Reklama

Reklama

Když přijede strýček Charlie na jednu ze svých obvyklých návštěv příbuzných do ospalého městečka Santa Rosa, začne jeho obyvatelům jedno z nejnapínavějších dobrodružství. Šarmantního strýčka Charlieho, nebezpečného zabijáka, který cestuje z Philadelphie do Californie a v patách má zákon, ztvárnil Joseph Cotten. Brzy ale jeho dříve nic netušící neteř a jmenovkyně Malá Charlie (Teresa Wright) pojme podezření, že její strýček je vrahem vdov, a smrtelná hra na kočku a na myš začíná. Jak se v průběhu tohoto skvělého psychologického thrilleru neteř postupně dobírá pravdy, nezbývá psychopatickému zabijákovi nic jiného, než svou nejmilejší příbuznou zavraždit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (181)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Hitchcock dělá to, co mu jde nejlépe a to je budování dramatických situací. Pod rouškou spíše komických scének ze života obyčejné americké rodiny počátkém 40. let se ukrývá nebezpečné tajemství, podezření, že strýček Charlie je vrah. To není žádný spoiler, divák o tom uvažuje už od prvních minut filmu, napětí pak ale vzniká tím, že jeho jmenovkyně a neteř Charlie postupně odhaluje pravdu, ale divák přitom strýčkovi fandí. Zvláštní, že? Jak se to stalo? Kde se to v divákovi bere, aby fandil zločincům? Každopádně mu jde po krku i tajná policie, takže to strýček nemá jednoduché... Příběh je velmi přímočarý, ale je to tak dobře provedené, že mi ta jasnost zápletky vůbec nevadila. Komické je, že se film v originále jmenuje Stín podezření a český překlad je Ani stín podezření, klasika:) ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Žiaden Hitchcockov film si v tv nenechám ujsť. Joseph Cotten v roli tajomného a sebavedomého strýčka Charlieho je hlavným ťahúňom filmu a ten sa vlastne celý točí okolo jeho osoby. Hitchcock sa nesnaží šokovať ani vytvárať zvraty v príbehu, ako vo svojich neskorších dielach. Tu buduje atmosféru oveľa pomalšie, ale o to zodpovednejšie. Vzhľadom na rok výroby musím uznať, že film je vážne pozerateľný i dnes a nevedieť rok výroby, tak filmu tipujem minimálne o 20 rokov menej. Nadčasové, pozerateľné a ako píše POMO, jeho šablóna sa v žánri používa dodnes. 80%. ()

Reklama

PKD 

všechny recenze uživatele

Silné 4. Tak milý a sympatický film (krom posl.4min. ty teda byly!) jsem od mistra již dlouho neviděl;-) Až jsem si celou hodinu říkal, má to býti vůbec krimi/hriller? Třeba jsem naletěl. Opravdu ne tak zcela typická US rodina se 2 menšími přemoudřelými dětmi, které mi zde ale vůbec nevadily, což je u mě docela překvapivé a 1 nejstarší dcerou, kterou hraje pro mne zatím neznámá Teresa Wrightová aka ´´Charlie´´ a která se stala min. od pol. filmu mou nejoblíbenější (což byl jistě záměr u diváků obecně) postavou. Sympatická, roztomilá, dospělá (na svůj věk) atd. tvořila s prověřeným Josephem Cottenem aka strýček Charlie (2 roky po Občanu Kaneovi) a s jeho nezbytným trademarkem...vlasové vlnky doprava:) jádrem takříkajíc pudla. Včetně závěru, sequence v zakouřeném baru a růz. menší rozhovory, které zvýrazňovaly Charlottinu rostoucí nechuť až odpor k milému strýčínkovi, který má sílu v rukou a občas ji až moc, stiskne ruku.;-) Ne, že by tím něco naznačoval, páč je stejně od pol. jasné, zda je to on, či ne. Nemohu ovšem pochváliti hudbu od autora the Věc z 51, která mi 1.pol. fakt ničila atmosféru. I když to její řvaní, má zřejmě na svědomí spíše zvukař. Nevím. Holt každý nebyl Herrmann či Waxman. Ještě takových zhruba 10 let trvalo, než se pochopilo, že hudba nemá scénu přeřvávati, alébrž doplňovat. Romantická minilinka byla zbytečná a trochu mi i vadila. A to v takovýchto filmech ji většinou vítám. Zvláštním způsobem pobavily scény otce a jeho souseda, kterého hraje herec a scénárista Hume Cronyn (Kleopatra, Zámotek, etc.) kteří relaxují tím, že si vymýšlí růz. způsoby smrti apod. v čemž se okamžitě připoměl Hitchcock.;-) Ale stejně mě ten baculáč z Británie zase dostal. U něj mi to ale nevadí. Prakticky celý film jsem si říkal (i přes to mé tvrzení výše): Je to on? Není to on? Musí to býti on. Nemusí to býti on. Málem mi z toho pukla hlava, jako přezrálé granátové jablko. Narážka na román Limuzína. SPOILER(?)... I přes tu dosti drsnou smrt 2. podezřelého prostřednictvím vrtule od letadla o které se dovídáme od náhodných kolemjdoucích. Quallitní 40tkový Hitchcock. I když Rebecca to není. A když jsem hledal v titulcích Selznickovo jméno, dočkal jsem se. Samoz., že jsem nemusel čekati, pokud bych si pamatoval obsah jisté knihy, ale četl jsem ji dosud jen 1x. ()

erased 

všechny recenze uživatele

I mistr tesař se někdy utne. Pokud by se tento snímek měl brát jako psychologická studie, neměl bych nejspíš nejmenších výtek. Jako film už tak dobře nefunguje. Chybí zde napětí tak typické pro Hitchcocka, kvůli předem jasné pointě zase jakákoli gradace děje a nakonec také možnost ztotožnění se s jakoukoli postavou. Nakonec je škoda přehnané démonizace strýčka Charlieho, právě on je totiž tahounem celého filmu a nebýt jeho a zajímavého závěru, šel bych nejspíš s hodnocením ještě níž. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Na Hitchcocka mi tu chýba viac deja, viac zvratov, viac prekvapení a viac toho, pre čo milujem Psycho alebo Vertigo. V podstate ide o príbeh, ktorý v dnešnej dobe vyvoláva skôr úsmevné úškľabky, no i tak disponuje sympatickými hercami a fajn spracovaním. Hlavná záporná postava strýčka Charlieho drží film nad hladinou a milá je tiež vedľajšia romantická vsuvka so zamilovanou neterou a nedôverčivým detektívom. 70% ()

Galerie (59)

Zajímavosti (26)

  • Jako námět filmu zvolil Hitchcock krátkou povídku Gordona McDonella “Strýček Charlie“, která vychází ze skutečného příběhu masového vraha, který kvůli majetku zavraždil dvaadvacet bohatých vdov. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)
  • Hitchcockovým záměrem bylo obsadit do role strýčka Charlieho Williama Powella, ale MGM jej nepustilo. (Kulmon)
  • Hitchock k řešení pohybu kamery doplnil: "Když kamera přijíždí dovnitř, odjíždí nebo projíždí domem, aby natočila akci, okna se otvírají, zápraží jde stranou, střecha se odkloní. Vždy zničíme to co milujeme." (Epistemolog)

Reklama

Reklama