Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (763)
Scott to přeháněl. Na můj vkus exhiboval až příliš, ty jeho nervní kamerové hrátky byly až moc časté, řekl bych, až otravné. Jednoduchý scenář se nevyhnul několika logickým nesmyslům, ovšem nejednoznačný konec celkem příjemně překvapil. Washington se zde herecky opakuje, v podstatě předvedl variaci na svůj oscarový Training Day (pravdu díš, seppe). Potěšilo vidět Walkena v jiné, než tradičně záporné roli a příjemně překvapila ta malá holčička, která podala velmi přesvědčivý a přirozený (na dítě) herecký výkon. Závěrem cool hláška z rozhovoru, který vede Washington (chystající se k atentátu na jednoho z hajzlů) se starým pánem, který tomu přihlíží: "V kostele mluví o odpuštění." -- "Odpuštění je mezi nimi a bohem. Má práce je sjednat jim schůzku." ()
Dvouapůlhodinový biják s neskutečně řídkým dějem mě zpočátku aspoň trochu emocionálně vtáhl díky výborné a roztomilé Dakotě Fanning, ve druhé části však svým tupým přístupem nudil. Tony sice dupe na plyn jak nějaký třicátník, ale stejně jako v případě Domina se to u mě minulo účinkem. Zbytečně natažený a neskutečně prázdný film. ** 1/2 ()
Jestli se vám nelíbila filmová podoba Punishera, tak se mrkněte na tohle...je to surovější a brutálnější. Scott udělal SKORO perfektní film o "trestání zlých lidí," máme tu parádní střih, skvělou hudbu Harryho Gregsona Williamse (mimo jiné autor OST k MGS sérii) a surovou atmosféru, že by se dala krájet. ALE, to zjištění na konci to celé posral (jako kdyby nám někdo najednou vyměkl, veeeeliká škoda)...ale i tak si neodpustím jednu Punisherovu hlášku na konec: "This is not a revenge....this is Punishment." ()
Tonyho Scotta si ako zručného remeselníka vážim. Hektické, rýchle a videoklipové strihy -preňho charakteristické, som si užívala v Deja Vu alebo v iných scottovkách - ktoré sú za asistencie priam špionážnej hudby(podobná bournovkám) Gregsona-Williamsa popcornovým pohladením. Lenže Muž v ohni je náladový a roztrieštený. Prvú polovicu si divák dobíja cestičku k sympatickej hviezdičke Dakote Fanning a vpíja vznikajúce priateľstvo medzi ňou a Denzelom - mala som pocit, akoby som sa dívala na milú americkú drámu. Lenže to, čo sa odohrávalo v druhej polovici, by mi neprekážalo v ľahkom akčnom filme, ale k predošlému deju je to proste príšerné. Film akoby vystrihnutý z hudobného klipu, plný fakt otravných a prerušovaných strihov, ktoré preniesli hlavnú a dosť smutnú dejovú myšlienku do dimenzie popcornového úletu. Nie som cynik, myšlienky mnou pohli, ale Scott si mal ujasniť, či chcel natočiť tragickú drámu o organizovanom zločine alebo akčnú ľahkomyselnú bayovku. ()
Syčáci holku, kterou měl hlídat, unesli. A chtějí tučné prachy. Osobní strážce z Nového Mexika v drsném a nekompromisním balení. Před neposednou kamerou bývalý vládní agent Denzel Washington, který si rád přihne, za kamerou osvědčený hitmaker Tony Scott. Co víc si přát? Naprosto přirozenou Dakotu Fanning? Kruté výslechové metody? Dusné velkoměsto prolezlé korupcí, kde se budou zabijácké instinkty sakra hodit? Nebo první desítky minut, ve kterých se nestřílí, ale díky ústřední dvojici jsou zatraceně cool? Za vším hledej Tonyho. Znovu se toho nebál, znovu pálí ostrými. Rozmáchl se délkou (ano, stříhat někde měl), nepřekvapil okoralou duší, která zjihne při plaveckých závodech a roztomilých debatách při cestě do školy. Kamera je drásavá, řízná i sakra estetická, štědře zoomovaná, velmi dynamická a zatraceně chutná. A furt tak nějak přehledná. Když Tony zavelí akce, je to sakra podívaná, ač se tu až tolik zásobníků nevystřílí. Když Denzel nasadí svůj nasupený výraz, divák leze pod kanape. Je to pecka, je to radost, která jen tak neomrzí. I přesto, že protivníci místy vypadají jako totální amatéři. 80% ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- Zebra v Pitinom (Dakota Fanning) dome patrila skutočnému majiteľovi tohto domu, ktorý ju zapožičal na nakrúcanie. Taktiež mu patrili aj koberce z leoparda. (vander19)
- Creasyho (Denzel Washington) hodinky jsou Casio Pathfinder 227. (Terva)
- Christopher Walken měl původně hrát právníka Samuela Ramose (Marc Anthony), ale nakonec si vybral rolu Rayburna, protože se chtěl vymanit ze škatulky chapíka, který ztvárňuje záporáky. (imro)
Reklama