Režie:
Jan SvěrákScénář:
Jan SvěrákKamera:
Vladimír SmutnýHudba:
Michal NovinskiHrají:
Ondřej Vetchý, Tereza Ramba, Alois Grec, Jan Tříska, Viera Pavlíková, Oldřich Kaiser, Zuzana Stivínová, Hynek Čermák, Petra Špalková, Zdeněk Svěrák (více)Obsahy(1)
Edu Součka, jeho maminku a tatínka už známe z filmu Obecná škola. Nyní jsme však v Protektorátu, kdy je rodina osmiletého Edy donucena vystěhovat se z Prahy na venkov k příbuzným. Městečko, kde chlapec dosud trávil jen prázdniny, se nyní stává jeho domovem. Mladá městská rodina se musí přizpůsobit novému prostředí a také soužití pod jednou střechou s tetou a jejími příbuznými, což zahrnuje i velmi přísného dědečka. Eda má před sebou nelehký úkol: najít a obhájit své místo v místní klukovské partě, jejíž svět je naprosto odlišný od jeho městského. Čeká ho cesta k hledání odvahy, ale také k nečekaným rodinným tajemstvím, která vyplouvají na povrch. Svět dětí a dospělých se sbíhá v hledání odvahy a hrdinství. I v nelehkých dnech války může být totiž nejtěžší prokázat odvahu vůči vlastní rodině. (Bioscop)
(více)Diskuze
Neví někdo, jak se říká té čepici/čelence, kterou nosí malý Eda? Díky.
na příspěvěk reagoval Pantata
Hodnotit jde už tak týden... Aspoň mi.. tak nevím co děláš blbě... Možná to umí jen ti, co máj nakoukano hodně... Nevim, jen tipuju.. ale mi to třebas jde už týden
na příspěvěk reagoval Yoshitsune
Nevím, co dělám blbě, ale ani po přihlášení se mi nenabízí možnost hodnotit?
na příspěvěk reagoval rounen
Videorozhovor s Janem Svěrákem:
Část 1: https://www.youtube.com/watch?v=fZ98HRcrkQk
Část 2: https://www.youtube.com/watch?v=6Js0E3LYGuU
Výborný rozhovor, Hoza Svěrák mi je nesmírně sympatický a podle mně je i nesmírně inteligentní, tento rozhovor, to byla radost poslouchat. A mimochodem, na konci se dozvíme, že chce začíst psát sci-fi, což by mi udělalo velkou radost, protože proti nějakému celovečerního Ropákovi bych rozhodně nebyl, právě naopak. :-)
na příspěvěk reagoval PaulCZE
Uživatel JAGODA smazal svůj příspěvek.
Myslím, že uděláš nejlépe, pokud nebudeš reagovat. Nebyl jsi schopný reagovat ani na jeden z argumentů ode mě a/či noise_law, pouze jsi vedle opakovaného popření sám sebe vysypal X urážek, které nedokázaly zastřít, že nemáš absolutní ponětí, o čem píšeš. A dokazuješ to i nyní, když písmenkuješ něco o "úzce zaměřené teorii", přitom o ní nic nevíš (a film studies vzhledem ke své interdisciplinaritě - čerpající z literární teorie, psychoanalýzy, feminismu, strukturalismu, poststrukturalismu, sémiotiky, media studies, kulturologie vč. fan studies, výzkumu produkční kultury ad. - mohou být "úzce zaměřené" asi těžko). Prosím, už se neztrapňuj, pokud nejsi schopen diskuze (jak opakovaně prokazuješ, že ne).
od POMO (hodnocení, komentáře, vzájemné zprávy) [smazáno odesílatelem]
Ahoj. Uz. Vyhoveli jsme distributorovi.
