Reklama

Reklama

Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

S Alfredem mám prekérní problém - buď se hantýrkou Wall Street jedná o jednorožce (start-up s valuací nad 1 mld. USD) nebo o ekonomický propadák, jehož účetní závěrku bych z pozice člena představenstva vážně nerad schvaloval. No, a Family Plot je přesně tím druhým případem ergo pokud neuvidíte, nezchudnete. 36 % ()

kusper 

všechny recenze uživatele

Jak zde bylo řečeno, nejedná se o typický Hitchcockův film, například není zde jediný čistě kladný hrdina (Jamse Stewarta tu opravdu nenajdete) Ovšem jedná se o perfektní thriller ve stylu bratří Coenů (=D), divák celou dobu ví, jak to je a směje se absurditám, co provádějí hrdinové, kteří netuší. (Narážím např. na Fargo nebo Zbytečnou krutost.) Bavil jsem se skvěle. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Dělá si ze všeho - včetně sebe a svých filmů - ještě větší šoufky než dřív, ten poťouchlec. A ta zabijácká jízda, kdy se na opuštěné silnici vynoří nejspíš všichni, kdo tou dobou vlastnili v Evropě automobil, a k tomu ještě zbloudilý peloton z Tour de France, a Blanche se věší Lumleymu na krk tak vraždně, že prostě víte, že ji musí mít ukrtuně rád, když to auto sám nestočí ze srázu, to je fenomenální kousek. A jako vždycky ten taškář stejně horoucně drží palce dobrákům a zamilovaným, i kdyby to byli trochu ťulpasové. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Alfred Hitchcock /Spellbound, Psycho/ natocil ako svoj posledny film ciernu komediu zvanu Family Plot, po nasom Rodinne Spiknuti. Chyba tu klasicky Hitchcockov rukopis a napatie, film casto posobi nesurodo a rozharane : ma dost dlhu stopaz 120 min, co je teda sakra dost. Naopak, kulisy su vyborne a na urovni, tvorcovia si na nich dali zalezat, potesia aj externe sceny s autakmi. Pribeh nudi len na chvilu, a aj to len v strede filmu, co tolerujem, ide predsa o legendu svetovej kinematografie, a tou Hitchcock suverenne bol. V jeho filmoch sa keca hodne, a vynimkou nie je ani Family Plot. Ale tieto dialogy su potrebne na pochopenie konania postav a pre pochopenie samotneho deja. Bruce Derna / Kone se take Strileji, Marnie/ som si na chvilu pomylil s Pierre Richardom, fakt sa mi zdalo, ze tam hra samotny Richard - teda pre mna neskutocna podoba. Karen Black /Hrac/ bola skvela a vyborne hrala aj Barbara Harris. Hitchock mal ako vzdy malu cameo rolu. Hoci chyba klasicke hitchcockovske napatie a atmosfera, stale radsej si pustim tuto staru klasiku nez novodobe hollywoodske vyplachy ako precenovane Fury. 76 % ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Jako jo, Hitchcock je zde poznat jen v některých scénách, rozhodně to není úplně ono a na jeho nejlepší filmy to nedosahuje ani náhodou, ale nemůžu si pomoct, mě se to celkem líbilo. Moji pozornost si to dokázalo udržet, vtipných scén tu taky nebylo málo (především ta s nefunkčními brzdami, ta je skutečně nezapomenutelná), zápletka mi přišla zajímavá i s tou vědomou, záměrnou naivitou... Zkrátka, nepřišlo mi to vůbec špatné a ani bych neměl problém si to pustit někdy znova. To si ode mě ty čtyři hvězdy prostě zaslouží. Slabé 4* ()

Galerie (61)

Zajímavosti (11)

  • Během natáčení svého posledního filmu byl již Alfred Hitchcock poměrně vážně nemocen. Musel proto režírovat ze sedadla speciálně upraveného auta. (ČSFD)
  • Snímek vycházel z románu „The Rainbird Pattern“ Victora Canninga. Hitchcock požádal Anthonyho Shaffera, jestli by mohl napsat scénář, ale Shaffer to odmítl. Ernest Lehman souhlasil, i když navzdory určitým pochybám o příběhu. Místo děje románu bylo pozměněno a prostředí Kalifornie nahradil anglický venkov. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Ve svém posledním filmu se Hitchcock "ukáže" ve 41.minutě jako silueta za dveřmi kanceláře. (Němi)

Reklama

Reklama