Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (6)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (940)
Dlouho mě zajímalo, jak moc dobrý vlastně může být jeden z nejrentabilnějších úspěchů letošního roku. Podle marketingové prezentace se mi to vůbec jako horor nezdálo, to spíše takový pohodový mysteriózní thriller, říznutý tak maximálně slasherem. A přesně to se mi potvrdilo a vlastně mi to takhle stačí ke spokojenosti. Jordan Peele dobrý, jsem rád, že se mu zadařilo, stejně jako jeho polovičce loni, a je to mnohem lepší za kamerou než před ní. Většinu dobré práce ale pro mě odvedl Daniel Kaluuya, který je po celou dobu správně odměřený, nejistý a v závěru krvelačně mstivý, k čemuž samozřejmě muselo dojít. Žádná extra pecka, ale alespoň tentokrát lidi finančně neocenili nějakou srágoru...7/10 ()
Skvělej film! Možná to není až tak moc horor, jak by si hororový fanoušek přál, přičemž já osobně, i když na sortu stejně sere pes, bych jej díky hutnému napětí a svazujícímu pocitu nejistoty zařadil spíš do thrilleru (mysteriózní beru bez řečí). Nejpozoruhodnějším na Get Out je fakt, že než se očekávalo, mnohem méně se točí okolo rasové nesnášenlivosti. Ano, součástí pointy je samé jádro problematiky sociálního darwinismu, vtipný je na tom ale to, že dnes si každej (včetně jistých prasečích hlav ve vrcholných funkcích našeho státu) pod pojmem "rasismus" představí pomalu genocidu, takže o to je tento filmek a jeho finální vývoj příjemnějším překvapením. Dovedu si živě představit, že v kontextu dnešní doby a ve spojení s hypem tohoto kusu v USA každej čekal parádní, zadostiučiňující polynčováníčko, takže pak může docházet k hořkému zklamání a vlažnějšímu hodnocení, ale krásně to ukazuje na sociálně darwinistický rozdíly v myšlení lidí. Parádním bonusem navrch je skutečnost, že v celým filmu je skryto toliko nerozlousknutých oříšků, že druhá projekce je nutná....teda alespoň pro ty, co maj sociálně darwinistický předpoklady ke škrábání se na hlavě nejen z důvodů opičího svrabu. TOPka letos zřejmě jistá. Doporučuju! ()
Takže toto je ten uznávaný horor, ktorý každý vychvaľuje. Toto je ten film, ktorý je dokonca nominovaný za najlepší film, réžiu scenár a herca! Váľam sa od smiechu. Podobných filmov som videl už kopu, ale musí sa nechať, že ma Get Out dobrú a záhadnú atmosféru, ale neskôr ten ťažký zvrat prekuknete aj zo zavretými očami. Keby som bol černoch, tak sa mi to určite páči viac a tie nominácie neriešme radšej, všetci vieme, že tam tento film natlačili len kvôli utláčaným černoškom. Ach jaj, smutné. 60% - 3* ()
Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki. ()
$150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica] ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Jordan Peele v jednom rozhovore povedal, že vďaka tomuto filmu má vyššie sebavedomie, bude pracovať rýchlejšie a že sa bude riadiť svojim inštinktom. (Pat.Ko)
- Po úspechu tohto filmu Jordan Peele povedal, že odchádza z herectva, aby sa venoval réžii: "Herectvo nie je pre mňa ani zďaleka tak zábavné ako réžia." (Pat.Ko)
- Názov filmu odkazuje na dopravné značky, ktoré boli umiestnené pozdĺž diaľnice na mestských alebo okresných hraniciach po celých Spojených štátoch. Boli na nich nápisy „GET OUT“ a boli smerované na Afroameričanov. Radili im, aby opustili mesto do západu slnka. V niektorých regiónoch zostali tieto značky až do 70. rokov 20. storočia. (Pat.Ko)
Reklama