Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (933)
Výtečná scenáristická a především režijní práce, kde funguje podivné bílé panoptikum, řádně nasáklé rasistické myšlenkové podhoubí a především neodbytný pocit „co se to kur…?“. Ta intenzita, kdy se modlíte, až už se děj posune dál a vy se dozvíte zase o kus víc, funguje především proto, že si hrdina zachovává racionální přístup po celou dobu a děj mu ani jednou nedovolí sklouznout k žánrové berličce. Tu navíc skvěle karikuje postava nejlepšího přítele, který telefonickým komentováním nadcházejících událostí uvádí i rozbíjí tradiční tvůrčí postupy. Je to strašně jednoduché a přitom dokonale promyšlené a v detailech vyšperkované, autorská práce jak ze žurnálu. 4 a ½. ()
Já myslel že ...- a ono dokonce!!! Více k ději bez hrubého spoilerování napsat jaksi nedokáži. Slušně natočená záležitost s hezkým vyústěním. Zbývá tedy zmínit, co mě donutilo snížit hodnocení. Směrem dolů. No, to asi nemusím zdůrazňovat, co? Že se snižulje dolů, říkáte. A přesto tu podobných expertů na logiku prezentují své názory celá stáda. Konec odbočky, oni se v tom stejně nenajdou. Tedy co se mi neráčilo líbit. Negr. A tím nemyslím onoho slušného a sympatického afroameričana v hlavní roli, ani somnambulické černochy, které potkává u své milé v hnízdě. Mám na zřeteli naprosto zbytečnou a pokurvenou figuru buddyho, kémy a bra, vyžranou obsluhu letištních reflektorů kovu, archetypálního ebenového dicka s humory lobotomizovaného hrocha a i jinak rapperský materiál. Nevím, proč musel být do děje propašován. Asi by byl film bez něj příliš bílý, tedy snesitelný a bez nadměrného kokotění nějakého imbecilního obskura. ()
Kdyby tady nešlo o život, balancovalo by to po celou dobu na hraně hodně slušné komedie. Ty rasistické dialogy zkrátka nemají chybu. Od poloviny filmy, kdy divák už pomalu začíná tušit, která bije mě bylo hlavního hrdiny i trošku líto. Protože mezi takové psychouše spadnout prostě nemůže dopadnout dobře. Budování atmosféry parádní. PS: Druhá projekce dopadla ještě lépe. 75% ()
Som veľmi rád, že tie mimoriadne dobré prijatia, či už od divákov, ale prekvapivo aj od kritikov neboli úplne mimo, ako to nanešťastie často býva, samozrejme Get out nie je žiadna žánrová revolúcia, vlastne dokonca od čistokrvného hororu má poriadne ďaleko, ale predsa len je to dostatočne nevšedný a kvalitný zážitok. Zápletka na prvý pohľad síce vyzerá dosť ohrane, mladý muž, ktorý ide na víkend navštíviť rodičov svojej prateľky, behom čoho sa ale začnú diať podivné veci, no celé to prevedenie je také nepredvídateľné, tu som si vlastne až do odhalenia vôbec nebol istý, s ktorým žánrom bude film, samozrejme okrem hororového thrilleru najviac spriaznený, kľudne to mohol byť psychologický, sci-fi alebo možno aj komédia a v tomto nesklame. A navyše je tu aj ten rasový podtón, ktorý to tiež príjemne osvieži. Ale rozhodne sa nejedná o ten typ filmu, ktorý je vlastne len takým čakaním na pointu, zaujímavých scén a momentov je tu nespočet a väčšinou filmu sa tiahne výborná atmosféra, ktorá v sebe nesie štipku napätia, tajomnosti, ale aj humoru. Rozuzlenie možno nakoniec mohlo byť aj trochu údernejšie, vzhľadom na priebeh filmu som asi čakal niečo originálnejšie, ale filmu to aj tak neškodí a aj finálna fáza je vydarená. Veľkým plusom sú rozhodne postavy, obzvlášť hlavný hrdina Daniel Kaluuya tu podáva