Režie:
David LeitchScénář:
Kurt JohnstadKamera:
Jonathan SelaHudba:
Tyler BatesHrají:
Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman, Sofia Boutella, Toby Jones, Eddie Marsan, Roland Møller, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Attila Árpa (více)Obsahy(2)
Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) je vyslána během studené války do Berlína, aby vyšetřila vraždu kolegy. (Vertical Entertainment)
Videa (13)
Recenze (694)
Dvouhvězdičkový brak s jednou pětihvězdičkovou akční scénou. Na akčně-špionážní film, který by měl být nabitý akcí a informacemi a neustále podněcovat naši zvědavost, je Atomic Blonde nezvykle utahaná. Na vině je nevyrovnaný rytmus, daný množstvím zpomalovacích scén, které děj nijak neposunují a neobohacují, v nichž postavy vedou plytké dialogy o pravdě, lži a politice, a záběrů, ve kterých Charlize Theron pózuje v hotelovém pokoji nasvíceném modrými a červenými neony (fanoušci Refnových filmů nepřijdou zkrátka). Hrdinka připomíná pěkně oblečenou figurínu či robota, který plní zadané instrukce (a ve výsledku vážně nesejde na tom, kdo je zadává) a občas zregeneruje své síly ve vaně s ledovou vodou nebo s pomocí panáka vodky (její varianta „Martini, protřepat, nemíchat“ proto zní „Stoličnaja na ledu“). OK, jde o ledově chladný stroj na zabíjení, decentněji by to sdělit nešlo? Pár náznaků její lidskosti a toho, že má vůbec nějakou individualitu, vyznívá do ztracena (vztah s Delphine, zabitý milenec, jehož fotku v úvodu spálí zřejmě jen proto, aby režisér mohl film odpálit skladbou Putting out the Fire od Bowieho). Vyprávění zpomaluje také nadbytečný rámec s výslechem v Londýně, vizuálně připomínajícím výslechovou scénu ze Základního instinktu (přehazování nohy přes nohu se ovšem nekoná), který nevytváří žádné napětí, nevzbuzuje zvědavost, nevyvolává nové otázky. Toby Jones a John Goodman jen zastupují pomaleji chápající diváky, kteří občas potřebují pauzu a shrnutí toho, co jsme doposud slyšeli. Film se nadto navzdory retrospektivnímu vyprávění v berlínských scénách nedrží hlediska Lorraine. Zcela nesmyslně jsme zpravováni také o aktivitách Percivala, takže s předstihem před ostatními postavami víme o jeho pravých záměrech a film nás již v tomto ohledu nedokáže zaskočit. Nejlepší akční scéna filmu je paradoxně ta stylisticky nejodměřenější, která se nesnaží být cool za výpomoci zpomaleného pohybu nebo osmdesátkových songů, které zabírají vždy a všude. Teprve (a pouze) během několikaminutové a několikaúrovňové rvačky (nejen) na schodišti se z filmu konečně alespoň na chvíli stává nekompromisní brutální akční nářez s přehlednou akcí, který sliboval trailer. Úrovní kaskadérských kousků, choreografie, práce kameramana nebo zapojením mizanscény (když je nejhůř, přijde vhod i elektrický vařič) jde o nadstandardní kus filmařiny. Natolik nadstandardní, že zřejmě nebudete řešit syrovější, méně stylizované pojetí akce (oproti zbytku filmu) nebo mizivý přínos dané sekvence pro vyprávění. David Leitch má tudíž skvělý materiál, pokud by někoho někdy potřeboval přesvědčit, že umí zrežírovat parádní akční scénu, ale celá ta příběhová nadstavba kolem je tak utahaná, pitomá, ledabyle poslepovaná a nevyrovnaná, že doporučuji přijít do kina až zhruba půl hodiny před koncem. 50% ()
Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) je vyslána do Berlína, aby zajistila ukradený mikrofilm schovaný v hodinkách, který obsahuje jména a identity agentů... Sofia Boutella jako Delphine Lasalle je v akci prakticky nevyužitá, ale má milostnou scénu s Charlize Theron. Akce mohlo být mnohem více, protože Charlize Theron v ní působí absolutně přirozeně, dokáže si poradit s východoněmeckou policií, hřebem je likvidace agentů KGB s následnou automobilovou honičkou a v průběhu filmu předvede svoje bojové schopnosti ještě v dalších čtyřech menších akčních scénách. Závěrečná vysvětlovací desetiminutovka je hodně překombinovaná a nedává to úplně smysl. "David Hasselhoff is in town." ()
V podstatě zcela souhlasím s tím, co napsal drahý uživatel Ruprechtos. Leitch umí vymyslet a nasnímat kreativní akční sekvence a podat obstojnou retro výpravu, ale rozhodně nezvládá rozvíjet špionážní děj v tom smyslu, aby diváka jakkoli překvapil nebo podnítil jeho zvědavost. Nebýt very hot Charlize, by by to hodně velký průser, kde by se ta fyzicky vyčerpávající akční scéna bez střihu vyjímala jako jediný opravdu světlý, byť do nastoleného stylu zcela nezapadající prvek - takhle se vyjímá alespoň ještě vypiplaná lesbická scéna. Od režiséra druhého Deadpoola je to zatraceně málo. ()
Akční špionážní drama plné studených barev, které svými neotřele agresivními režijními postupy nejednou zahřeje u srdce. Nálož jako prase! Smrtelně sexy Charlize, spousta držkovek a kopanců co skutečně fyzicky bolí, mrtě krvavých šrámů a prostřelených tepen, bombastická choreografie, víc než štědrá nálož kozenek, a k tomu navíc nejlepší akční scéna roku na jeden záběr. John Wick čučí. ()
90%. Neskutočná Charlize, špina západného a šeď východného Berlínu, padajúca železná opona, new wave, modroružový neónový fetiš a nadupaný over-the-top špionážny príbeh. Len ten prekombinovaný záver je trochu zbytočný. A chcelo to viac neue deutsche welle! Každopádne mám vybratý svoj obľúbený spôsob smrti: byť zabitý Charlize Theron! ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Celosvětová premiéra proběhla 12. března 2017 na South by Southwest FF v Austinu. (Varan)
- Ve scéně, kdy se Lorraine Broughton (Charlize Theron) snaží ukrýt v kině, je promítán film Stalker (1979). (necisty)
- Ve filmu se ve scénách „Východního“ bloku Německa často objevují i české vozy. Přesněji Škoda 1000MB, Škoda 105, Škoda 120. Ve scéně, kdy náklaďák najede při honičce do jednoho z vozů, se jedná o Českou Avii. (UncleMorty)
Reklama