Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželské povídky, které Vít Olmer psal pro časopis Playboy v době, kdy jeho šéfredaktorem byl Arnošt Lustig, mají v sobě vtip, často až absurdní pointu a nezapřou, že autor je bedlivým pozorovatelem života kolem nás. Pět z nich vybral pro svojí novou českou komedii, jejímž společným jmenovatelem se stal herec Jiří Krampol, hlavní představitel každé z nich.

Francouzská trojkombinace je humornou úvahou o tom, co může potkat úspěšného podnikatele, dá-li jednoznačně přednost práci před svoji mladší, atraktivní ženou. Protože i ta jednoho dne - vlastně zcela náhodou - pochopí, že peníze nejsou všechno...

Svatozář. Pan Divoký je zdánlivě tichý důchodce a bezbranný muž pod pantoflem. Že tomu tak docela není, pochopí až ušní lékař, který zase vzdoruje hned dvěma partnerkám najednou. Jen na okamžik zaváhá, zda by paní Divoká neměla znát pravdu o svém muži. Ale pak pochopí, že by svého pacienta připravil o jedinou zbraň a útočiště.

Sólo na bicí. Bimbo je "přerostlý" bigbíťák a jeho žena, které ne náhodou říká Yoko, už dávno rezignovala na to, že by někdy dospěl. Žijí spolu na chalupě a monotónní rytmus jejich dnů nečekaně změní vpád zločince, prchajícího před policií. Bimbo a Yoko jakoby se znovu setkali.

Ostrov lásky. Dovolená, ať už kdekoli, by měla být výletem za hranice všedních dnů. Ustaraný Ing. Zawinul ale u Jadranu neustále pracuje a řeší neřešitelné problémy ve své firmě. Toho si povšimne pan Rozvinul a nasměruje svého nového přítele na zcela jinou cestu. Někdy stačí opravdu tak málo.

Waterloo po česku je příběhem pražského památkáře Hrušky, zakřiknutého úředníčka, překážejícího ve světě své atraktivní ženy a ambiciózní dcery. Před každodenním papírováním, byrokracií a marnými diskusemi utíká do napoleonské doby a mění se v udatného maršála. A pak se mu jednoho dne podaří být hrdinou i v současnosti a utéct možná jednou provždy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (258)

