Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

EdaS 

všechny recenze uživatele

"You Freud, me Jane?" Marnie bych po každém zhlédnutí hodnotil jinak. Dneska je to pět hvězd za jeden z nejšťavnatějších a rozhodně nejúchylnější Hitchův film. Mistr sice občas povážlivě kašle na detaily, ale nadržený psycholog - amatér Sean Connery, léčící frigidní zlodějku a lhářku Tippi Hedren (která je nehorázně sexy, ať si Bebáček říká co chce :o)) nemá chybu. A Herrmannův soundtrack je (zase) nádherný. P.S. Doporučuji k zhlédnutí psychologům amatérům - ano, Brandone, myslím tebe! :) P.P.S. Viděno po x-té, tentokrát kvůli četbě téhle zajímavé knížky: http://www.amazon.com/Hitchcock-Making-Marnie-Filmmakers-Moral/dp/0810856840/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1274628475&sr=8-2 ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Hitch išiel na istotu a rozhodol sa naservírovať mix Psycho a Vertiga a vyšla z toho takáto slabota. Tippi Hedren je dobrá, len keď má vyčesané vlasy a nehýbe sa, inak je afektovaná aj na svoju dobu. Najväčším problémom je ale scenár a práca s postavami, ktoré sú šablóny bez uveriteľných motivácií. Postava Seana Conneryho je totižto väčší psychopat než Marnie, Hitchcock s tým ale vôbec nepracuje, resp. táto poloha postavy je možnože len nechcený vedľajší produkt. Ale hudba Bernarda Herrmanna je skvelá. Ak by Marnie vraždila, mohlo by z toho byť dobré giallo. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Upřímně, první hodina mě spíš nudila a nějak jsem se do toho nemohl dostat, ale v druhé polovině se podařilo a začalo mě to bavit a asi půl hodiny před koncem jsem byl celkem napětí, takže sláva, i když to zpočátku nevypadalo, nakonec se mi i tenhle film od Hitchcocka líbil. Kamera dobrá, herci hrají dobře. Bylo to fajn, ale na nejlepší Hitchcockova díla to nemá ani náhodou. Ona totiž Marnie obecně je celkem utahaná a na dvě hodiny není ani náhodou. 4* ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Pointa nesprostredkúva žiadnu filmovú ani morálnu katarziu (repliku "som zlodejka, ale mravná" by som chcel počuť z úst politika než z úst Tippi Hedren), samotný príbeh je desivo priemerný a takmer identickú prácu s farebným svetlom možno nájsť v desať rokov starom Okne do dvora. Omnoho zaujímavejšia sa mi v Marnie zdá práca so zvukom (ruchy+absolútne ticho+zvolanie), kde Hitchcock znovu dokazuje, že má... no, grády. Príjemným prekvapením je aj zamietnutie osvedčeného vzorca "chladná kráska+sympatický chlapík James Stewart" v prospech (kupodivu fungujúcej) chémie "chladne pôsobiaca kráska+chladne pôsobiaci krásavec". Zďaleka najlepší je dlhý úvodný záber, ktorý jasne demonštruje, z čoho presne čerpe režisér inšpiráciu. Réžia filmu je tak dráždivo presná, že ju človek priam fyzicky vníma ako šteklenie - v tomto prípade skôr relatívne nepríjemné. Pre mňa je Marnie najstarší anglo-americký film, v ktorom som prvýkrát počul čarovné slovíčko "sexy" a "sex" (tu skôr vo význame nie pohlavia, ale aktu, keďže Marnie na toto slovo reaguje "Adam a Eva"). Well done, sir, but there are better pictures than Marnie. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Jeden z méně známých plodů Hitchcockovy činnosti, ovšem misogynie mistra napětí je opět na místě... Tippi Hedrenová, v průběhu natáčení režisérem nemálo tyranizovaná, možná právě proto podává svou postavu až znepokojivě přesvědčivě a Sean Connery v nečernobílé roli exceluje, ale ke konci bych dodala, že průser neskončil, průser teprve začíná... ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Na scénáři původně pracoval Evan Hunter, ten však trval na vynechání kontroverzní scény v lodní kajutě, s čímž však Hitchcock nesouhlasil. Scénář poté dokončil Jay Presson Allen. (filip.novak)
  • Hitchcock se ve filmu ukáže ve velkém záběru v hotelové chodbě. (Němi)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno