Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Kdo vymyslel zadní projekci, tomu by měli šlápnout na kuří oko, a tomu, kdo ji nadměrně využívá, taktéž (nemám rád honičky v autech, na koních zase ano; ale ani to tu nesedělo). Četl jsem pár komentářů; obsahují kritické k poznámky k režii, hercům, vedení příběhu, trikům (především již zmíněné zadní projekci), Conneryovské psychoanalýze atd. Všechny se mi zdají být případné. Pozn. 1: Z komentáře Faidra *** vyvozuji, že tam, kde psychoanalýza končí, skutečný příběh/život teprve začíná. I s tím souhlasím. Pozn. 2: troufalka **** nachází podrobnosti s filmem Psycho. v Marnie říká Lil: "Vždycky jsem si myslela, že nejlepším přítelem dívky, je její matka. V Psychu říká Norman: "Nejlepším přítelem chlapce je jeho matka." ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Marnie má svoje predpoklady na úspech vďaka starému dobrému Hitchcockovi, ktorý vie brilantne narábať s atmosférou zdá sa, že v každom svojom filmovom počine. Tentokrát stavil na hlbinný psychoanalytický fenomén, čím vnáša do filmu nové spestrenie. Rozhodne je to iný Hitchock, možno menej "akčný" a viac romanticky sýtený. Takisto na vyvrcholenie a rozuzlenie čakáme o niečo dlhšie ako sme zvyknutí. Celkovo má však pekne zvládnutú obsahovú aj formálnu stránku, až na pár odpustiteľných minimalistických chybičiek ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Zastavte ty barvy !!" Marnie, je to marný !! Hitch byl zkrátka génius.. Tentokrát prostřednictvím naprosto famózní čisté formy, jak taky jinak, znovu zkoumá motiv osobních traumat, když znovu bezvýhradně variuje své předchozí bijáky i svá oblíbená témata.. Marnie aneb když je frigidita jen špičkou ledovce.. Skvostný snímek, skvostné drama, na jehož pozadí se však odehrává drama jiné, skutečné.. ()

EastWicka 

všechny recenze uživatele

Tihle Hitchcockovi chlapíci z Marnie a Vertiga zacházejí s objekty svého zájmu jako s pokusnými zviřátky. Tak třeba tady: Connery Marnie pozoruje, odhaduje, děsně ji chce - a jakmile má pocit, že ji dostal (do kouta), jen si s ní pobaveně pohazuje a snaží se přijít té její fascinující záhadě na kloub čím dál nevybíravějšími způsoby... V roce '64 letech to byl jistě thriller jako břitva, dnešnímu diváku je ovšem rozuzlení jasné dlouho dopředu. O to více času mi tedy zbylo na fandění verzi z alternativního vesmíru, v němž Marnie Bonda ve finále kuchla a zmizela i s jeho šrajtoflí v dál. By si to byl zasloužil, parchant jeden sadistická. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Dnešní optikou je těžké pochopit proč Marnie byla ve své době považována za propadák. Vždyť ve svých kvalitách nijak nezaostává za ostatními slavnými díly Alfreda Hitchcocka. Ve filmu jsou přesně takové momenty, které od mistra očekávám, tedy chvíle kdy z filmu září totální zvládnutí filmařského řemesla. Pro mě není Marnie o nic horší, než třeba Psycho nebo Vertigo. Mezi vynikající pasáže patří například ty, ve kterých sní hlavní postava noční můry, úniko po vyloupení trezoru, nehoda na koni a celý závěr. Některé scény již sice technicky zestárly, ale fanoušek i po letech ocení jejich rafinovanost a invenci. Důvodem propadu tak asi mohla být jedině určitá kontroverze tématu, kdy se ve filmu otevřeně řeší frigidita, náruživost a vůbec chvíle jež definovaly postavu Marnie. To mohlo být pro tehdejší konzervativní dobu příliš, protože i dnes film překvapí otevřeností v některých tématech. Každopádně tyto scény jsou pro film nezbytné a právě scénář, tak jak je, patří mezi ty nejlepší na jaké Hitchcock sáhnul. A nutná poznámka: svělý casting a geniální souhra vizuálu s hudbou Bernarda Hermanna. Ale to je víceméně taková samozřejmost, kterou je téměř zbytečné zmiňovat. ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Na scénáři původně pracoval Evan Hunter, ten však trval na vynechání kontroverzní scény v lodní kajutě, s čímž však Hitchcock nesouhlasil. Scénář poté dokončil Jay Presson Allen. (filip.novak)
  • V jedné ze scén se Mark Rutland (Sean Connery) snaží pochopit osobnost své psychicky narušené ženy Marnie (Tippi Hedren). Za tímto účelem čte knihu, která má v českém překladu docela bizarní název: „Sexuální úchylky zločinců ženského pohlaví“. Kniha se stejným názvem pravděpodobně nikdy nevyšla neboť jí v běžných zdrojích nelze dohledat. (Posheidon)
  • Natáčeno od 26. listopadu 1963 do 19. března 1964. (facojurka)

Reklama

Reklama