Hm. Tak doufám, že se požadavky distrubutorů nezačnou stupňovat a až některý požádá o zfalšování průměru, tak doufám, že mu už Pomo nevyhoví... :-/
je tedy zavazne k filmu pristupovat na zaklade zameru tvurcu? na zaklade toho, jak tyto zamery lici v propagaci dila? komunikace filmovym dilem je pak naprosto transparentni? nic se nevklada mezi zamer tvurce a percepci divaka? medium tento prenos nekomplikuje, nenarusuje, nemeni a tim nekonstituuje zcela jinou komunikaci? neni medium spise prekazkou v komunikaci nez prostorem jeji bezproblemove sukcesivity? doporucena cetba: jacques derrida - the postcard: from socrates to freud and beyond, obzvlaste cast envois.
na příspěvěk reagoval Bluntman
Chjo, napište někdo tomu nabubřelému pánovi neschopnému chápat projevy druhých i své vlastní, že autor u kolektivního díla není garantem ničeho (a odkažte ho někdo na toho strukturalistu, který autora koncem šedesátek zabil, případně na koncepce implikovaného autora či z nedávné doby diskurzivní strategie). Taky nevím, jak může být přetlumočení názoru tvůrců to, že divák má chápat, že v Po strništi bos nebude prý žádný dramatický oblouk, přestože se o něj Svěrák mladší navzdory Svěrákovi staršímu snažil: https://www.youtube.com/watch?v=ZXJQx7XR6YM . Kdyby se aspoň to honiego, ať přejmu rétoriku onoho pána, nepopíralo napříč svými komentáři i v jednom jediném komentáři vlastním.
Když je "předpremiéra" ve 30 kinech po republice, tak je to už de facto premiéra. A oficiální datum premiéry je už zcela zbytečné datum
Hodnocení je odemčeno.
Svěrák natočí pedofilní tři bratry a tohle radši zamkne, protože ví, ty vole
Pomo mou žádost o odemčení ignoruje, takže na té konspirační teorii asi něco bude :-(
na příspěvěk reagoval Ondrus, Yoshitsune
Dám ti radu: Když nechápeš větu, tak na to ještě neupozorňuj. A pokud již na to chceš upozornit, tak způsobem, kdy autora požádáš o polopatickém vysvětlení pro méně chápavé.
Udělám ti ale radost. Aspoň na jeden dotaz ti odpovím, abys zjistil, že všechny tvé dotazy vycházejí z nepochopení mých textů a tím pádem jsou irelevantní.
"na zaklade ceho urcis, cemu ma film slouzit?" "a na zaklade ceho sam sebe pasujes do pozice toho, kdo urcuje ten pravy ucel?"
Ten, kdo film vytváří (v tomto případě tvrdé jádro Svěrák - Svěrák), ho vytváří již s jasnou představou co chce divákům sdělit a co chce, aby si z toho diváci odnesli. Jelikož to jsou tvůrci, autoři a mozky díla, tak jenom oni ví nejlépe co chtěli sdělit a čím chtěli filmem posloužit. Na základě tohoto tedy přetlumočím (použitím tvého výraziva "určím"), čemu má film sloužit.
Do žádné pozice jsem se nepasoval, pouze jsem tlumočil názory tvůrců (a opět - překroucení mých názorů, nepochopení).
Dále tvé úvahy (z mého pohledu totálně mylné a chaotické) komentovat nebudu, byla by to naprostá ztráta mého času.
Na nekonečné teoretizování s žádným výsledkem, sdělením a obsahem již nebudu reagovat, jelikož nechci povzbuzovat lidi, kteří si v internetovém prostoru chtějí honit ego.
Přeji ti pěkný den. ;-)
na příspěvěk reagoval noise_law
Jako vždy skvělá Tereza Voříšková a její rozhovor v Seznam zprávách:
pises, ze "emocionalni divak" vi, ze ve filmu nebude zadny dramaticky oblouk. takze dramaticky oblouk je tedy neco ve filmech nepritomne a neco, co do nej zavadeji pouze "teoreticti divaci"? kdyz odmitas "teoreticke" sledovani filmu, proc se snazis zpochybnovat teoreticky aparat samotny? tim se totiz poustis do teoretizovani samotneho.
