Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris (v Allenové podání) s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně (Diane Keatonová). Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života. Film Láska a smrt je neobyčejně vtipnou filozofickou "lahůdkou" na existenciálně pojaté téma - sex a konec života, stejně jako parodií na historické romány typu Vojna a mír. Také tady nalezneme Allenovy originální vizuální gagy, nejednou inspirované proslavenými tituly světové kinematografie: Kachní polévka, Světla velkoměsta, Sedmá pečeť (postava Smrti, která si odvádí nebožtíky) a Křižník Potěmkin. Děj provázi hudba Sergeje Prokofjeva, za kamerou tentokrát stál klasik frankofonního filmu Ghislain Cloquet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (305)

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Tak abych to shrnul. Do tohoto filmu jsem šel s tím, že se určitě příjemně pobavím a zase budu žasnout nad tím, jak dokáže AMERICKÝ režisér vyplodit takové množství inteligentních narážek, vtipů, parodických okamžiků a slovních přestřelek, o hereckém stylu výše jmenovaného nemluvě. S něčím takovým jsem k filmu přistupoval. Ale přes tuto mou předpřipravenost se ukázalo, že Woody je prostě blázen a že já rád podlehnu svodům blázna. Láska a smrt je neuvěřitelná smršť úžasných gagů (vychechtaný biskup pravoslavné církve hovoří za vše), výsměchu vševědoucím filozofickým tématům, skvělých hereckých výkonů (herectví natolik podobné Audrey Hepburnové jsem od Diane Keatonové nečekal) a v neposlední řadě neskutečně kulervoucích hlášek: "Někteří lidé jsou heterosexuální, a někteří jsou bisexuální, a někteří lidé na sex vůbec nemyslejí. A z těch se pak stanou právníci." Přesně něco takového jsem myslel že uvidím, ale stejně jsem byl překvapený a místy zíral na obrazovku s připitomělým úsměvem obecního blázna. Není co dodat, není co vysvětlovat. Čistých 100%... ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

S tvorbou WA spíš zatím jen koketuji, tento snímek byl výběrem ze 100x ničeho, co včera dávali v telce. Pár vtípků by se našlo, největší asi ten s cynickou Diane u postele umírajícího manžela a jejím dotazem na téma kolik mu zbývá času z původních 10 minut pod lékařských dohledem - ještě tak 8? Jinak to bylo místy moc utržené z kontextu, přehnaně rádoby vtipné a hlavně hrozně ukecané. WA je ovšem kardinální antisexy prototyp "chlapa" - ten musí mít kromě plné kešeně ještě plno někde jinde, jinak to nevidím.☺ ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Na Woodyho Allena jako režiséra a scenáristu jsem měl naladěno okamžitě od první scény. S Woodym Allenem jako hercem jsem to zase měl o něco těžší a chvíli mi trvalo, než jsem si na jeho zběsilé pitvoření v uniformě s brýlemi zvykl, ale během scén z divadla se přihodilo, že mě sám mistr před kamerou začal najednou rozesmívat přibližně stejným dílem, jako mnoho jeho autorských dialogů ve společnosti okouzlující a komediálně excelující Diane Keaton... a najednou jsem ho už plně bral, i když pár trapným momentům se v mých očích občas nevyhl (např. v groteskní scéně bez zvuku s opakovaným mlácením dámy tvrdou láhví do hlavy). Láska a smrt možná lehce trpí tím, čím i mnohé další Allenovy filmy cca do začátku 80. let a sice, že nedrží tolik pohromadě a místy připomínají spíše tematicky poslepený sled scén. Naštěstí to zachraňuje nejen důstojné a stejně vtipné završení, ale i bohatá náplň filmu mnoha zdařilými scénami a nápady ve svérázném pojetí motivů z notoricky známých ruských literárních klasik a národních dějin, ale také osobností, teorií a myšlenek z dějin filozofie. Pojmout ony filozofické střípky s takovou lehkostí i nadsázkou a vložit je do vtipných situací, vztahových zápletek nebo reálných událostí jiné epochy (Napolen v Rusku) si vyžadovalo spoustu kreativity, jaká mě na Woodyho starších filmech velice baví. Výsledkem je opět velice zábavná filmová skládanka, v jejíž pestré palety humoru si většina diváků najde něco svého. [80%] ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Tak presne takto si chcem Woodyho filmy pamätať a presne tento zobrazuje všetko 'naj', čo vlastne v základe ponúkajú. Toto bola úplná šupa, namakané hlášky odrovnávajúce diváka každú minútu boli také perfektné, že som film myšlienkami preťahoval, aby sa ešte neskončil. Na tomto sa oplatí zabaviť sa. A zatiaľ je to pre mňa najlepší Allen, z čias, keď do svojich diel ešte nepchal (niekedy zbytočný) dramatický žáner. Hĺbka vtipov nemá obdobu - "Bezvýznamnosť, nebytie, čierna prázdnota..." ''Čo vravíš?" "Nič, plánujem si budúcnosť." Perfecto. 100%. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Už jsem si zvykla, že má Woody široký tematický záběr. Ale i přesto se mu podařilo mi vyrazit dech. S lehkostí a okouzlujícím nadhledem natočil malý a svěží exkurz do ruské klasiky. Vzhledem k době aktivně probíhající studené války to můžeme vnímat jako jednu z dalších Woodyho provokací. Humor se střídá s filozofickými úvahami v takové kadenci, že rozhodně jedno zhlédnutí nestačí, což mi rozhodně vůbec nevadí, neboť na takhle dobrý film se s radostí podívám kdykoliv znovu. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (19)

  • Boris (Woody Allen) během filmu složí báseň „Měl jsem být párem zkrvavených hnát“, ale pak ji zahodí jako sentimentální. Ve skutečnosti je jejím autorem T. S. Eliot. (Oktavianus)
  • Woody Allen ve filmu použil jako komparz sovětské vojáky, kterých tehdy v Budapešti, kde se natáčelo, bylo plno. Uměli dobře pochodovat a cvičit se zbraní a nechtěli za to nic jiného než pár kartonů cigaret. (raininface)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama