protagonisti sa snažili, ako mohli. Možno by bolo múdre konečne natočiť slovenský film nabitý radosťou a pozitívnym dejom, aj keby bol od A do Z vymyslený. ()
Toto je pre mňa ten typ filmu, ktorý sa mi napriek krátkej stopáži zdal aspoň dvakrát dlhší. A bola som z neho nepríjemným spôsobom nervózna. A nemyslím, že to bolo len tými plačúcimi bábätkami. Veľmi sa mi však páčili niektoré zábery, za vizuál dávam palec hore. Inak nebyť anglických titulkov, tak by som niekedy ani nevedela, čo postavy hovoria. Niektoré repliky mi prišli tichučké, nezrozumiteľné alebo zamumlané. (Lumiere - 16.3.2017) ()
Kvalitní film o děvčátku, které se rozhodlo dát opuštěným batolatům to, čeho se jí celého života nedostávalo. Slovensko v koprodukci s Českou republikou dokázalo po delší době stvořit opět koukatelnou záležitost. O depresi nemůže být nouze. Snímek představuje divákům nelehké životní osudy z dětské perspektivy. Od okamžiku "osvojení" dětí velmi vydařený snímek nedlouhé stopáže s výtečnou audiovizuální stránkou a nečekaně zdařilými dětskými výkony. ()
Ze zápletky je jasné, že půjde o dojetí. Ale dívčina osamělost zabere příliš mnoho filmového času. Její sociální prostředí je přepálené. Slovy se naštěstí moc neplýtvá a silných momentů je dost. Příklad když dívce dojde, že si s nemocnými mimiky neví rady, když převezme odpovědnost za ochranu rodiny, když se matka není schopna smířit s babičkou ani v nemocnici nebo když řekne v solárku po půl hodině filmu dcerce „Jsi má jediná kámoška“, zatímco dcerka potřebuje mámu. Závěr se svou poetickou metaforou mě zklamal. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (4)
- Celosvětová premiéra proběhla 12. února 2017 na filmovém festivalu v Berlíně. (ČSFD)
- Jen do užšího finále na hlavní dětskou roli se dostalo rovných 100 děvčat. Castingu věnovala režisérka Iveta Grófová mimořádnou pozornost. Představitelku Jarky nakonec objevila v sousední ulici. (klukluka)
- Film bol v slovenských kinách uvedený s výtvarným experimentom, animovaným denníkom a dokumentom 39 týždňov, 6 dní. Ten natočili Joanna Kożuch a Boris Šíma. (Hamaradža)
Reklama