"moderni typ diváka se zastrenym videnim dnesniho stylu filmoveho vypraveni" - jaky beres drogy prosim te? pak bych mel jeste dalsi dotazy: na zaklade ceho urcis, cemu ma film slouzit? neni to tak, ze film slouzi ruznym lidem k ruznym vecem? post-strukturalisticky filosof z nej bude cerpat jinak nez neoformalisticky analytik, treba. a na zaklade ceho sam sebe pasujes do pozice toho, kdo urcuje ten pravy ucel? na zaklade toho, ze tento ucel je v souladu s tvym pouzivanim toho filmu?
na příspěvěk reagoval Ondrus
Není pravda, že jsi "pouze definoval", když jsi v souvislosti s Po strništi bos proti sobě postavil dva typy diváctví, přičemž jedno z toho vychází jako správné (vymezení se vůči "hledání chyb", emoce jako maximální hodnota díla, přihlášení se k tomuto typu diváctví v poslední větě), druhé špatné (hodnotící pasáže a nálepkování jako "zastřené vidění", "při sledování hledá chyby", vyjádření lítosti s celou větou začínající "bohužel").
Co se týče absence argumentace z mé strany, třeba jenom v téhle větě vidím několik argumentů: "Uniká mi, proč proti sobě stavět něco, co ani dost dobře nejde (on analytický a kritický typ diváka neprožívá emoce, jo?, ono prožívání emocí u díla nějak popírá ony často zmiňované nedostatky v oblasti vyprávění?)."
Souhlasím ale, že by další diskuze nic moc nepřinesla. Mám totiž za to, že (v lepším případě) nerozumíš tomu, co sám píšeš (jak konkrétním pojmům - viz sociální bublina, tak celým větám), což je na Tvých reakcích jaksi znát.
Jinak na intenci tvůrců fakt, fakt nezáleží u kohokoliv, kdo je schopen vlastního úsudku. A i Svěrák na předpremiéře v Hradišti říkal, ať se lidi v sále oprostí od očekávání (asi si moc nevěří, protože z dosavadních ohlasů Po strništi bos vychází v porovnání s Obecnou školou o poznání hůř, přičemž komparaci se vyhnout nejde už kvůli statusu prequelu).
Film jsem zatím neviděl, leč se salutováním mám obecně jistý problém. Žel bohu, je ho vidět všelikde: Pan Burda v upoutávce na program „análytické" stanice „Plus" Českého rozhlasu, či pan Bartoška (že by upoutávka na Vary?) a našli by se jistě i další. Pravou či levou, to je v celku fuk, problém je jinde. Jeden je mlaďoch, druhý hérec a proto ani jeden nezažil (v případě pana Bartošky, pořádnou) vojnu. Tam by se z vojenských řádů dozvěděli, že salutováním se zdraví výhradně tehdy, má-li zdravič na palici pokrývku, jinak je to nepřípustné. Kreativitě se však meze nekladou - měli jsme spolubojovníka (v civilu kuchař), který salutoval levačkou. Jak jinak, když pravicí držel řemen zbraně na rameni! Kdo jste číhal, aby nám do vlasti nevlezl imperialista, jistě se touto kombinací náležitě bavíte. U děcek (ve Strništi) a strejců, když se potkají, se to tak nebere.
Ty si tady diskutuješ ve své bublině - např. že jsem označil první skupinu jako špatnou a druhou jako dobrou (pouze jsem definoval typy diváků s návazností na tento film). Už to, že vycházíš z nesprávného a tebou překrouceného základu stačí na to, že se tvůj "argumentační domeček" složí velkou rychlostí.
Je mi trochu líto, že se oháníš argumentačními fauly, když ty si zatím žádný pořádný argument nenapsal.
Tímto z mé strany končím diskuzi s Tebou, jelikož už by nic nepřinesla.
Pěkný zbytek dne a doufám, že si někdy tento film opravdu vychutnáš tak jak tvůrci zamýšleli. Opravdu bych Ti to přál.
na příspěvěk reagoval Bluntman