Režie:
Juraj HerzScénář:
Josef ŠilhavýKamera:
Andrej BarlaHudba:
Bohuslav OndráčekHrají:
Dagmar Havlová, Ilja Prachař, Vít Olmer, Josef Abrhám, Karel Augusta, Václav Lohniský, Jiří Lír, Václav Helšus, Dana Císařová, Emma Černá, Vítězslav Černý (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Pohledná servírka z krkonošského hotelu Bobí vrch Gita (Ž. Veselá) zahyne pod koly auta svého milence, který ji zabil kvůli obavám, že na něj dívka vyzradí nezákonné machinace s valutami. Gitu krátce nato začne hledat její sedmnáctiletá kamarádka Anna (D. Veškrnová). Naivní dívka, která vyrostla v dětském domově, chce původně jen padesát korun, které kdysi Gitě půjčila. Každý v hotelu se domnívá, že Gita prostě odjela za lepším, jak se tu už mockrát stalo. Jenže Anna začne v domnělém odchodu spatřovat řadu nejasností – Gita si například před svým zmizením nevyzvedla drahé boty, které si nechala opravit. Anna využije situace a nastoupí na Bobím vrchu jako pomocná síla v kuchyni. Nepotrvá to dlouho, a bude potřebovat pomoc… (Česká televize)
(více)Recenze (209)
Není to zas až tak hrozný. Veškrnová tu hraje takovou optimistickou holku, která čerstvě opustila děcák a snaží se někde upíchnout. A mezi tím hledá, co se stalo kamarádce. Největším kladem tohohle filmu je, že ukazuje spíš mimoděk dobu socialismu - jak se tehdy žilo, jedlo, jak lidé přemýšleli. To mě na tom asi bavilo nejvíc. ()
Jedna z prvních výrazných rolí sympaticky praštěné Veškrnky, která pátrá po zmizelé kamarádce. Juraj Herz obsadil výborný herecký ansámbl, příběh zasadil do horského prostředí a napětí umocnil hudbou skladatele Bohuslava Ondráčka (ten soundtrack je fakt prvotřídní liga!). Výrazná kamera Andreje Barly snímá pohledy z různých úhlů a detailů na tváře herců, nadčasovost jí rozhodně nechybí. Pěkná práce je i úvodní animační titulková sekvence, na které se podílel výtvarník Jiří Šalamoun. Kromě výrazné Dagmar Veškrnové zaujme Karel Augusta v roli kuchaře Muraška, nebo Jiří Němeček hrající pekaře Vorla a jeho šikovná práce s těstem, z něhož hněte pletené bulky. Holka na zabití není špatný film, Juraj Herz by z něho určitě vykřesal mnohem temnější podobu, nebýt zlotřilých komoušských zásahu a cenzur. ()
Jeden z filmů, které jsem neplánovaně viděla asi tak...no určitě dvacetkrát. Dáša Veškrnová jako dívka z děcáku, která na vlastní pěst pátrá po zmizelé kamarádce. Stihne se u toho přizabít u brambor, zamilovat do Abrháma a málem přivodit infarkt dobráckému panu Muraškovi. Herz mě nezklame nikdy, o tom žádná. Co je ale na tomhle filmu naprostá pecka, je hudba. Pustit mi jakýkoli úsek takhle v noci, když jdu na záchod, můžu se rovnou převlíct. ()
Starší filmy hodnotím dle toho, jak na mě v dané době působily. Pět hvězdiček dávám za to, že jako dítě do první třídy jsem se při něm strašně bála, na rozdíl od jiných detektivek a pod. První filmový počin Dáši Veškrnové byl velmi přesvědčivý a zdařilý. Byla naprosto bezelstná. Nyní jsem se na něj podívala opět...., není tam nic politického, je tam krásná krajina a úžasné jsou vždy počáteční záběry z kuchyně K. Augusty (p. Murašky), kdy se člověk až lekne. Ve své době skvělý film, ale ani ted moc nevyšuměl. Filmová chybička - v úvodní písni jde D. Veškrnová na začátku přes lávku a chybí ji její oranžová taška. V dalším záběru ji už má. ()
Tak na zabití ten film zas není. Taková normální česká detektivka, kde roli soukromého detektiva přebírá potřeštěná holka. Co chcete víc v našich poměrech? Každý by chtěl nejradši Phila Marlowa nebo Nicka Cartera, ale žijeme v Česku a z tohoto pohledu taky přistupujme k hodnocení. No a úpřimně, kolik daleko horších zahraničních detektivek jsme už viděli? Tento snímek není zase až tak špatný. Viděl bych to za 3. ()
Reklama