honajz 

všechny recenze uživatele

Některé drobnosti a poslední povídka se mi líbily, jiné byly jen anekdotami. A opět měl pan režisér potřebu pochlubit se vnadami své manželky. ------ Mnozí se před uvedením tohoto snímku do kin obávali, že půjde o Waterloo spíše pro režiséra Víta Olmera. O prohru sice nejde, přesto možná film vyžadoval větší rozpočet, lepší herce a možná i větší počet natáčecích dní.   Povídkový film podle textů, jež Vít Olmer psal do české verze Playboye, totiž osciluje mezi rozvedenými a převyprávěnými anekdotami, pokusy o psychologické zpodobnění současných „podnikatelských“ problémů až po úsměvnou hříčku ze života podváděného památkáře. Kupodivu právě tento příběh působí nejčistěji a nejkompaktněji a stojí za to kvůli němu přetrpět ony předchozí skeče.   Hned první povídka <b>Francouzská trojkombinace</b> vypráví poněkud povrchně o problému paničky, vdané za bohatého manžela podnikatele, který na ni nemá vyloženě čas. A tak žena hledá rozptýlení. Ve chvíli, kdy manžel zachrání tonoucí firmu, ona v sobě najde odvahu již nebýt domácí ozdobou a zkusit si začít menší flirt.   Bohužel možné psychologické téma je podáno stylem Elle: „Manžel na vás nemá čas? Zahněte mu!“ Navíc Vít Olmer opět podlehl pokušení obsadit do hlavní ženské role této povídky svou ženu Simonu Chytrovou a ukázat její vnady. Kdovíproč si však současně myslí, že jeho žena je herečka. Není. Je dobrá gymnastka, plavkyně, dobře si udržuje postavu, ale ve chvíli, kdy pronáší hlubokomyslné psychologické myšlenky, máte pocit, že posloucháte cvičeného papouška z pouti.   Druhá povídka Svatozář není ničím jiným, než rozvedenou anekdotou o muži, jehož žena neustále žvaní a žvaní, a tak se on rozhodne předstírat hluchotu, v čemž mu nakonec pomůže i doktor. Vít Olmer tento příběh ozvláštnil prolínáním s dějem z červené knihovny (knihu čte další pacientka, jíž pravděpodobně teče asi tak půl hodiny krev z nosu – při čtení v čekárně má totiž zakrvácený tampon v nosní dírce). Celá paralela je natolik absurdní, že skutečně působí poměrně svěže – ale jen úvodních pár minut.   Sólo na bicí, třetí v pořadí, je poněkud zvláštní vyprávěnka o stárnoucí manželské dvojici, žijící na venkovském statku. Ona je Slovenka, on eroticky a sobecky zaměřený stárnoucí jazzový bubeník, který se ani nedokáže rozhodnout, zda chce k obědu houby či roštěnky. Oba na sebe navzájem připraví určitý naschvál – překvapí je však skutečné přepadení.   Velice zajímavě podaná povídka se však rozpadá na dvě části, z níž ta druhá působí v určité chvíli poněkud neústrojně. Závěrečný návrat syna s jeho ženou pak je jakoby nadstavbou příběhu. Úplně závěrečná pointa mohla být řečena i bez této vsuvky.   Ostrov lásky  je o psychologovi amatérovi, jenž u moře pomůže – nepomůže kolegovi, vynervovanému podnikateli, který řeší problémy a vede podnik i z místa dovolené. Tajemství jeho manželky však Vít Olmer připravuje příliš dlouho, doufaje, že divák bude především okouzlen jugoslávským mořem, pobřežím a okolními krásami. Závěrečné vysvětlení tak působí poněkud lacině, navíc zkušenější divák je brzy vytuší sám.    Waterloo po česku patří k nejlepší povídce tohoto filmu. Příběh úředníčka, jemuž zahýbá atraktivní žena a dcera patří mezi dvoumetrové habány hrající košíkovou a živící se programátorstvím nejvíce upomíná na podobné postavy z filmů Jako jed nebo Co je vám, doktore. Tentokrát je zde dovedně skloubena i záliba památkáře ve francouzské historii, i když onen poslední „gag“ je přece jen poněkud frivolní vůči celému ději.   Ve všech povídkách má hlavní mužskou roli  Jiří Krampol. Někdy, žel, působí, jakoby vypadl z pořadu Nikdo není dokonalý – jen ty převleky a účesy se mění. Přitom jeho herecký projev sám o sobě není až tak špatný, jen mu chybí trošička exprese navíc – někdy jeho postava vyžaduje dát víc najevo své city, ale Krampol zůstane u osvědčených grimas či přimhouření očí.   Z dalších rolí jistě stojí za to vyzvednou Emílii Vášáryovou, která však přece jen začíná hrát v posledních filmech jaksi nastejno, a především pak výkon Oldřicha Víznera, jehož postava patří k nejuvěřitelnějším a nejlépe zahraným v celém filmu.Jeho hysterický tik s bradou patří k vrcholům niterného herectví.   Určitě stojí za to pochválit i kameru, i když některé scény a způsoby snímání či střihů, rovněž výběr prostředí, patří spíše k televizním, ne celovečerním filmům. I když působí poměrně nenápadně, je skvělá i hudba, souznějící jak s dějem, tak atmosférou a povahou filmu, dodávající švih a drive tam, kde již již hrozí nuda.   Celkové vyznění je však poněkud tristní. V podstatě všechny povídky přinášejí jen jedno velké poselství: muži jsou neschopní blbci a ženy záletné hysterky. Což může na někoho působit poněkud depresivně, zvlášť když to tak necítí, či má ve vztazích pohodu a klídek. Nehledě na to, že podobné „problémy“ byly aktuální před deseti lety a dnes působí poněkud cize. Inu, svět se točí dál a v poslední době se vztahy mění rychleji, než se povídky z Playboye stihnou dostat na filmová plátna. () (méně) (více)

Jansuper odpad!

