Reklama

Reklama

The Disaster Artist: Úžasný propadák

  • Česko Úžasný propadák (více)
Trailer 1

Film Disaster Artist se točí kolem vzniku kultovního propadáku Pokoj v režii Tommyho Wiseaua ("Nejlepší propadák všech dob"). Režisér a herec James Franco (Zlatý glóbus(R) pro nejlepšího herce, 2018) v něm proměnil skutečný příběh ambiciózního hollywoodského outsidera Tommyho Wiseaua - umělce proslulého upřímným zápalem a diskutabilními metodami – v oslavu přátelství, uměleckého vyjádření a snů splněných navzdory nepřekonatelným překážkám. (Magic Box)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (298)

Nin 

všechny recenze uživatele

Abych parafrázoval Tenacious D "This is not the greatest movie in the world - This is just a tribute!" A že tohle je teda pořádná pocta kultovnímu špatnému filmu The Room. James Franco se pro roli úplně transformoval do Tommyho Wisseaua, a to natolik, že když se spolu v potitulkové scéně potkají, tak Franco působí víc Wisseauovsky než samotný Wisseau. Celé je to fakt zábavná jízda v čele jednou naprosto šílenou, ale fascinující postavou Tommyho Wisseaua, o kterém už jsme si mohli udělat obrázek skrz jeho původní film The Room, a tady máme další dílky do skládačky k záhadě o tom, co je tenhle netalentovaný infantilní neherec vůbec zač. Naprostá bláznivina, ze které jsem nemohl spustit oči. (9/10) ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

O the Room jsem slyšel poprvé teprve před dvěma lety..Jako asi každý jsem si říkal, proč bych sakra měl koukat na nejhorší film všech dob a proč by to někoho mělo zajímat. Posléze jsem zjistil, že má film více než oddanou skupinu fanoušků, kteří na půlnočních projekcích the Room doslova hltají a semtam si hodí lžícema na plátno. Mezi takové zjevně patří i James Franco a jeho partička kamarádů, kteří do svého vysněného projektu dali doslova všechno a je obdivuhodné, že přetočili mnoho scén jedna ku jedné. A já jim ten úspěch přeju, je jenom obrovská škoda, že se později nějakým způsobem do "kampaně" Me too zapletl i Franco a bohužel se to rozkřiklo před vyhlášením oscarových nominací. Doufám, že Franco z Hollywoodu jen tak nezmizí, maximálně zpytuje svědomí a přijmou ho zpět, je to dříč a jako Disaster artist Tommy Wiseau naprosto dokonalý...a já ho fakt žeru. PS : nezapomeňte na potitulkovku ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Ať to má grády. Jako Titanic." Z filmu o natáčení propadáku Pokoj jsem měl veliký obavy. Zbytečně, protože tohle byla docela sranda. Jestli je Tommy Wiseau jenom z poloviny takovej magor, jakýho jsem v tomhle filmu potkal, tak s ním chci tvořit nějaký další jeho dílo. Mám teď půl hoďky času, což je dost na napsání geniálního scénáře o depresi rotujícího kedlubna a společně to zhmotníme na plátno. Budeme hercovat, kamerovat, kostýmovat, větrákovat i šeptákovat tak dlouho, až se dílo podaří. A pokud se proti nám spiknou nebesa a toho Oscara zase nevyhrajeme, tak budeme mít aspoň spoustu zážitků, o kterejch nějakej Franco znovu může natočit film. Doufám, že bude stejně zábavnej jako tenhle. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