zaujímavý výkon a páčil sa mi jeho prístup prakticky ku všetkým typom situácií. Navyše tu má sympatickú priateľku, charizmatických a tajomných potenciálnych svokrovcov a sedeli mi aj všetky vedľajšie postavy. Spokojný som aj po hororovej stránke, aj keď trochu iným spôsobom, ako v tomto žánri očakávam. Atmosféra mi sedela, krvavý momentov sa tiež pár nájde a je tu plno momentov, ktoré na prvý pohľad pôsobia smiešne, ale vo filme fungujú. A s režisérom nemám absolútne žiadnu skúsenosť, ale nielen na komika je to výborná práca. Takže u mňa veľká spokojnosť, druhýkrát to už určite nebude tak dobre fungovať, ale toto jedno pozretie som si užil od prvej do poslednej minúty. 79% ()
Po zhlédnutí traileru na Get Out jsem byl velmi nadšen a při zjištění, že jej režiruje Jordan Peele, jsem málem vyletěl do stropu. Bratry Peely a jejich skeče sleduji už dva roky a pro mě osobně jsou nejzábavnější komici né jen v Americe, ale i ve světě a moc dobře vím jak velcí filmoví fanoušci jsou a právě Horor patří mezi jejich nejoblíbenější. Keegan to dotáhnul do herectví, kde nedávno překvapil v komedii Why Him a čeká ho příští rok Predátor a Jordan se právě ujal režisérského křesla a svým debutem trhá rekordy v každém ohledu. Nejen, že už vydělal třicetinásobek svého rozpočtu, ale svým hodnocením ( 83% od 25 tisíc lidí se z Get Out stává nejlépe hodnoceným hororem za posledních 30 let, dokonce i Vymítače ďábla překonal a to je už sakra, co říct). Dublinské kino bylo narváno jak seniory tak teenejdžry a překvapivě z kina nikdo neutekl. Ale nyní k filmu. Get out má jen jediný mínus a tím je delší rozjezd, jinak vše je naprosto brilantní a kreativně hravé. V První polovině se toho příliš moc nestane, ale už od úvodu si film nese mysteriózní a znepokojivou atmosféru, kde každý příslušník rodiny je něčím zvláštní až divný,ale po příchodu zásadního a velmi odzbrojujícího zvratu ( Naposled mě takhle zvrat odrovnal v The Visit) film hutně nabere tempo, objeví se další zvraty, začne přibývat spousta humoru o který se stará černý policista( a že byl opravdu vtipný!) a překvapivě se to zde i velmi hodí a vrcholí to velmi intenzivní a drsnou vybíjenou, která dá zavzpomínat jak na SAW 3( Operace), tak Inside( nůžky!), ale vše se nese ve strávitelných normách, tedy likvidace jsou efektní, ale neobsahují příliš gore, což mi v tomhle filmu vůbec nevadí. Velkým plusem je i hravá kamera a výborné herecké výkony všech zúčastněných. Z Get out já osobně cítím kultovní status nesoucí sošku za nejlepší paranoidní horor vůbec. Zasloužený úspěch a doufám, že za měsíc si to v kinech užijete obdobně jako já. PS:Anti hororový expert Psychor si zaslouží kudlu do břicha. 95% ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Dátum premiéry filmu (24. február) bol v rovnaký deň ako mal narodeniny herec Daniel Kaluuya (Chris Washington). (Pat.Ko)
- Tento film sa stal so 177 miliónmi dolárov najlepšie zarábajúcim debutovým hororom, čím zosadil z trónu takmer dve desaťročia trvajúci rekord filmu Záhada Blair Witch (1999), ktorý zarobil 141 miliónov dolárov. (Pat.Ko)
- Ve scéně, kdy je zahradní oslava, si můžeme všimnout, že drtivá většina hostů má na sobě nějakou formu červené barvy (košile, motýlek, boty atd.), narozdíl co Chris (Daniel Kaluuya) je oblečen do modré košile. Má to poukázat na jeho status outsidera a odlišnost od ostatních. (Royaldell)
Reklama