Reklama

Reklama

Uteč

  • USA Get Out (více)
Trailer 5

Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)

(více)

Videa (18)

Trailer 5

Recenze (944)

POMO 

všechny recenze uživatele

$150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica] ()

choze 

všechny recenze uživatele

UTEČ patří k oněm originálním a povedeným hororům jako ZHASNI A ZEMŘEŠ, SMRT VE TMĚ nebo ROZPOLCENÝ, které v nabídce kin představují osvěžující oázy v poušti tupých a zapomenutelných béček a remaků pro teenagery. A jsem moc rád, že nezůstávají nepovšimnuty a naopak se z nich zcela zaslouženě vyloupávají velké kasovní hity. UTEČ velmi minimalisticky buduje atmosféru něčeho visícího ve vzduchu a divák se nemůže dočkat, až zjistí, co to něco je. Na jednom idylickém předměstí jen občas někdo podivně zablábolí nebo se křečovitě usmívá, zatímco mu po tvářích stékají slzy. A funguje to krásně. Ale jak kdosi moudrý řekl, je mnohem snazší záhadu vytvořit, než pak uspokojivě vysvětlit. A já měl ze závěrečného rozuzlení - i proto, že vlastně moc nepřekvapí, a zároveň logicky poněkud skřípe - hodně smíšené pocity. Byť obsahuje hned dva motivy, které v reálném životě považuju za vůbec nejděsivější, a které vám tu neprozradím, abych nespojleroval. I tak ale letí palec jednoznačně hore, protože až do konce jsem byl napnutej jak šráky, a při rozhovoru se služkou mě solidně zamrazilo. A hrdina byl sympoš a jeho prostořekej kámoš pobavil. ()

Reklama

Toren 

všechny recenze uživatele

7/10. Psycho drámo, které potěšilo především omamující hudbou, solidním castingem a hlavně intenzivní režií, díky které jste okamžitě zaháčkováni. Jde o velmi podařený kousek, kterému ale bohužel předcházel šílený hajp. "Tak" chytrý ten scénář zase nebyl a hlavní pointa šla vydedukovat cca od poloviny (jen konstantuji). To však filmu neubírá kvality, které zajisté má. A že jich je! ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Nejsou rasisti.“ - „No dobře.“ - „Řekla bych ti to. Nebrala bych tě tam. Zamysli se nad tím.“ Už od úvodu si film buduje výbornou atmosféru. Těšil jsem se na každý další záběr, postupně vzrůstá napětí, lekačky fungují a divák začíná být stejně zneklidněný jako hlavní hrdina. Poté přijde jeho kruté prozření a člověk čeká, jak tohle dopadne. A pak následuje posledních cca 15 minut (vše začíná směšně epickou hudbou) a film jde do háje, kompletně a se vším všudy. Totiž to, co přijde, by mohlo být absolutním vrcholem hororové parodie, u které bych se řezal smíchy, ale u filmu, který se celou dobu bral víceméně vážně, působí něco takového maximálně trapně, amatérský, klišoidně a nechtěně vtipně. Pokusím se ubránit spoilerům (krom jemného rýpnutí si, že „kusem textilie nad hypnózou nevyzraješ, brouku“), ovšem při zpětném přehrání si chování „určitých“ postav zjistíte, že jejich jednání nedává ale vůbec žádný smysl. Nebo toho chci po hororu až příliš. Vidím to na lepší průměr, pokud vás nenaštve poslední čtvrthodinka jako mě, možná přihodíte. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Tohle je docela velká pecka bořící zaběhnuté pořádky v několika věcech. Slyšel jsem ohlasy, že to není horor a ukázky lžou a tak podobně. Nemůžu s tím souhlasit. Byl jsem jak tětiva od začátku až do konce. Mysteriózní nálada by se dala sekat. Lekačky jsou tu velice účinné. Ale je tu i mnoho věcí navíc a i hloubka v podobě rasového problému. Četl jsem o špatném závěru, ale pro mě byl naopak skutečně zadostiučiňující. Bez žánrových klišé a rádoby překvapení, které se přímo v poslední scéně nabízelo a 98% tvůrců by ho udělalo. Navíc pro mě snímek boří další mýtus; tohle je první film, o kterém se běžně tvrdí, že je oceňován jen kvůli barvě pleti, o kterém si myslím, že si ten ohlas skutečně plně zaslouží. Že by ten ohlas bohužel asi jinak neměl, je jiná věc, ale oproti sázkám na jistotu v podobě Fences, Moonlight, 12ti let v řetězech či Skrytým číslům, je tohle svěží vítr, který mě neskutečně potěšil. Subjektivní čmohou je pro mě ten fakt, že mám problém s podobným pojetím hypnózy, neb je to nesmysl, stejně jako nepřiznané sci-fi prvky, které nemohu brát vážně v ne sci-fi filmu. Je mi jasné, že to bylo klíčové pro zápletku snímku, ale prostě s tím mám problém. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (72)

  • Pieseň, ktorá hrá na začiatku filmu, keď sa Chris (Daniel Kaluuya) balí, je „Redbone“ od Donalda Glovera (alias Childisha Gambina). Scenárista, koproducent a režisér Jordan Peele chcel túto pieseň kvôli jej textu („zostaň prebudený“ a „nezatváraj oči“). (Pat.Ko)
  • Jordan Peele v jednom rozhovore povedal, že vďaka tomuto filmu má vyššie sebavedomie, bude pracovať rýchlejšie a že sa bude riadiť svojim inštinktom. (Pat.Ko)
  • Režisér Jordan Peele sa vyjadril, že jeho film je možné chápať aj ako alegóriu na Afroameričanov žijúcich po celý život vo väzení. Dokonca americkú premiéru zámerne stanovili na február, kedy v USA oslavujú tzv. Mesiac čiernej histórie. (Marceloo)

Související novinky

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

03.07.2018

Jordan Peele má po svém debutovém hitu Uteč najednou plné ruce práce. Na jedné straně tu jsou projekty pro Amazon, dále jeho vlastní filmy pro studio Universal, a teď se čerstvě upsal epizodní sci-fi… (více)

Tvůrce Uteč míří do televize

Tvůrce Uteč míří do televize

07.06.2018

Amazon Studios obchodního magnáta Jeffa Bezose pokračuje ve své cestě k televizní nadvládě a po koupi práv na televizního Pána prstenů teď čerstvě podepsalo exkluzivní smlouvu s režisérem a… (více)

Reklama

Reklama