Reklama

Reklama

Vražda na objednávku

  • USA Dial M for Murder (více)
Trailer

Když americký spisovatel Mark Halliday navštíví čerstvě vdanou Margot Wendice v Londýně, nevědomky tím spustí řetězec vydírání a vražd. Manžel Margot, Tony Wendice, si všimne jejích citů k Hallidayovi, začne se obávat rozvodu a s ním spojeného vydědění, a tak naplánuje její smrt. K tomu využije svého bývalého spolužáka Lesgateho, který je již zapleten do nezákonné činnosti. Margot se podaří Lesgatea v sebeobraně zabít, ale Tony vše nastrojí tak, aby byla obviněna za úkladnou vraždu. Hallidayovi nezbývá, než Tonyho vyřadit ze hry... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (278)

Matty 

všechny recenze uživatele

S přesností švýcarských hodinek fungující thriller. Vše v něm do sebe perfektně zapadá, vše je jasné a srozumitelné, nic nenadbývá. 90% filmu spočívá v dialogu dvou osob v jedné místnosti. Dílem Hitchcockovou precizní režii, dílem skvělého scénáře, jsem hltal každé slovo a toužil se dovědět detaily plánu dokonalé vraždy (jak zní název remaku z roku 1998), čekaje, zda-li vše vyjde podle plánu. Vývoj situace byl poměrně nečekaný a stejně jako v jiných mistrových filmech jsem ani zde nevěděl, komu fandit (znáte to: mozek velí jedno, srdce druhé). Ke konci bylo těch řečí možná zbytečně moc a prapodivně vykonstruovaná pointa (klíčem ke všemu je klíč) zchladila mé prvotní nadšení. Přesto, když vezmu v potaz svůj vztah k filmům od Hitchcocka v globále, byl tohle vysoký nadstandard. (Hitchcockovu tvář můžete spatřit na fotografii ze studentského večírku, kterou Tony ukazuje Charlesovi) 80% Zajímavé komentáře: Radek99, Anderas ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Precizně natočená studiová konverzační kriminálka přesně v duchu Hitchcockovy tvorby. Pečlivý výběr herců, nasvícení, střih, prostě profesionalita každým coulem. Z dnešního pohledu je to ale moc statické, moderní filmařina zkrátka vypadá jinak a používá jiné prostředky. Dnes už to připomíná spíš televizní inscenaci, byť té nejvyšší kvality. Celkový dojem: 75 %. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Od Alfreda Hitchocka, klasického Hollywoodu a adaptace divadelní hry s mysteriózním příběhem neočekávám v žádném případě filmový realismus a tedy ani nemám nejmenší důvod vytýkat zde často zmiňovaný neuvěřitelný děj plný náhod či údajně slabou psychologii postav. V rámci svého druhu jsem totiž viděl (a také patřičně si vychutnal) špičkově napsaný, zrežírovaný i zahraný thriller s takřka dokonalým budováním napětí, atmosféry a všech dějových peripetií. Herce Raye Millanda jsem měl spojeného především s „němým“ filmem The Thief, o to pro mě bylo zajímavější setkat se s ním na oplátku v hlavní roli konverzační inscenace a musím říct, že mi spolu s ostatními účinkujícími připravil opět skvělý zážitek. Z 9  Hitchcockových filmů, které jsem dosud viděl, je tento pro mě osobně určitě ten nejlepší, byť na některé slavné režisérovy kousky se teprve chystám. Tak jsem zvědav, zda Vraždu na objednávku ještě něco překoná. Každopádně dokonalé mistrovo provedení nedokonalé vraždy má ode mě plných 5 hvězd. [90%] ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Zatím nejlepší počin od mého oblibeného režiséra. Nesmírně poutavá detektivka s naprosto bezkonkurenční zapletkou! Já nikdy nebyl ten typ, který by si nějak zvláště užíval konverzační krimi dramata, ale tohle jsem tedy sežral i s navijákem. Je obdivuhodné, kolik muziky lze vytvořit z tak mála herců, jedné místnosti a vraždy. Mimo jiné mne fascinuje jak je z celého díla cítit zcela odlišná doba, kdy Grace Kelly, ač se zdá být z dané dvojice tou soběstačnější a bez nejmenší pochyby také  zaopatřenější, tak v každém případě respektuje autoritu svého muže, na vše se ho dotazuje a často bezmyšlenkovitě plní jeho vůli. Díky skvělému provedení tohoto mistrovského díla se zařadí mezi mé nejoblíbenější filmy. 95% ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Více než samotná struktura hrátek s napětím a překvapením (která je pro Hitchcocka ostatně příznačná) mi na tomto snímku přijde hrozně zajímavá práce s hlavním „záporákem“. Hitchcock si zde velice nápaditě pohrává s běžnými konvencemi a to různým lehoučkým a nenápadným překračováním hranic a následným navrácením se do (v té době) přijatelného scénáře. Samozřejmě, že v padesátých letech bylo nemyslitelné, aby se postava vraha stala hlavním hrdinou snímku. Avšak v případě Vraždy na objednávku se to občas skutečně tak jeví. Nejen, že většinu filmu sledujeme dění právě očima Tonyho, což už samo o sobě znamená do značné míry vytvoření si empatie k této postavě. My jsme dokonce Tonym (potažmo Hitchcockem) vtaženi do konstantního citového vydírání, kdy je nám neustále připomínáno, že žena Tonyho podvádí a klame ho a on je tím pádem ten v právu. I napětí ke konci je tak trochu „postavené na hlavu“ - divák (aniž si to v té chvíli uvědomuje) je postaven do role, kdy napětí není ani tak spojeno s ohrožením kladné postavy, ale spíš s ohrožením antihrdiny. Což mimochodem také vyvolává nad koncem snímku částečnou úlevu, avšak částečně též (iracionální) zklamání. Co to znamená? Podle mého názoru to značí hlavně to, že by Hitchcock, kdyby to bylo jen trochu možné, natočil něco jako Zatímco spíš už v padesátých letech. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (17)

  • Natáčelo se pouze v kalifornském městě Burbank. (Varan)
  • Šaty Margot Wendice (Grace Kelly) byly vybírány tak, aby byla postava na začátku oblečena ve výrazných barvách a s postupujícím příběhem byly její šaty stále tmavší. (Dreadd)

Reklama

Reklama