Režie:
Alfred HitchcockScénář:
Jay Presson AllenKamera:
Robert BurksHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Tippi Hedren, Sean Connery, Diane Baker, Martin Gabel, Alan Napier, Bob Sweeney, Milton Selzer, Mariette Hartley, Bruce Dern, Henry Beckman, Alfred Hitchcock (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (170)
Velmi dobré psychologické drama s několika přímo úžasnými scénami (kromě loupeže stojí za pozornost samozřejmě i nervy drásající závěr s koněm a vším, co přijde pak), výborným výkonem Tippi Hedren a stoprocentně romantickou hudbou Bernarda Herrmanna. Kdyby ale byla Marnie o nějakých 20 minut kratší, ohodnotil bych ji ještě lépe. ()
Marnie má smolu, že ju pozerám v roku 2008. V roku 2008 už jej námet stratil akúkoľvek výnimočnosť a pomaly naň sadá prach. O čo ide, doklapne zakrátko, a potom už len neskutočne dlhú dobu spejete k tomu vyvrcholeniu. No, aspoňže nám bolo dopriatych flashbackov... Aj keď výkony dvoch herečiek v nich sú... povedzme diskutabilné. Aspoňže na toho Conneryho sa vôbec nehľadí zle.....:) ()
Pokud dobře počítám, je Marnie 23. filmem, který jsem od mistra Alfréda viděl, takže už jsem celkem způsobilý napsat, že vím, že Hitch to umí lépe. Dokonce mnohem lépe. Na staré dobré časy, kdy nám napínal nervy k prasknutí, si vzpomeneme jen v jediné scéně (Marnie jde loupit a v tu chvíli přijde uklízečka), jinak jde o rozvleklý psychologický dialog mezi Hedrenovou a Connerym, který je navíc podivně nelogický: Marnie je sice hezká ženská, ale není to až taková sláva, aby si kvůli tomu muž vzal ženu, která ho podvádí, lže mu a štítí se na něj sáhnout. Vysvětlete mi, co z toho vztahu Mark má? Skutečně ji tak moc miluje? Nebo ho pohání spasitelský komplex, chce Marnii za každou cenu pomoct? Nevím, nějak tomu nevěřím. Hitchcock je tentokrát víc psychoanalytický než cokoli jiného a to mi upřímně řečeno nesedí. Závěr byl ve své době nejspíš velmi šokující, ale ve zkoušce času neobstál. Dnes jsme zvyklí vídat mnohem horší věci i v některých filmech pro děti. ()
Mohlo by se zdát, že Hitch vykrádá své vlastní filmy, protože v Marnie se znovu ocitáme ve světě Normana Batese. Marnie je poznamená fixovaným vztahem ke své matce, která ji v důsledku minulé tragédie odmítá a Marnie se snaží její lásku kupovat tím, že krade peníze a dává jí různé věci. Trauma, které se stalo, když byla Marnie malá, se ventiluje na povrchu červeným světlem a následným šokem. Odhalit rodinnou tragédii se snaží Sean Connery, který je naprosto odpoutaný od své minulosti a čerpá ze své životní síly.Výhody oproti Normanovi má Marnie v tom, že její vyléčení je dosud možné... ()
Nečekaně hluboce psychologický film, naneštěstí příběh je nezajímavý a hlavní hrdinka velmi nesympatická. Kdyby jí po boku na plátně nestál výborný Connery, ospravedlňující svým výkonem bizarní postavu Rutlanda s poněkud zvláštní vytrvalostí v úchylném koníčku, jednalo by se o ještě větší nudu. Při filmu jsem si pobaveně pomyslel, že by Sean potrhlou frigidku mohl napravit nějakou tou vynucenou souloží a fackama, jako to dělá jeho James Bond a málem mě skolil záchvat smíchu, když si opravdu tu svou svatební noc podobným způsobem vydupal. Kromě Conneryho a tradičně schopného Herrmanna to má Marnie marné, je to jedna z Hitchcockových slabých záležitosti ke konci kariéry. ()
Galerie (141)
Zajímavosti (22)
- Diana Baker (Lil) měla zakázáno přečíst si scénář, dokud se nerozhodne, zda ve filmu bude hrát. Jediné co věděla, bylo, že se jedná o Hitchcockův film Marnie s Tippi Hedren v hlavní roli. (facojurka)
- V jedné ze scén se Mark Rutland (Sean Connery) snaží pochopit osobnost své psychicky narušené ženy Marnie (Tippi Hedren). Za tímto účelem čte knihu, která má v českém překladu docela bizarní název: „Sexuální úchylky zločinců ženského pohlaví“. Kniha se stejným názvem pravděpodobně nikdy nevyšla neboť jí v běžných zdrojích nelze dohledat. (Posheidon)
- Jedná se o poslední snímek, na kterém spolu s Hitchcockem spolupracovali i kameraman Robert Burks a střihač George Tomasini. (DruidKarel)
Reklama