Reklama

Reklama

Cokoliv

  • USA Anything Else (více)
Trailer

Obsahy(1)

Ďalšia romantická komédia z pera osvedčeného Woodyho Allena plná vtipných náhod, nehôd a nedorozumení. Jerry (Biggs) je mladý 21-ročný komediálny spisovateľ žijúci v New Yorku. Aj napriek tomu, že je talentovaný, má problémy preraziť. Zásluhu na tom nesie jeho agent Harvey (DeVito), ktorý má sice o sebe vysokú mienku ale je dosť nepraktický a tiež David (Allen), jeho excentrický a paranoidný učiteľ. Ďalším kameňom úrazu je Amanda (Ricci), jeho priateľka. Od prvého momentu, kedy ju zbadal, vedel, že je do nej zamilovaný. Ale Amandine mnohopočetné neurózy, strach zo záväzkov a frustrácie najrôznejšieho druhu jej zabraňujú, aby bola Jerrymu nablízku, keď to najviac potrebuje. Krízovým bodom sa ukáže byť situácia, keď sa ocitne v malom byte s Amandou, ktorú nečakane navštívi jej matka Paula, ktorá sa rozhodla, že sa stane kabaretnou speváčkou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (192)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Na Allenově rezignaci na nějaké vyšší hodnoty svého díla (už snad vědomé) je cosi zneklidňujícího, ale taky překvapivě uklidňujícího. Cokoliv jsem si užil mnohem víc, než bych čekal. Jinému režisérovi bych tu čtyřku i dal, to by ale za sebou nesměl mít třicet filmů, z nich některé téměř špičkové. "Na nic si nehrát" v tomhle případě nezachrání vše, to zase ne. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Už v 90. letech se o Woody Allenovi v kruzích filmových kritiků tradovalo, že je trochu vyčpělý a značně se opakuje. I když to pochopitelně zdaleka není celá pravda o Allenově tvorbě, právě komedie Cokoliv je dokladem, že není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Když jsem Cokoliv začal sledovat, uvědomil jsem si po chvíli, že už jsem snímek cirka před třemi lety viděl, ale dokonale jsem ho vytěsnil z paměti. A i poté jsem si nedokázal vybavit, co bude následovat v dalších minutách. Vlastně byl pro mě film svým způsobem nový. Allen si pochopitelně udržuje stále určitou a ne právě nízkou laťku, takže svého fanouška vysloveně nezklame a diváka, který ho vidí poprvé, může upoutat, nicméně jde opravdu do značné míry o styl a motivy, které použil už mnohokrát v lepším podání. Film je tradičně založený na dialozích, z nichž některé vyloudí na divákovi úsměv, ale neutkví v paměti, a na kvalitním obsazení, kterému tentokrát vévodí Christina Ricci. Filmu ale schází nějaká výraznější dramatická zápletka a údernější pointa. A v neposlední řadě je Cokoliv dokladem toho, že Allen je ke stáru lepší režisér než herec. Celkový dojem: 60 %. ()

Reklama

erased 

všechny recenze uživatele

Z mého pohledu velmi tradiční Woodyho film, kterých jsem se naštěstí ještě nenabažil. Klasicky perfektně napsané dialogy a "divný " příběh jsou tentokrát doplněny trochu jinými postavami než obvykle - u těch však nedokážu říct, jestli filmu pomohly nebo ho shazovaly. Tak či onak jsem se u filmu bavil, takže se to ani nesnažím rozebírat. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 3/10 Efekty 3/10/// +herci, poutavé a zábavné dialogy -hudba, barevný filtr na kameře/// Tím, že nemám ještě tolik nakoukáno, tak mi ani nepřišlo, že spouta replik a situací i dialogů se opakuje a už tu byly kdysy v jiných Allenovských filmech. Tímpádem nemůžu srovnávat a tak mi tento film nepřišel úplně špatný. Opravdu mě některé dialogy bavili a jakože film stojí především na nich. A na herích mimojiné, ale ti byli výborní. Navíc jsem se na film těšil (hlavně na Biggse a Christinu). Přes tuhle chválu to ale neznamená, že jsem si Allena nějak oblíbil. On má zvláštní filmy./// Celkem 50%/// ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Jsi motoricky nemotorný, že tě děsí akcidentální výstřel?“ Vzhledem ke zdejšímu hodnocení, byl pro mě tento snímek velkým překvapením. Allen nenabízí nic, co bychom u něj již dříve neviděli, naopak dost okatě parafrázuje Annie Hallovou, částečně i Manhattan, ale proč ne, vždyť si to ve svém věku může dovolit. Nechci tím naznačovat, že jeho věk nekoresponduje s věkem většiny aktivně tvořících lidí a že tudíž nemůže napsat nic neotřelého (Match Point dokázal, že může), spíše se octl v situaci, kdy je těžké nevykrádat sám sebe a přitom zůstat sám sebou. Jak vidno, napsat inteligentní romantickou komedii mu nečiní potíže, přičemž není třeba přivírat oči nad jejími kvalitami. Do hlavních rolí tentokrát obsadil dva mladé, nepochybně talentované, herce, kteří vyloženě neexcelují, no, přinejmenším ukázali, že v nich něco vězí (dokonce i Christina Ricci umí být pod vedením správného režiséra proklatě sexy). Samotný Allen si přidělil postavu mentorského staříka, který by klidně mohl být starší a životem protřelejší verzí Alvyho Singera. Naučil se spoléhat pouze na sebe (nejen co se sexu týče), problémům pouze pasivně nepřihlíží, snaží se je řešit, cítí potřebu sdělovat svá životní moudra méně zkušenému kolegovi („Při psaní usiluj o originalitu, anebo vykrádej ty nejlepší“). Sice je člověkem, který toho od života moc nečeká, ale alespoň ví proč. Chtělo by se napsat „starý paranoidní žid“ a skutečně, Dobel je částečně Allenovou karikaturou. Množství vtipných hlášek bohužel nebylo dostačující pro vyplnění přehnaného prostoru sto a osmi minut, jsou to však právě hlášky typu „Nekonzumuji dvojchlopňové tvory mrtvé přes 72 hodin“, co mě přimělo jít nakonec na slabší čtyři. 75% Zajímavé komentáře: Radko, dzej dzej, pabelito, maeb ()

Galerie (24)

Zajímavosti (4)

  • Na stěně bytu, ve kterém bydlí Christina Ricci a Jason Biggs, je kolekce fotek - na jedné z nich je herec a nezávislý režisér Vincent Gallo. (ČSFD)
  • Jedná se o druhou filmovou spolupráci Christiny Ricci a Jasona Biggse. Před tímto snímkem pár společně hrál ve filmu Prozacový národ (2001). (Dlee)
  • Film o lidech, kteří nejsou schopni odejít domů po večeři u známých, který popisuje muž při odchodu z kina, je dílo Luise Buñuela Anděl zkázy (1962). (ČSFD)

Reklama

Reklama