Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

Osmidílný komediální seriál je již šestou spoluprací dvojice PrušinovskýKolečko. V projektu, který si nadsázkou bere na paškál složitá témata, jakými jsou nesnášenlivost či xenofobie, si hlavní roli zahrál Martin Hofmann. Rámec seriálu tvoří příběh Luďka, kterého právě vyhodili z práce, bydlí v polorozpadlé barabizně, dluží, kam se podívá, má problémy s exmanželkou i se synem. A v tom nejhorším za ním přijde pošťák Ondra s pozváním do Pošty pro tebe (Česká televize)

(více)

Recenze (800)

kiddo 

všechny recenze uživatele

První polovinu se to plouží kupředu jako kombinace depresivní utahanosti Kober a užovek bez pointy a těch horších aspektů Vyšehradu a Lajny (nespojitý sled situačně komediálních scének, které by být mohly i nemusely a nikdo by nepoznal rozdíl). Pak to ovšem Snědá tíseň celé propojí, Dáša je z chlapa degradována na ženskou, což znamená, že odteď pro Luďanovo pohodlí může leda tak držet hubu a krok, a já se zabouchla. Humor tu šokantně nepramení z identity, tj. nepovažuje se samo o sobě za děsnou řachandu, že Franta je Rom, Dáša transsexuálka a Luďan z nižší třídy, ale z průserů, do nichž se postavy vlastními charakterovými nedostatky vmanipulovávají, z intersekcionálních absurdit (kupříkladu Franta + Dáša není problém proto, že spolu randí cis chlap a transsexuálka, ale protože se cigán sápe na bělošku) a z používání jazyka, který pro jednou nepůsobí jako až příliš inteligentně načinaný výběr ze Slovníku nespisovné češtiny, ale jako něco, co člověk v reálu fakt vyplodí (nemluvě o tom, že když Dáša o pařížáku pronese, že ho měla ráda jako malej kluk, je to vtipnější i informativnější, než když v jednom z předchozích dílů udílí wikipedickou přednášku o tom, jak jí doktoři ušili super pičku). Závěrečný díl je takové malé zjevení – aspoň v tom fikčním světě jde totálně rozdělenou společnost poupravit tak, abychom ve výsledku neměli neustále chuť se vzájemně pozabíjet. Ech, no co, don’t stop believing. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Unikátny seriál, ktorý spája národ naprieč všetkými sociálnymi skupinami. Pracuje s liberálnymi "kaviarenskými" témami až po drsné chlebové motívy rasizmu, kriminality, chudoby a života vo vylúčených komunitách. Pritom v podstate nemoralizuje, nevyužíva sentiment na presadenie nejakej ideológie - nie, iba berie príbehy zo života, kombinuje ich a na základe toho vytvára neopakovateľný humor. O to úprimnejší a reálnejší je. Bavil som sa skvelo, no scenár bol miestami dosť rozháraný, jednotlivé línie sú dosť násilne pospájané a postavy a príbeh často prechádza veľmi krkolomným až samoúčelným prechodom, ktorý sa hodí skôr do papundeklového sitcomu v štúdiových kulisách, nie do realistického prostredia Mostu (napr. v prvom diele línia s automobilovým závodom zmiešaných párov). Niekedy je menej viac. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Komediální seriál, který se sám směje, ovšem ne černým nebo bílým. Prušinovský s Kolečkem se smějí komukoliv, koho nachytají. Smějí se všem, kteří o MOSTU! vedou hluboké nejisté debaty typu "Mám se tomu teď smát? Hodí se to?" nebo "Tohle zase úplně k smíchu není, ne? Nebo je?" a přemýšlejí, oč tvůrcům šlo a co chtěli národu sdělit. Smějí se taky všem, kteří se po každé odvysílané epizodě chtěli jet podívat do Mostu, jestli "to tam fakt tak je", a zároveň těm, kteří o "skutečném Mostu" psali vážné články a točili vážné reportáže, i těm, kteří je pak četli, sledovali a poslouchali. O internetových diskutérech nemluvě. Kdykoliv jsem takovou názorovou výměnu zaslechl, říkal jsem si: Proboha lidi, proč musíte všechno rozebírat? Je to komediální seriál, takže když vás baví, smějte se, a když se v něm stane něco, co k smíchu není, no tak se prostě nesmějte. Opravdovost není v Mostu, opravdovost je ve všech těch lidech, které najdete v každém jiném městě. Skvělý Martin Hofmann (zářící už v Trpaslíkovi) je nejlepší příklad. Jeho buránek Luďan jednou udělá něco, zač byste ho zabili, a hned potom si to u vás vyžehlí, aby to mohl co nejdříve zase něčím pokazit... A aby se díky tomu všemu nakonec třeba změnil v lepšího člověka. Aspoň trochu. Tak to chodí v Mostu, v Plzni, Praze, Brně... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Další zářez tandemu Prušinovský-Kolečko udělal takové "haló" jako žádné jejich dílo předtím, byť i Trpaslík tnul velmi často dost hluboko do živého. Ale vybudit takové vášně jako se to povedlo tomuhle katalogu neskutečných figurek, které nedělají bohužel nic jiného než že většinu "běžného provozu" nastavují to příslovečné zrcadlo dnešku, to je opravdu nevídané. Stejně jako to, že se tahle přehlídka dlaždičské mluvy dala nasadit rovnou od 20:00 a ještě k tomu na ČT1 :) Ať jde (podle Vašich preferencí) o Romy, Romáky, cikány, cikády, cigoše, vlastence, nácky, pravdoláskaře, vítače, gaye, bukvice, LGBTI+ (oder was) nebo transky a jejich větší či menší měrou na houby jsoucí životy, tvůrcům se podařilo (vedle kvalitní technické stránky) dokonale namixovat sociální komentář s místy až absurdním černým (a taky zatraceně nekorektním) humorem - a taky s momenty, kdy musí každému nesociopatickému divákovi zatrnout. A navíc se o tom dá hodiny a hodiny debatovat. Jako o celku, tak i o jeho jednotlivostech. A závěrečnou scénu mám za Montypythonovsky geniální. Dosavadní vrchol Prušinovského/Kolečkovy tvorby. 90% PS: A vydržím to a neřeknu to s tím Mostem;) ()