všechny recenze uživatele

Na světě je tolik naprosto zbytečně kritizovaných filmů, který nechápu proč sou tak kritizované (tady na csfd)  ale každopádně to že je tohle tak kritizované, se tentokrát Teda vůbec nedivím, jako tyvole může te mi to někdo vysvětlit co to jako mělo znamenat???? to jako byla nějaká soutěž v tom roce 2002 a ta spočívala v tom natočit nejhorší film který se vůbec natočit dá??? pokud ano, tak se to panu Vítu olmerovi teda rozhodně povedlo. Opravdu tohleto je taková nehorázná blitka, to je prostě úplnej prach, tohle je prostě úplná černá a hnědá díra dohromady, tady opravdu končí všechno co si dovedete představit u opravdu mega špatného filmu, potom všem co sem viděl sem si myslel že horší film už snad ani bejt nemůže, a nakonec se mi ukázalo že rozhodně může, tohle je fakt jeden z nejhorších výtvorů v dějinách lidstva, pokud chcete vidět fakt nějaký opravdu mega špatný film a viděli ste Herkules 3d, dunyayi kurtaran adam, birdemic či rychle a zběsile 9 a nepřišlo vám to tak strašně špatné a mysleli ste si že horší film být nemůže a že vás už nic nepřekvapí, tak si pusťte Waterloo po Česku a budete mega překvapeni. Jako co to sakra je??? dit to je prostě úplné nic, celou dobu sledování toho filmu sem si myslel že koukám do zdi, opravdu strašně blbě sehrané, opravdu otřesný scénář, postavy a herci úplně mega špatné, hudba opravdu strašná, neustále sem nemohl pochopit na co to vlastně vůbec koukám, nemůžu pochopit ten děj který je srovnatelný s tím kdyby ste dali do housky všechny nejhnusnější a nejodpornější věci co se na téhle zemi nachází. Jak říkám zlatý dunyayi kurtaran adam, birdemic a Herkules 3d. Na tento film sem se ze zvědavosti koukl a byl sem opravdu velmi překvapen až kam může naprostá neschopnost natočit film dojít. Tohle je prostě úplný vrchol všech nejhorších filmových kinematografiích všech dob. ()

Reklama

ghatos odpad!

všechny recenze uživatele

Hovadina je to v každém případě. Já se musím přiznat, že jsem se u toho svým způsobem bavil. Nejlepší je hned první příběh. Kurvování Jirky Krampola mě bavilo :) , všechny story jsou však většinou bez pointy. Chaos a absence soudnosti jsou hlavní faktory Waterloo po česku. Ač je to neuvěřitelné, podařilo se mi najít i dobré věci! Některé hlášky jsou perfektní. Třeba: "hovno je taky lidský produkt, tak jako myšlenka"! Ještě lepší je: "s tebou je sranda jak s gumovým hovnem". Absolutně nejlepší je ovšem: "To je sex! To by bylo lepší přefiknout čerstvě okoupanýho dědečka!" Už je kvůli tomu si zaslouží Vít Olmer 0,5 hvězdičky. 10%. ()

horskejvlk 

všechny recenze uživatele

Co příběh to pro mužské ego Waterloo, tedy prohra, přesto dávám za ⭐️⭐️⭐️⭐️ Z důvodů kdy jsem musel vydestilovat humor z jednotlivých scén. Nicméně humoru bylo plno jen tak nějak na způsob Kameňáku. Přesto film zachraňovali herci, Přeučil, Krampol, Vízner a jiní, film spíše ukazoval jaké má Olmer možnosti režisérské, zejména příběh v nemocnici kdy Míša Mauerová je v dvojroli komtesy úžasná a secesní šaty ala Josefína ji vysloveně sluší si kladu otázku proč se Vít Olmer nepustí tímto směrem totiž historické, klidně i napoleonské, fresky má pro ni cit a talent. ()

2mig1 odpad!

všechny recenze uživatele

je až trestuhodný, že tenhle paskvil někdo považuje za filmy a že svýho času znásilňoval filmový plátna... olmer nevim proč zfilmoval svoje totálně nezáživný povídky publikovaný kdysi v playboyi, všechny z nich jsou zaplněný karikaturama největšího kalibru, v nichž nenajdete ani špetku lidkosti... pokud si pustíte film o filmu, kde všichni mluví o tom, jak jsou rádi, že tenhle film točí, vše korunovaný tvrzením olmera o tom, jak nedoceněnym hercem je krampol, bude to už čistá noční můra... ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Během premiérového měsíce vidělo film v českých kinech 5 682 diváků, což znamenalo tržbu 588 406 Kč. Snímek se tak stal 29. nejnavštěvovanějším filmem a 8. nejnavštěvovanější premiérou měsíce září 2002. (cinema_cz)

Reklama

Reklama