Reklama

Reklama

Viktor Taransky je režisér, scenárista a producent, kterého v poslední době pronásleduje pořádná smůla. Jeho poslední film byl propadák, teď mu utekla hvězda jeho nového filmu, rozmazlená Nicola. Viktor rozmary herců nesnáší, proto by se bez ní klidně obešel, jenže studio se obává pomsty herečky, a tak raději zruší smlouvu jemu. Zatímco si Viktor vyklízí kancelář, nabízí mu neznámý muž možnost využít "umělé herce". Zničený režisér mu nevěnuje velkou pozornost. Po několika měsících je mu doručen od neznámého balíček s harddiskem a speciálním programem, v němž počítačem simulovaní herci vypadají jako skuteční. Viktor si vybere simulaci číslo jedna, étericky krásnou Simone, kterou obsadí do hlavní role a natočí s ní film za své peníze. A pak se stane něco nečekaného, z jeho nového snímku je obrovský divácký hit a z neznámé herečky superhvězda... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Nejsem si jistý, nakolik měl Niccol tu alegorii promyšlenou, nakolik se do ní sám projektuje jako autor, ale nakonec si stejně podrazí nohy. A ačkoli jsem se bavil u narážky na Andreje Tarkovského (hrdina se jmenuje Viktor Taransky), taky nevím, jestli mu chtěl vzdát hold, anebo si utahuje z jeho hlubokomyslného artificiálního stylu. Každopádně ty analogie mezi uměním (art) a umělostí (artificiality), proklamované teze o autonomii umění, kde jsou nedůležití herci, a vůbec ono téma totální manipulace ve jménu svobody vyjádření, dostávají v digitální éře celkem dráždivou příchuť. Dráždí to ale jen intelekt, ne emoce, takže se nelze divit, že ten film je tak chladný. ()

SaNcHeZ_cz 

všechny recenze uživatele

Kdo s čím zachází, s tím také schází. Aneb jedna svatá pravda o tom, jak jedna lež může přerůst kapacity člověka a sám člověk by si neměl hrát na boha. Niccol natočil (ostatně jako vždy) vizuálně podmanivou komedii s hořkým nádechem o zoufalém muži procházejícím krizí a jeho ideální spáse z jedniček a nul. Nikdy ovšem není vše ideální a bezchybné aneb Niccolova společenská kritika která odráží nejen zásadní lidské otázky ale reflektuje i nahnutou mentalitu současné společnosti. ()

Reklama

necisty 

všechny recenze uživatele

Hmm... bylo to špatné. Vybral jsem to, protože jsem se chtěl zasmát. Nesmál jsem se, pomalu jsem brečel. Bylo bohužel smutné to, že se pod tak laciný děj podepsaly osobnosti jako Pacino nebo Ryder. Sice se to možná snaží ukázat, jak jsou lidé hloupí a ženou se za něčím co ani neexistuje, ale pak už je to jen předvídatelné a trapné. Fakt zdejší hodnocení nechápu, šeredně mě to zklamalo :(. Hvězdičku dávám jen a pouze za moc krásné herečky. ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Režisér Viktor Taransky a jeho pixelová diva, která ohromila mediální bezkontakotvý svět. Andrew Niccol natočil vizuálně bravurní podobenství o umělecké krizi, o nelítostném světě filmu a především o nekonečné moci médií. Výborný je Al Pacino a stejně i pseudointelektální rádobyumělecké filmové bláboly, kterými se jako režisér prezentuje. Bezpochyby narážka na evropskou tradici "náročného" filmu, což dokazuje i jeho příjmení - Taransky. Křestní jméno Viktor zase odkazuje k jinému velkému tvůrci, Viktoru Frankensteinovi. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Strašně moc stupidní film. Niccol nad sebou potřebuje dozor, jako když Weir z jeho scénáře udělal geniální Truman Show. Ale sám o sobě je buď hloupý, nebo si myslí, že jsou hloupí všichni jeho diváci. Nebo kombinace obojího, co já vím. Simone každopádně nefunguje, její konstrukt existuje jen při ignorování elementární logiky, a navíc Niccol selhává i na metaúrovni, když nejspíš omylem zesměšňuje artovou kinematografii, kterou očividně příliš nechápe. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (7)

  • Viktor Lazansky (Al Pacino) nosí hodinky značky Rolex Datejust. (dyfur)
  • Za záverečnými titulkami následuje ešte potitulková scéna. (ad0lph)

Reklama

Reklama