Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ben a Jo MacKennovi se synem Hankem si užívají prázdnin v Maroku. Poté, co v jednom marakéšském obchodě zemře v Benově náruči francouzský špión, dozvídají se, že jejich syn byl unesen do Anglie. Než se oba manželé nadějí, jsou až po uši zamotaní do mezinárodní špionáže, vražd a teroru. Jak se postupně snaží zjistit pravdu, jejich životy visí na vlásku, zatímco se blíží vyvrcholení v dnes již slavné mrazivé scéně v londýnské Royal Albert Hall. Tímto remakem vlastního filmu se stejným názvem z roku 1934 chtěl Hitchcock původní verzi překonat. Dnes již světoznámá píseň Qué Sera Sera, použita v jedné vypjaté scéně, byla v roce 1956 oceněna Oscarem za nejlepší skladbu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (199)

Matty 

všechny recenze uživatele

Chování postav je (u Hitche jako obvykle) zcela podřízeno napínavosti děje a (ne)logice scénáře. Na začátku naznačená manželská krize nikam nevede a vývoj charakterů je minimální. Proč by nebyl, vždyť tohle je Hitchcock, žádný Bergman. Nelze přehlédnout mnoho pěkných režisérských nápadů, nelze přeslechnout množství jízlivého humoru (když si například Ben a Jo sdělují, za jaké vyšetření si mohli dopřát jaký luxus). K nejvelkolepějším patří bezesporu scéna z Royal Albert Hall, dirigována ani ne tak samotným Hitchem, jako Bernardem Herrmanem (a to doslova) – geniální gradace, škoda, že není zároveň scénou finální. Jak prohlásil samotný Hitchcock, tento Muž, který věděl příliš mnoho, byl na rozdíl od anglické verze z roku 1934 natočen profesionálem, nikoliv amatérem. Pod to bych se klidně podepsal. Profesionální je po všech stránkách. (Hitchcocka můžete zahlédnou na marockém tržišti jak sleduje akrobaty) 80% Zajímavé komentáře: ripo, Madadajo ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MOSLIMSKÁ ŽENA SI ZA ŽIADNYCH OKOLNOSTÍ NESMIE SŇAŤ ZÁVOJ." ,,POTRAVU PRÍJMA INTRAVENÓZNE?" __ Narozdiel od iných Hitchcockových filmov z rovnakého obdobia pôsobí tento akosi viacej starosvetsky, pritom sa v ňom režisér rozhodol pre inováciu. Oscarom ocenenú pieseň som počas sledovania vôbec neregistroval, hoci zaznela rovno dva krát. Neviem, či išlo o rozmar akademikov potopiť konkurenciu, ale osobne som čakal viac než ,,detskú uspávanku" nad ktorou sa dá mávnuť rukou. Na menej výraznej hudbe Bernarda Herrmanna ma aspoň potešil pútač s jeho menom pred Albert Hall a jeho dirigovanie kantáty Storm Clouds (ako podobný príklad ma napadá Ennio Morricone vo ,,Všetkým sa dobre darí") hranej londýnskymi filharmonikmi. Napriek viacerým muchám - vrátane veľmi slabého Hitchcockovho camea na marockom trhovisku - však ide o veľmi dobre sledovateľné dielo. (2186. hodnotenie, 170. komentár k filmu) ()

Reklama

Madison 

všechny recenze uživatele

Hitchcock sa mi vždy dostane pod kožu, niekedy viac, niekedy menej. Táto snímka je jedna z tých lepších, ktorá si udržiava klasické Hitchove napätie, krásne obrazové vyznenie, príjemných hercov (James Stewart!!!:), pekný hudobný motív a najmä rozkošnú Qué sera sera. Hitch je zbytočne zaškatuľkovaný pod označením ,,majster hororu", ale nemenej významné pozlátko ,,majster sofistikovaných thrilerov", si rozhodne môže pripnúť na hruď. ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Alfred Hitchcock ma opäť nepresvedčil. Pre mňa to bol čisto priemerný film ktorý disponoval s jednej strany celkom slušnými ale hlavne originálnymi zábermi čo kamera to skvost na druhú však momenty čisto trápne ako napríklad scénka kde sa hlavné postavy rozprávali akože vonku v Maroku pričom tam očividne bolo iba plátno a v ďalšom strihu boli už vonku. Chápem je to starší film ale tiet lacnotou cítené zábery ja netolerujem. Najlepšie s celého filmu boli slušné herecké výkony. Aj dej mal v sebe momenty slušné no koniec totálne sklamal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!! dej sa rozuzlí 30 sekúnd pred koncom tak že záporák spadne zo schodov a zomrie. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Bohužel ani kvůli těm skvělým posledním 20 minutám nemůžu dát víc. On ani původní film z roku 1934 není bůhvíjak dokonalý, protože celá ta zápletka na těch 75 minut sotva vystačila, jenže tady v remaku je roztažená na dvě hodiny a dopadlo to bohužel tak, jak jsem se obával - byla to nuda. Sice je to skvěle zahrané, dost slušně zahrané, i ten příběh je dobře napsaný a pár scén je povedených + pár humorných scén to taky osvěžilo, ale i tak je to nuda. Chápu, Hitchcock se snažil o pomalý vývin atmosféry, ale tady se mu to podle mě prostě moc nepovedlo. Skutečně v napětí jsem byl jen v těch posledních 20 minutách, ale zbylých 100 minut šlo tak nějak okolo mě. Škoda, špatný ten film rozhodně není tak a v rámci všech filmů by to pořád byl nadprůměr - ale v rámci Hitchcocka je to podle mě mírný podprůměr. Tak snad mě Hitchcock příště potěší víc. EDIT: Po druhém zhlédnutí mě samotného překvapilo, kolik scén jsem si z toho (i přes slabší dojmy) pamatoval a kolik z nich se mi líbilo i teď. Od Hitchcocka mám pořád jiné favority, ale rozhodně je to povedenější film, než se mi tehdy zdálo. Geniální je jak finále s "Que serra", tak i slavná scéna z koncertu nebo scéna z "vycpávárny". Jen ten scénář místy drhne, ale naštěstí jen v místech, které vždy Hitchcockovi byly fuk. 4* ()

Galerie (106)

Zajímavosti (22)

  • Skladatel filmu Bernard Herrmann si ve filmu zahrál dirigenta orchestru. (Hans.)
  • Film se natáčel střídavě v Londýně a v Makaréši od 12. května do 24. srpna 1955. Pro Doris Day, která předtím nikdy neopustila USA, bylo těžké vyjít na balkón z hotelu a vidět. "Všechny ty vyzáblá zvířata a lidi v ulicích. Hrstce bohatých patřilo v ulicích vše a zbytek lidí a zvířat neměl nic!" vzpomíná Doris, jak v jedné scéně odmítla vystupovat se zvířaty, dokud je někdo nenakrmil. Štáb tedy zřídil krmnou stanici, kde byli koně, krávy, jehňata, kočky, psi a jiná zvířata nakrmeni. Než byly záběry hotovy, podařilo se vykrmit všechna zvířata, která se na nich objevila. (Epistemolog)
  • Scéna Albert Hall trvá 12 minut a skládá se ze 124 záběrů. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno