Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (763)
Syčáci holku, kterou měl hlídat, unesli. A chtějí tučné prachy. Osobní strážce z Nového Mexika v drsném a nekompromisním balení. Před neposednou kamerou bývalý vládní agent Denzel Washington, který si rád přihne, za kamerou osvědčený hitmaker Tony Scott. Co víc si přát? Naprosto přirozenou Dakotu Fanning? Kruté výslechové metody? Dusné velkoměsto prolezlé korupcí, kde se budou zabijácké instinkty sakra hodit? Nebo první desítky minut, ve kterých se nestřílí, ale díky ústřední dvojici jsou zatraceně cool? Za vším hledej Tonyho. Znovu se toho nebál, znovu pálí ostrými. Rozmáchl se délkou (ano, stříhat někde měl), nepřekvapil okoralou duší, která zjihne při plaveckých závodech a roztomilých debatách při cestě do školy. Kamera je drásavá, řízná i sakra estetická, štědře zoomovaná, velmi dynamická a zatraceně chutná. A furt tak nějak přehledná. Když Tony zavelí akce, je to sakra podívaná, ač se tu až tolik zásobníků nevystřílí. Když Denzel nasadí svůj nasupený výraz, divák leze pod kanape. Je to pecka, je to radost, která jen tak neomrzí. I přesto, že protivníci místy vypadají jako totální amatéři. 80% ()
Klasická americká rambo-morálka pomsty pokrytá kůži špičkové techno-thrillerové formy. Limonádový motiv honby za spravedlností a honby za posledním záchvěvem lásky v duši bestiálního klaďase mě vlastně ani moc nedráždil, protože zabiják s lidskou tváři Denzel Washington je požívatelný a i láskyplný vztah s malou Pitou servíruje Scott ve snesitelném provedení. Přiblblý obsah jednozačně válcuje výběrová foma, high tech kamera, perfektní střih, klipové začlenění hudebního podkresu. Možná kdyby se příběh nebral tak smrtelně vážně a vynechaly se některé ale opravdu nechutně tuctové dialogy, byl by Muž v ohni hodně dobrým filmem nízké hodnoty. Zejména díky režii a technické realizaci jsem mě příběh celkem zaujal, ale rozhodně neuspokojil. Je v něm cosi infantilně nahlouplého, a to si Tony Scott může tahat z klobouku jakkoli tučné králíky, ale tenhle fakt nelze zamaskovat. Stupidní akčňák ve výběrovém hávu s dobrými hereckými výkony. ()
Tento film nemá chybu. Dobře..má - Lisa Gerarg je bohužel po Gladiátorovi až moc profláklá.... Jinak ale z Tria Muž v Ohni - Domino - Dejá Vu právě první jmenovaný vychází jako naprostý vítěz. Forma se drží na uzdě, je zcela úměrná tempu a tomu, co se právě odehrává na plátně a Tony si hraje s detaily a místy možná až příliš černým humorem (odpočítávání do výbuchu bomby). Naprosto životný živel Washington předvádí bezmála Oscarový výkon, ostatní ovšem nezůstávají pozadu (dokonalá Dakota, úžasně citlivá a přesvědčivá Radha Mitchell, i lahůdkový - jak jinak - Christopher Walken), hudba přechází z latinskoamerických rytmů do kytarových rifů a já jsem se na střídačku dojímal, fandil, odvracel oči zhnusením a prožíval každé filmové políčko. Tento film vstupuje do mé osobní Top 10 a já se těším na další film Tonnyho Scota, protože po šíleném Dominu přišlo Dejá Vu a to dává naději v lepší zítřky. P.S. Dialog mezi Denzelem a Radhou na jedné hodině a šestnácté minutě si zaslouží vejít do historie kinematografie. ()
Po spíše citlivé první půlce, přijde syrová a krutá druhá polovina, na kterou hned tak nezapomenete. Denzel Washington je jako mstící mašina neuvěřitelně stylový a role mu sedla jako uitá. Tony Scott namíchal další skvělou podívanou s výbornou atmosférou, na které stojí za pochvalu brilantní střih a kamera. Jen škoda, že akčních scén nebylo trochu více. K plnému hodnocení tomu chybělo opravdu velmi málo, možná po nějaké době tu hvězdičku ještě přidám...... ()
Ačkoli jsem tomu nevěřil, tak Tony Scott je schopný citlivého a zároveň osobitého přístupu. Jinými slovy se v klipovitých hrátkách vyžívá jen v akčních scénách a při sbližování velkého smutného medvěda s nejroztomilejším filmovým dítětem poslední doby nechává kameru v klidu a nechá působit atmosféru. Díky tomu pak citlivé momenty vyniknou a zvraty jsou emocemi nabité k prasknutí. S láskou stvořené dokonalé filmové řemeslo, ke kterému se příběh přidal téměř sám od sebe. 90% ()
Galerie (107)
Photo © 2004 20th Century Fox
Zajímavosti (27)
- Ve scéně, kdy přijde Lisa (Radha Mitchell) do Creasyho (Denzel Washington) bytu, Creasy schová láhev od pití a na stole nechává jen sklenku. Sklenka se pak v některých záběrech na stole nachází a v jiných ne. (Terva)
- Tony Scott chtěl film natočit už v roce 1980, ale studio mu příliš nedůvěřovalo, protože ještě neměl na kontě mnoho hitů. Snímek nakonec vznikl pod režijním vedením Elieho Chouaraquiho a hlavní roli ztvárnil Scott Glenn. Scott tehdy natočil Top Gun (1986), který celosvětově vydělal 500krát víc peněz, než Chouraquiův Muž na mušce (Man on Fire, 1987), který měl premiéru rok po leteckém hitu. (imro)
- Byly natočeny dvě erotické scény, které nakonec byly vystřiženy. První s Creasym (Denzel Washington) a Lisou (Radha Mitchell) a druhá s Lisou (Radha Mitchell) a jejím manželem (Marc Anthony). (Terva)
Reklama