Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sci-fi horor o automobilu poháněném lidskou krví. Začínající automobilová závodnice Mima má možnost jezdit s mimořádně kvalitním vozem, který však funguje na neobvyklé palivo - na lidskou krev. Jen její přítel dr. Marek si uvědomuje nebezpečí hriozící každému, kdo se zaplete s automobilkou Ferat... Režisér Juraj Herz použil jako námět filmu povídku Josefa Nesvadby "Upír po dvaceti letech". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (239)

Lischai 

všechny recenze uživatele

Celkové adaptační uchopení Nesvadbovy povídky je docela dobré. Doktor pátrající po úspěchu podivné automobilky (slovní hříčka no-s-feratu je jednozančně dokonalá) a snažící se dokázat, že auto zabíjí lidi - to je v pohodě. Každopádně film zoufale táhne ke dnu scénář. Papírem šustící, podivně zmatený a kostrbatý, jakoby balancoval na hraně toho, zda chce být konspirační detektivkou nebo snovým hororem - náhodně proložený erotickými scénami. Ani po závěrečném vysvětlujícím Křížově monologu nedává moc smysl. Původní Nesvadbova myšlenka o tom, že každé auto je zabiják, sice přežila, ale celkově je utopena v nesmyslném chaosu doktora Marka tápajícího od jednoho nesmyslného hovoru ke druhému. Herecké výkony prapodivné, náhodně rozstřelené v několika různých polohách od grotesky, přes thriller až po civilní drama. Zde se mistr Herz bohužel utnul. ()

Opsha 

všechny recenze uživatele

Politika do hororů a pohádek NEPATŘÍ. Začátek vypadá velice slušně (titulky i s hudbou nemají chybu), ovšem to celé jde po dobu filmu strmě dolů. A od druhé návštěvy na pitevně jsem měl pocit, že si asi Juraj Herz šlehnul dost silný matroš. No co se týče hereckých výkonů tak, až na prkenného Menzela jsou vcelku v normálu, v kladném směru vyčníval jedině pošukaný Jan Schmid. Škoda, námět byl slušný, dneska bez cenzury a s větším rozpočtem by to vypadalo jinak. ()

Reklama

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Ano je to průměr, ale přiznejme si, že v době kdy se nám v televizi střídal Pes baskervilský a právě upír z Feratu tak moc na výběr nebylo, a myslím si, že každý byl z Menzela a Veškrnový naprosto odvázanej. I já. Jo, dříve sem se na to těšíval, v dnešní době jsem ho znovu neviděl, možná bych změnil pohled. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

„Upír z Feratu“ je jedním ze skutečně povedených československých hororů. Pokud jsem si myslel, že tu nemáme pořádné béčko, tak jsem si právě uvědomil, že ho tu máme. To auto je využité naplno, navíc je to ještě ve spojitosti se sci-fi, které také celkem funguje. Divák tak dostává poměrně nevšední zážitek, který je dobře kořeněný těmi českými reáliemi. Tady doba filmu ublížila hlavně v tom, že moc cenzurovala, což je škoda, protože tady by té krve mohlo být více. ()

Dreadd 

všechny recenze uživatele

Cenzura se na tomto díle podle samotného režiséra podepsala velmi silně a my už nikdy neuvidíme původní dílo. Což je velká škoda, protože jak už víme od dob Spalovače, Juraj Herz dokáže vytvořit nádhernou hororovou atmosféru, která tady chybí. Tohle "něco", co zbylo z původního projektu tak horor příliš nepřipomíná, přestože námět mě velmi oslovil a dalo se s ním velmi dobře pracovat, nakonec je z toho film, který nemusím nutně vidět znova a rozhodně se kvůli němu nebudu bát sednout za volant. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (57)

  • Filmový Ferat Vampir RSR vznikl z konceptu Škoda 110 Super Sport (typ 724), jednoho z několika modelů navržených koncem šedesátých let. V roce 1972 byl představen na autosalonu v Bruselu, kde byl zahraničními médii hodnocen lépe než koncept Aston Martin. Vůz měl objem 1 147 cm, výkon 76,5 kw a dosahoval rychlosti 211 km/h. Karosérie ze sklolaminátu měla šestici výklopných předních světlometů a šestnáct zadních, 6 v horní řadě po třech a deset v dolní po celé šířce vozu. Dveře se vyklápěly nahoru, spolu s čelním sklem a střechou. Motor - řadový čtyřválec ze Škody 110 L Rallye poháněl zadní kola. V Československu byl koncept kritizován pro příliš hranatý vzhled a vzhledem k nastupující normalizaci nebyl uveden do výroby. Výtvarník Theodor Pištěk vůz pro potřeby filmu přelakoval z bílé na černou a upravil světlomety. Přední vyměnil za "zamračená" úzká pevná skla, zadní použil ze Škody 120 (typ 742 M), záď doplnil o velký spoiler. Ferat zastupoval ve filmu také prototyp Škoda 1100GT (ÚVMV 1100 GT). Vývoj sportovního kupé s motorem vzadu a samonosnou laminátovou karoserií probíhal mezi léty 1966-70. Vůz byl představen roku 1970 v Plzni a velký úspěch slavil na ženevském autosalonu 1971. Celkem bylo na podvozkové platformě Škody 100 postaveno 6 kusů, které se dodnes účastní závodů historických vozů. (kenny.h)
  • Preteky aut sú zo závodov Rallye Škoda - Rallye Bohemia '81. (Raccoon.city)

Související novinky

Zemřel Jiří Menzel

Zemřel Jiří Menzel

07.09.2020

Ve věku 82 let zemřel v sobotu večer český oscarový režisér Jiří Menzel, informaci v neděli prostřednictvím sociální sítě zveřejnila jeho manželka Olga. Světoznámý tvůrce, jenž se v posledních letech… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno