Reklama

Reklama

Vražda na objednávku

  • USA Dial M for Murder (více)
Trailer

Když americký spisovatel Mark Halliday navštíví čerstvě vdanou Margot Wendice v Londýně, nevědomky tím spustí řetězec vydírání a vražd. Manžel Margot, Tony Wendice, si všimne jejích citů k Hallidayovi, začne se obávat rozvodu a s ním spojeného vydědění, a tak naplánuje její smrt. K tomu využije svého bývalého spolužáka Lesgateho, který je již zapleten do nezákonné činnosti. Margot se podaří Lesgatea v sebeobraně zabít, ale Tony vše nastrojí tak, aby byla obviněna za úkladnou vraždu. Hallidayovi nezbývá, než Tonyho vyřadit ze hry... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (277)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

"Všetko čo sa môže pokaziť, sa pokazí." - Murphyho zákony. Hra s príbehom, hra s napätím, hra s postavami, hra s prostredím, hra s divákom. Hra s prekvapením. Hra s rozuzlením. Hra so záhadou. Hra s kľúčom. Adaptácia divadelnej hry. Malý hitchcockovský minimalistický experiment, ktorý je viac než filmom perfektným, precíznym, absolútne presnou thrillerovou inscenáciou. A to je problém filmu - všetko je tak premyslené, sofistikované, dokonalé a geniálne, až je to sčasti nezrozumiteľné a vo výsledku nereálne. Umelo vypointovaná schéma vedie diváka k vyústeniu, ktoré ohromuje myšlienkovými schopnosťami a mozgovou kapacitou postáv. Musí nám Hitchcock svoje majstrovstvo strkať pod nos práve týmto spôsobom? Podľa mňa to vie spraviť úhľadnejšie, rafinovanejšie a zábavnejšie. Omnoho viac ma na filme bavilo, že je to vlastne brilantná konverzačná prechcávačka v štýle Mankiewiczovho Slídila s bravúrnym využitím svetla a tieňa, a farebných filtrov. Mimo tej prehnanej perfekcie dokonalé. 85% ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Opravdu téměř dokonalá vražda. Hitchcock opět dokazuje, proč je mnohými považován a nazýván králem thrilleru. Napětí, kdy vám téměř tuhne krev v žilách, neumí budovat nikdo tak dobře, jako to zvládl on... A musím se přiznat, že v tomhle filmu jsem po celou dobu fandil "zlému", ale zatraceně charismatickému Millandovi :-) ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Prepracovaný krimi scenár, to ma baví. Tu si dal "niekto" skutočne záležať, pričom niečo obdobné, v podobe hry na "mačku A myš", môže divák vidieť pri Poirotovi. Rozpletenia klbka brilantným spôsobom, kde zbrane nahradilo myslenie detektíva, áno, to je tak inteligentné. A ten záver? Zas tak svojský, ako v prípade "Vertiga". ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Báječný krimithriller, ve kterém netušíte co se stane za další minutu a jaký zvrat vám Hitchcock přichystá. Zvratů je skutečně hodně a celý vynikající scénář plný skvělých dialogů vygraduje závěrem, který mi připomněl "columbovský závěr" :). Už jsem si říkal, že by to snad záporákovi projde a náhle obrat o 360 stupňů a vše bylo zase jinak. Alfred Hitchcock nikdy nepřestane udivovat svou režií, která je velmi osobitá a nenapodobitelná a dodnes jsem nepochopil jakto, že si nikdy neodnesl Oscara za režii. Gracy Kelly je nadpozemsky krásná a společně s Rayem Millandem vytvořili úžasný manželský pár. Robert Cummings, v roli milence, také není vůbec špatný. Zkrátka kdo má rád Hitchcockovi filmy a detektivky obecně, nemůže být zklamán........ ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

První setkání Grace Kelly a Alfreda Hitchcocka je esencí pojmu Hitchcock's Blonde. Všechno to, co si vyzkoušel už dávno před válkou s Ondrákovou, tady jen reprízuje a variuje. Ta klíčová scéna "blondýna v negližé bojuje o holý život" je téměř identická. Do toho trochu vyšetřování, rádoby dokonalý zločin, strejda ze Scotland Yardu a je to doma. Nic nového pod sluncem. Dokonce je to shodné i v tom ohledu, že Blackmail točil povinně Hitch i jako zvukovou verzi, Dial M for Murder točil povinně taky jako 3D. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (17)

  • Šaty Margot Wendice (Grace Kelly) byly vybírány tak, aby byla postava na začátku oblečena ve výrazných barvách a s postupujícím příběhem byly její šaty stále tmavší. (Dreadd)
  • Film byl natáčen stereoskopickou 3D kamerou, ale uvedení ve třetím rozměru se s výjimkou premiéry dočkal až v 80. letech. Alfred Hitchcock se domníval, že třetí rozměr je nejvhodnější právě pro adaptace divadelních her. (filip.novak)

Reklama

Reklama