Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Robert BurksHudba:
Dimitri TiomkinHrají:
Ray Milland, Grace Kelly, Robert Cummings, John Williams, Anthony Dawson, Leo Britt, Patrick Allen, Robin Hughes, Martin Milner, Guy Doleman, Bess Flowers (více)Obsahy(2)
Když americký spisovatel Mark Halliday navštíví čerstvě vdanou Margot Wendice v Londýně, nevědomky tím spustí řetězec vydírání a vražd. Manžel Margot, Tony Wendice, si všimne jejích citů k Hallidayovi, začne se obávat rozvodu a s ním spojeného vydědění, a tak naplánuje její smrt. K tomu využije svého bývalého spolužáka Lesgateho, který je již zapleten do nezákonné činnosti. Margot se podaří Lesgatea v sebeobraně zabít, ale Tony vše nastrojí tak, aby byla obviněna za úkladnou vraždu. Hallidayovi nezbývá, než Tonyho vyřadit ze hry... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (278)
Ďalší perfektný Hitchcock aj keď chvála teraz patrí viac autorovi divadelnej predlohy a hercom. Je neuveriteľné koľko napätia sa dá vydolovať z 95% jednej miestnosti a v podstate iba 5 hercov. Už som toho videl veľa ale tu ma takmer každý zvrat prekvapil a fakt som netušil čo sa bude diať ďalej . A to som videl (veľmi voľný a tiež výborný) remake 9/10 ()
Až do rozsudku je to skvěle vymyšlené, uvěřitelné a prostě to tam mělo i skončit. Zbytek sice není přímo špatný, ale už z něj je až přespříliš slyšet šustění papíru, všude čouhají velké náhody a i postavy jsou rázem spíše loutkami. Což si obzvláště Millandův výstavní charismatický záporák nezasloužil. ()
Začátek: nádherné věcné vydírání stylem volné konverzace. Pak plán dokonalé vraždy. Takřka dokonalý. A i přes malou chybičku vzápětí přichází nový plán, „pointa na druhou“. Hitchcock mě vážně dostavá, jak má všechno promyšlené do nejmenšího detailu a stejně dobře podané. Výborná detektivka. Závěr se může zdát lehce protahovaný, ale má to svůj důvod. # viděno: [TV, 2.0->5.1] příběh 10 | hudba 7 | humor 0 | akce 0 | napětí 2 | pustil bych si znovu 8 ()
Každá úkladná vražda vypadá dokonale, dokud pachatel neudělá klíčovou chybu.. Výpravou velmi skromná detektivka, ve které padnou tisíce slov, ale ani o jednom se nedá říct, že by bylo zbytečné. Vybroušený scénář, slušná porce napětí, sebevědomá režie. Je úsměvné pozorovat, jak se Tonymu nečekanými událostmi hroutí scenario a on hasí jeden problém za druhým. Netřeba dodávat, že pro poručíka Columba by tohle byla malina, kterou by slupl, aniž by musel vystoupit ze svého zmuchlaného Peugeotu.. Pro milovníky českého znění není bez zajímavosti, že jak tady Raye Millanda tak Michaela Douglase ve velmi volném Davisově remaku nadaboval Jiří Štěpnička. Připočtěte si k tomu doktora Kimblea z Uprchlíka či doktora Spencera z Pod povrchem a je jasné, že před tím hlasem není žádná manželka v bezpečí.. ()
V Dial M for Murder jde vidět v každé scéně klasický Hitchcockovský rukopis. Styl vyšetřování mi připomíná hodně Columba a je možně, že tvůrci Columba se tady nechali inspirovat. Scénař je naprosto geniální a člověk neví co se stale další scénu. A že těch překvapení tam bylo. Jako v každém filmu od mistra napětí i zde film graduje neuvěřitelným způsobem a nenechá vás ani na chvilku vydechnout. Herecké výkony jsou taky parádní. Fanoušek Hitchcocka musí být nadšen. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (17)
- Film byl natočen za 36 dní. Natáčelo se od středy 5. srpna do pátku 25. září 1953. Natáčení probíhalo pouze ve všední dny. (Kulmon)
- Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1954 ve Philadelphii. (Varan)
- Po několika neúspěšných pokusech natočit scénu, ve které Margot (Grace Kelly) bodne Swanna (Anthony Dawson) nůžkami, Alfred Hitchcock řekl: „Toto je hezky udělaný záběr, ale nebyl tam dostatečný záblesk nůžek, a vražda bez záblesku nůžek, je jako chřest bez holandské majonézy – bez chuti.“ (Kulmon)
Reklama