On to ve výsledku není špatný film, jen doplácí na 1. zbytečnou délku, 2. zbytečnou doslovnost, 3. neujasněnost celkového záměru a koncepce. Chce to být filmem o Wiseauově filmu The Room a jak se ten film natáčel? Nebo buddy příběhem o dvou klucích, kteří na to sice nemají, ale stejně si splnili svůj sen? (Povšimněme si, že až pohádkově - máte prachy, můžete skoro cokoliv. Kdyby Wiseau prachy neměl, asi by to celé vypadalo jinak.) Problém taky je, že v určitých chvílích je film vlastně doslovnou ilustrací jak samotného The Room, tak stručné historie kolem jeho natáčení, kterou si přečtete jak tady na ČSFD, tak jinde. Jen nevím, proč tu nebylo nic o Wiseauově firmě s bundami? Na druhou stranu má film hodně silný, pozitivní náboj - jak vztahem Sestera a Wiseaua a jejich touze splnit si sen, tak vlastně i vztahem štábu a herců k Wiseauovi, který se dá označit za hodně komplikovaný, ale myslím, že nakonec ho všichni vzali prostě jako neumětelského podivína a možná se tím i dodnes chlubí, že s ním dělali. Takže jsem rád, že jsem film viděl, přes zbytečnou délku mne pobavil a udržel v jakési pobavené náladě po celou dobu. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Navzdory všemu, co o svém projektu Franco říká a co po něm papouškují publicisté a moderátoři talkshow, není "The Disaster Artist" dobrý film. V prvé řadě postrádá opravdové drama a srdce, ale také pořádný vhled do nitra postav. Na rozdíl od často vzpomínaného Burtonova "Eda Wooda" nepřináší "The Disaster Artist" žádný nový ani jakkoli intenzivní či procítěný pohled na Tommyho Wiseaua a jeho egocentrický tvůrčí potrat "The Room". Jen opakuje již mnohokráte řečené a doslovně do filmových sekvencí překlápí postřehy, které napadnou při koukání na "The Room" úplně každého. Na nesrovnalosti a mnohoznačnosti v mýtu, který se kolem filmu a jeho autora utvořil, jenom poukazuje, ale nejde po nich. Ve výsledku tak zůstává jen sled freakshow vinět, kde se Franco pitvoří a vydává to za velký herecký výkon, jenže jak paradoxně ukazuje závěrečné porovnání původních pasáží z "The Room" a jejich rekonstrukcí bratry Francovými a spol., Franco jen dělá, že je Wiseau asi stejně jako to před ním i po něm dělala řada fanoušků "The Room", když s kamarády o filmu mluvili a "přehrávali" nejbizarnější sekvence. Hlavní úskalí "The Disaster Artist" spočívá právě v samotném Francovi. Ten je totiž workoholik s patologickým strachem před tím na chvíli ustrnout. Proto také jeho filmografie na jedné straně vyvolává úžas nad počtem projektů, které každoročně stíhá realizovat coby producent, režisér a herec. Jenže smutnou pravdou zůstává, že Franco není žádný multitaskingový génius, ale prostě člověk s omezenou kapacitou jako prostě většina z nás. V herectví se to ještě dá maskovat chvilkovým vypětím a prací maskérů a kostymérů, ale právě Francovy režijní projekty jsou ukázkovým příkladem nedotaženého potenciálu. Franco se nedokáže soustředěně věnovat jedné věci několik měsíců, ba dokonce let jako pořádní režiséři, ani nemá vlastní osobitý rukopis, který by jeho projekty ozvláštňoval (jako např. u sériových řemeslníků Takašiho Miikeho či Seidžuna Suzukiho). Pro Franca je každý film jen jednou z tisíce položek na neustále bobtnajícím "to do" listu, které mu skýtají chvilkové povyražení. Jenže zatímco u stylových ptákovinek jako "Future World" to není nic proti ničemu, téma "The Disaster Artist" by si zasloužilo uchopení někým jiným než fantastou s ADHD, který z toho, že během natáčení se všemi komunikuje parodováním Wisseaua ze sebe zkouší dělat velkého auteura nořícího se do nitra role. Naději v tomto směru skýtá dokumentární projekt "A Room Full of Spoons" s jehož tvůrci se Wisseau soudil, protože si dovolili právě to, co Franco ne, že si za cíl vzali odhalení oněch velkých otázek obklopujících "The Room" – odkud Tommy pochází, kolik mu je let a kde na film sehnal peníze. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (14)

  • Na konci filmu se v publiku při premiéře filmu krátce objeví i Michael Rousselet, který je považován člověka, který jako první přitáhl pozornost na The Room (2003) a započal tak jeho kult. Rousselet se v součanosti věnuje filmu profesionálně. (Dementra)
  • Samotný Tomm Wiseau se později nechal slyšet, že film je přesný z 99,9 %. Což je zajímavé prohlášení, vzhledem k tomu, že o knize, ze které film přímo vychází uvedl, že je přesná pouze ze 40 %. (LucasAbelle)
  • Když Tommy (James Franco) odhalí, že Mark (Dave Franco) točil zákulisí natáčení, tak jsou všichni překvapení, přitom ho na začátku natáčení představil. (Axarus)

Související novinky

Na Zlaté glóby vyrazí Spielberg i Nolan

Na Zlaté glóby vyrazí Spielberg i Nolan

11.12.2017

Jak určitě víte, filmové ceny většinou není zas tak těžké předpovídat. Letošek ale bude jiný, jelikož zatím nemáme žádného velkého favorita, což názorně předvádějí nominace na 75. Zlaté glóby. Kdo se… (více)

Reklama

Reklama