Režie:
Alfred HitchcockScénář:
John Michael HayesKamera:
Robert BurksHudba:
Franz WaxmanHrají:
James Stewart, Grace Kelly, Wendell Corey, Thelma Ritter, Raymond Burr, Judith Evelyn, Ross Bagdasarian, Georgine Darcy, Frank Cady, Jesslyn Fax, Rand Harper (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Fotograf J. B. Jeff Jeffries (James Stewart) je kvůli zlomené noze odkázán na kolečkové křeslo. Jeho společníkem se v dlouhých chvílích stane okno vedoucí přímo do dvora, odkud má Jeff výhled do bytů svých sousedů. Sledování osudů nájemníků z protějšího domu ho pohltí natolik, že začne podezřívat jednoho z nich z vraždy své manželky. Jeffries se spolu se svou elegantní přítelkyní (Grace Kelly) pustí do odhalování zapeklitě složitého řetězce událostí... Událostí vedoucích k senzačnímu a strhujícímu konci. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (689)
Ani nevim, proč se na tyhle Hitchcockoviny koukám. Ta prvotní myšlenka rozhodně neni vůbec špatná, ale zpracování je strašně naivní a chvílema až dementní. Když se na konci James Stewart brání tim, že na útočníka blejská foťákem, a ten vypadá, jak kdyby mu do xichtu chrstnul vařící olej, tak už jsem měl fakt dost. A pád z okna, to byl opravdu "majstršytk". Jinak se v těch 2 hodinách občas najde i nějaká lepší chvilka, ale jako celek to za moc nestojí. Mam pocit, že se tady hvězdičky rozdávaj za jméno režiséra, protože jinak si těch 87% nedokážu vysvětlit. Nicméně pořád je to o něco lepší, než slavnější Psycho. ()
Hitchcock by se asi nikdy nespokojil s obyčejným thrillerem, či "normálním" kriminálním případem a tak není divu, že i v Rear Window si zkusil něco nového a natočil celý film z jediné místnosti a ještě k tomu přes okno. Příběh je založen na zvídavém a charismatickém J. Stewartovi, který neustálým špiclováním lidí za oknem odhalí nekalé praktiky jednoho ze sousedů... Děj graduje jako boží mlýny (=pomalu, ale jistě) až do klasicky-Hitchcockovského vypjatého finále, režijně je to velice precizní a příkladná práce. Bohužel pro diváka zmlsaného dnešními hutnějšími a intenzivnějšími thrillery, které vyvolávají nátlak přímo na samotného diváka, než pouze na postavy ve filmu, se může Okno do dvora zdát poněkud vlažné... 8/10 ()
Dnes již klasický thriller od mistra Alfreda Hitchcoka, který ani tentokrát neobdržel Zlatou sošku za režie. Tento film je zdárným příkladem jak se dá z naprosto jednoduché pointy vykřeset kvalitní, napínavý film se skvělými dialogy. Na závěr bych ještě pochválil povedenou kameru a výborné herecké výkony v čele s Jamesem Stewartem. ()
V jednoduchosti je krása. Film postavený na primitívnej zápletke, no scenárovo prešpikované do posledného detailu. Film prakticky odohrávajúci sa na jednom pohľade kamery, v jednom kresle v jednej izbe. Skvelé dialógy, skvelá kamera a hlavne Stewart. Len tá hudba mohla byť trolilinku mrazivejšia. 95%. ()
„Když musí ředitel General Motors desetkrát denně na záchod, tak to jde s celou zemí z kopce." I taková myšlenka se dá vyprodukovat při nedobrovolným čumění z okna. A já mám rád, když se podobnými postřehy dokáže odlehčit detektivka plná nejistoty, úvah, vyvratitelnejch faktů a nenápadně se stupňujícího napětí. ()
Galerie (132)
Zajímavosti (67)
- Všechny byty v domě Larse Thorwalda (Raymond Burr) měly zavedenou elektřinu, tekoucí vodu a byly obyvatelné. To byl také důvod, proč tu Miss Torso (Georgine Darcy) během měsíčního natáčení pobývala a odpočívala, jako kdyby se jednalo o její skutečný byt. (džanik)
- Alfreda Hitchcocka v jeho proslulém cameu registrujeme zhruba po půlhodině: přetáčí hodiny v bytě klavíristy, jehož ztělesnil skutečný hudební skladatel Ross Bagdasarian. (HellFire)
- Film je natočen podle krátkého příběhu s názvem "It Had to Be Murder" autora Cornella Woolriche. (Terva)
Reklama