Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspešný londýnsky právnik Gregory Peck sa ujíma obhajoby krásnej ženy, ktorá je obvinená z otrávenia svojho manžela, národného vojnového hrdinu. Jej nevina však nie je jednoznačná a ako sa do nej postupne zamilováva, začína hazardovať ako so svojím manželstvom, tak i s karérou. (POMO)

Recenze (57)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Súdny prípad, kde súdna sieň nie je tým najdôležitejším miestom filmu. Prebehne tam síce dôležité odhalenie a záverečná reč, ale tá je presným opakom toho, ako má záverečná reč úspešného advokáta vyzerať. Právnikmi su v tom období stále iba muži, ale ženy sú tým elementom, ktorý určuje ich kroky, či už prokletě charizmatická obvinená, absolútne oddaná milujúca manželka alebo aj jej mladá priatelka, ktorá je v práve ako doma. Hitchcock, to nie sú iba horory, a práve tento film ma zaujal možno najviac. –––– Paní Paradineová, vím, že jste si prožila své, ale přišel jsem vás zatknout. – ... Ohlásím, že nebudu večeřet. –––– Vždycky svůj případ vyhraješ, ale namáš dost rozumu, abys nezmokl. –––– Takže podle tebe milí lidé nevraždí své drahé polovičky? –––– Je to jemná a půvabná žena, a hodlám přesvědčit zbytek světa, aby ji viděl stejně, jako já. Jako vznešenou a obětavou bytost, na kterou by byl každý muž pyšný. –––– Je zkažená až do morku kostí. Pokud existuje ďábel v sukních, tak je to ona. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Gregory Peck ako obhajca svojho nie dobre zvoleného prípadu Mrs.Paradine v zamotanom,zaslepenom postupovaní v samotných pochybnostiach zacielený v slepej láske,ktorá ho ale odsúva na samý okraj spoločnosti v Hitchcockovom podaní,t.j réžia ma pribila k stoličke s hereckými výkonmi,vyčerpávajúcimi pojednávaniami,ktoré spochybňujú svedka,kde postava Tonyho Keana(Peck),ktorý má krásnu ženu,robí divné rozhodnutia v zamilovaní sa do svojej zvláštno chladnej atraktívnej klientky.Výborné výkony Gregoryho,Ann a sluhu Andrého,ktorého performance je znepokojivý ako prípad,ktorý celý čas sledujem...Trefa do čierneho! PS:Najlepší právnik je Atticus Finch,zástanca práv,aspoň je vidieť,čo dokáže Gregory uhrať,t.j obidva snímky sú v podstate o tom istom,ale:„Dva krát do tej istej rieky nevstúpiš...” Mal som problém rozoznať Charlesa Laughtona a Charlesa Coburna,podobní ako vajce vajcu... ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ano je to tak, každý má svého oblíbeného Alfréda H., a je to třeba. Každý cítí v tom či onom filmu něco ze sebe. V šedesátých letech bylo k vidění jen Psycho a Ptáci; teď je od mistra napětí možno shlédnout cokoli. Uvedené filmy tehdy představovaly něco nového, teď je možno si probrat celé jeho filmové dílo a pečlivě ho zvážit. Případ Paradinové je v pomysleném žebříčku čsfd na konci třetí desítky; nicméně se jedná o velice subtilní a propracovaný příběh, kterému napětí rozhodně nechybí. Pokud se ptáte: horror? Tak ano! Pro mě jeden z jeho pěti nejlepších. Dodatek z 15. 5. 2017: Neodmítl jsem pozvání České televize a na film se po tří letech znovu podíval. Více jsem si všímal řežijního vedení a také proplétání obou základních příběhů - manželů Keanových vzhledem k paní Paradinové (kdysi slavná a obdivovaná Alida Valli - v kině ve Žďáře nad Sázavou měli na chodbě její velký portrét) a Andre Latoura a zavražděného slepého plukovníka rovněž vzhledem k paní Paradinové. Už při prvním shlédnutí mě druhý příběh zaujal mnohem víc, a nyní se to jen potvrdilo. Příběh zkušené a neodolatelné ženy, která svým (zdánlivě logickým) činem narazila do závory přátelského vztahu dvou mužů, a naprosto jej nemůže pochopit, protože to není z jejího světa, má téměř starozákonní platnost. ()

zigíš 

všechny recenze uživatele

Tolik odlišný, jiný Hitch to zas není -spousta scén nese, jeho typický rukopis- režie na jedničku. Se scénáře už tolik nadšený nejsem; nejen že je vrah jasný poměrně záhy i to propadnutí Peckovi postavy, paní Paradinové, příliš věrohodně nepůsobí (!) taková femme fatale, to zas není ..příběh ´jen´, bez většího vzrušení, směruje k nevyhnutelnému konci, přesto, nadprůměrné dílko ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Maddelane Paradineová je obviněna z vraždy manžela a je tu jen jeden člověk, který ji může osvobodit. Není však tohle až příliš velké sousto pro právnické eso? V mých očích jeden ze slabších Hitchcocků. Veškerá pozornost se tu upírá na psychologii postav a depresivní tísnivou atmosféru při vážných rozhovorech. Herci v hlavních rolích odvedli skvělou práci, což o to, ale když není výkon podpořen zajímavým příběhem, který by měl hlavu a patu, není prakticky na čem stavět. Místy se to táhlo jako žvýkačka na podrážce a děj se nikam nehýbal. Od filmu jsem čekal daleko víc a dostal jsem jen pár světlých momentů od překrásné Alidy Valli a Ann Todd a to na vysoké hodnocení nestačí. 50% ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Jednalo se o do té doby nejdražší film, který Hitchcock režíroval. Navzdory tomu film propadl jak u diváků, tak u kritiků. S výslednou podobou, do které výrazně zasahoval producent David Selznick, nebyl vůbec spokojen ani sám Hitchcock. (ČSFD)
  • Scéna, v níž je Maddalena uvězněna v cele, vychází ze vzpomínek Alfreda Hitchcocka na dětství. Tehdy ho otec na několik minut nechal zavřít do vězení, aby ho postrašil. (ČSFD)
  • Případ Paradineová byl poslední film, který Hitchcock natočil v rámci sedmileté smlouvy se Selznickem, navzdory tomu, že Selznick ho nechtěl nechat odejít. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama