Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Gaetano di VentimigliaHrají:
Marie Ault, Arthur Chesney, Malcolm Keen, Ivor Novello, Alfred Hitchcock, Reginald Gardiner, June Tripp, Alma Reville, Eve GrayObsahy(1)
Rodina podezřívá svého podnájemníka z toho, že je obávaným vrahem, který si každé úterý vybírá svoji novou oběť mezi blondýnkami. Podnájemník se chová vskutku podezřele, a navíc přesně odpovídá vrahovu popisu...
Filmem PŘÍŠERNÝ HOST na sebe Alfred Hitchcock poprvé upoutal pozornost diváků. Již v tomto raném díle se režisérovi podařilo vytvořit věrohodnou atmosféru ohrožení a dokonale vystihnout prostředí mlhavých londýnských zákoutí. Napětí filmu je založeno především na přesně vyváženém a rychlém rytmu vyprávění. (Quentin T.)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Dokonce i borec jako Alfred Hitchcock nějak musel začínat. Snímek to je na svoji dobu jistě přelomový. Bohužel do něj vyhlodal díru zub času. Převládajícím pocitem u tohoto snímku byla pro mě tedy nuda. Příběh je maximálně jednoduchý, což bylo pro němé snímky žádoucí. Nejvíce se mi na celém filmu zamlouvala hudba. Bohužel se trošku obávám, že byla tím jediným, co se mi zamlouvalo. Celé to na mě působilo spíše jako romantický příběh, než že bych měl co do činění s krimi hororem. Obrovské zklamání a nuda. ()
Ten host zase tak příšerný nebyl, zato film byl příšerná nuda. Viděl jsem v brněnském Kabinetě Múz a nebýt hudebního podbarvení Tomáše Paluchy, který vtiskl pod obraz občas až carpentrovské motivy, asi bych usnul. Prostinký děj, zápletka hloupoučká, zkrátka nic, co by stálo za obdiv Mistra. Možná pěkný záběr na točité schodiště, na kterém postava sestupuje dolů a vidíme jen její ruku na zábradlí, anebo občas zajímavá hra s nasvícením. Jinak nic, co by mě vytrhlo z letargie. Pár němých filmů mám nakoukáno, tenhle patří k těm nejhorším a odpad nedám jen proto, že by se na mě kamarád, který se mnou na projekci byl, zlobil :D. ()
Už Lodger obsahuje to, kvůli čemu si cením Hitchcocka nejvíc - schopnost invenčně vyprávět hlavně obrazem a nespoléhat se na "posouvací" dialogy, resp. v době němého filmu na titulky. Nikdo nemusí dlouze vysvětlovat, co ke komu cítí nebo na co myslí, protože Hitchcock vám to rafinovaně ukáže. Příběh nájemníka podezřelého z vraždění blondýnek obsahuje už spoustu typických Mistrových znaků a postupů, které bude v následujících letech (nebo spíše desetiletích) pilovat k naprosté dokonalosti. ()
Již v tomto němém snímku Hitchcock ukázal, že má talent na vybudování napětí a atmosféry. Příběh rychle utíká, takže není prostor pro nudu, herectví hlavních postav potěší, jejich vylíčení je takové nejednoznačné, chvílemi jsem váhal, kdo z nich je vrahem, přestože popis seděl na nájemníka. Zdařilý počin, kterému ke čtvrté hvězdičce chybí vskutku málo. ()
Ano, tohle už má rysy typického Hitche, i když zde najdeme spoustu chyb a berliček. Atmosféra Londýna je však přítomná skvěle, i samotný příběh je konzistentní a na dobu svého vzniku je skutečně správně temný a napínavý. Klidně však mohl být kratší, některé scény mi přišly zbytečné, i když je fakt, že jsem viděl 89minutovou verzi, nikoliv 75minutovou. A i mne to přehnaně expresivní herectví a střihy přes osu hodně štvaly. ()
Reklama