Režie:
Alfred HitchcockScénář:
Ernest LehmanKamera:
Robert BurksHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Cary Grant, Eva Marie Saint, James Mason, Jessie Royce Landis, Leo G. Carroll, Josephine Hutchinson, Philip Ober, Martin Landau, Adam Williams, Les Tremayne (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Americká kontrašpionáž si vymyslí neexistujícího agenta. Tajné služby si tohoto agenta ztotožní s reklamním odborníkem Rogerem Thornhillem (Cary Grant), který se tak jako volavka dostane do neproniknutelné hry agentů. Thornhill, pokoušející se celou věc objasnit, jen v poslední chvíli ujde jisté smrti při náletu letadla uprostřed pustiny, jehož iniciátorem byl nepřátelský agent Phillip Vandamm. Pouze krásná Eva (Eva Marie Saintová) mu nakonec podá pomocnou ruku, přestože ho zpočátku oklamala (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (568)
Hitchcock vytáhl další zajímavý nápad a precizně ho realizoval – od začátku jasný drive a poutavý otazník s identitou, na svoji dobu špičková filmařina a atraktivní střídání lokací, Grant charisma level 007, vtipný flirt a sexy blondýna. Je hustý, jak moc udělá H. drama prakticky z ničeho: práškovací letadlo na Prairie Stop. Pomalu si doháním ty největší hity jeho filmografie a musím spokojeně říct, že zatím žádná nadhodnocená nuda. ()
(1001) Opilý Cary Grant má své kouzlo, ne že ne, a celkově ta noční jízda autem byla velmi estetická, skoro jako z mých snů, stejně jako Martin Landau, ale to už je jiná pohádka. Člověk 21. století také musí mít na mysli Kusturicu a Vincenta Gallo. A potom je nechá spolu hovořit, ale divák tomu nerozumí, protože tam rámusí motor letadla. Hitch je drahoušek. A na konci vlak vjede do tunelu, sprosťák. Když se tak nad tím zamyslím, tak je těžké uvěřit, že je to skoro šedesát let starý film. ()
Neobvyklý pohled na dospívání jednoho starého mládence aneb Oidipus jak vyšitý. Na začátku se Roger chová jako dítě, místo přítelkyně ho doprovází matka. Posléze potkává první ženu (Evu), ve vlakovém kupé dochází k zasvěcení, které pokračuje odlišně naladěnou dohrou v hotelovém pokoji (you're a big boy now). Mezitím se Roger v nejslavnější scéně filmu konečně projeví jako dospělý samostatný muž. Navzdory osudu, přítomném magickou třináctkou (ciferné součty čísla kupé, hotelového pokoje Evy, filmové femme fatale), zůstává částí svého já dítětem. Infantilní chování mu pomůže bezpečně uniknout z aukce a jeho nejúčinnější zbraní je ta nejneškodnější – peníze. Zasvěcování se logicky musíme účastnit také, hnání touhou zjistit společně s hrdinou, proč ke všemu dochází. Potřeba vědět nepodstatné je součástí hry. Nejzábavnější Hitchcockův film. 90% Zajímavé komentáře: Douglas, Nathalie, EdaS, berg.12, Gimp ()
Popravdě řečeno, moje čtyřhvězdové hodnocení stojí především na jako vždy bezchybném Cary Grantovi a jeho nezamněnitelnému šarmu a vtipu. Jinak jsem dostal zhruba to, co jsem čekal - špionskou, paranoidní jízdu, tajemnou blondýnu a několik kultovních scén (útok dvouplošníku, finále na Mt. Rushmore)... Nemůžu se ale zbavit pocitu, že to sir Alfred trošku přetáhl se stopáží, osobně by mi nevadilo sestřihnout pár minut. Legenda, ale osobně dávám přednost Vertigu. 80% ()
Vybroušené dialogy, dokonalý styl, nadpozemsky charismatický Grant, hitchcockovská mnohoznačnost a Humor...Nepravý muž na nepravém místě v nepravou dobu-ale v tom Pravém filmu. Ten popis je zoufale chabý, ale okouzlení nelze popsat slovy, protože při přemýšlení nad vzletnými adjektivy mi na rtech bloudí připitoměle zasněný úsměv a ožívají dialogy. Pokud to neuvidíte, bude vaše filmová sbírka chudší o Modrého Mauricia. Hitchcock Number One. TOP 10 movie. ()
Galerie (134)
Zajímavosti (70)
- Ve scéně, kdy jsou Roger Thornhill (Cary Grant) a Eve Kendall (Eva Marie Saint) v jídelně a Eve vytáhne z kabelky pistoli, si lze na pravé straně za hlavní hrdinkou všimnout malého chlapce, který si ještě dříve, než vyjde z pistole výstřel, zacpe uši. (Pavlínka9)
- Natáčelo se na newyorském nádraží Grand Central Terminal. Mezi přihlížejícími byli i pozdější režiséři George A. Romero a Larry Cohen. (džanik)
- Roger (Cary Grant) píše odkaz na zápalky, ktoré sú poloprázdne. Keď však odkaz číta Eve (Eva Marie Saint), sú plné a navyše je text inak usporiadaný. (magu)
Reklama