juta 

všechny recenze uživatele

Tvůrci oblíbeného Trpaslíka z Nymburka se přesunuli do Mostu, kde dělají veliký bordel. Na české poměry je to super komediální seriál, nevadí mi tu narážky na menšinu a vše okolo. Každý normální člověk ví jaké jsou poměry v té naší republice, takže si to chytrý dokáže přebrat a nehodnotí seriál kriticky. Mně jen vadí ukázky postelových radovánek a další "oralistické" věci, které myslím nepatří do komediálních serošů a ani před desátou hodinu. :-) Bohužel poslední dva díly mě vůbec nebavily. Raději bych udělal pokračování Trpaslíka od Prušinovského, než další Most. ()

Galerie (111)

Zajímavosti (81)

  • Druhý díl Mostu! měl na ČT1 vyšší sledovanost, než premiérový pořad vysílaný ve 20:00 (Rapl – Operace Ofsajd, 2019). Jedná se o unikát. (klukluka)
  • Pro natáčecí účely se v hospodě Severka nalévalo a konzumovalo výhradně nealkoholické pivo. (FIBO)
  • Černá Škoda Superb druhé generace, kterou Dáša (Erika Stárková) umývá, má registrační značku 1U7 0861, ale v době, kdy se vozy tohoto typu začaly vyrábět, se takto nízká čísla už nepřidělovala. (Martin_L)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2019

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2019

03.01.2020

Padesátka českých filmových kritiků oznámila své nominace pro Ceny české filmové kritiky 2019. V čele seznamu stojí film o pomstě Staříci a komedie Jiřího Havelky Vlastníci, oba filmy mají po pěti… (více)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Reklama

Reklama