Reklama

Reklama

Ostré předměty

(seriál)
Trailer
USA, 2018, 7 h 51 min (Minutáž: 53–62 min)

Tvůrci:

Marti Noxon

Předloha:

Gillian Flynn (kniha)

Hrají:

Amy Adams, Eliza Scanlen, Chris Messina, Patricia Clarkson, April Brinson, Violet Brinson, Taylor John Smith, Will Chase, Jackson Hurst, Catherine Carlen (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(8)

V osmidílné dramatické minisérii "Ostré předměty" inspirované stejnojmenným bestselerovým románem od spisovatelky Gillian Flynnové (Zmizelá), hraje držitelka pěti nominací na Oscara® Amy Adamsová v hlavní roli Camille Preakerové. Novinářka, která se v minulosti potýkala s duševními problémy, se vrací do rodného městečka Wind Gap ve státě Missouri, aby informovala o případu zjevných vražd dvou malých dívek. Zatímco se Camille snaží poskládat střípky traumatické události ze své minulosti, dostane se do konfliktu s panovačnou matkou Adorou (Patricia Clarksonová), znovu se uchýlí k řadě nebezpečných sebedestruktivních zlozvyků a až příliš se ztotožní s mladými oběťmi vraždy. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (255)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Holka, co ze sebe dělá chodící flašku vodky a zároveň i poněkud morbidní slabikář se vrací do zatuchlých vod rodného maloměsta, kde se potkává s bahništěm dávných vin a toxických vztahů navenek maskovaných za spořádanost a bohabojnost. Tempo je pozvolné až příliš. Přece jen do sebe tu atmosféru vesnické dekadence nemusím nasávat tak dlouho. Aby pak následovalo vysvětlení, které je šokující, ale je tak rychlé a v tak letmých náznacích, že jsem ho napoprvé nepobrala a musela si to pustit znovu. Skoro mi připadá, že série na to vsadila: hvězdná herečka v hlavní roli, dlouhé natahování a pak „šokující“ pointa. Divácké uspokojení tak pro mě bylo velmi nerovnovážně rozložené. SHNUTÍ: Když jsi vypadl z domova, protože tě to tam sra.o, tak se tam už nevracej. Protože tenhle pocit se nezmění. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

O jizvách, které si sebou neseme. ___ Klady: Amy Adams už dlouho klepe na mou hereckou topku, tady fakticky ukazuje proč (nedivím se nominaci na Zlatý glóbus), nemohu jinak než nazvat její herecký výkon bezchybným, Patricia Clarkson a Eliza Scanlen taky výborné (navzdory tomu - nebo možná právě proto? - že bych postavám, jež ztvárnily nejradši zakroutil krkem; vážně, nevzpomínám si, kdy mě naposledy nějaký seriálový charakter iritoval tolik jako ten Adořin), Jean-Marc Vallée má bezpochyby svůj osobitý a snadno rozpoznatelný styl (subjektivistického klipovitého střídaní časových rovin), který "našrouboval" na látky, v nichž bolestivá minulost zraňuju i po letech, kterážto volba dává naprostý smysl (a pokud tu někde bude něco mlít o manýrismu, tak ho pošlete za mnou, a já už mu to vysvětlím!). Na druhé straně: Vallée už zkrátka adaptoval lépe (Sedmilhářky), ostatně i Gillian Flynn - měřil-li by se úspěch pouze prodejem, jedna z královen thrilleru pro ženy - už dostala lepší adaptaci (Zmizelá). Musím taky přiznat, že si nejsem jist, zda si takhle minisérie obhájí svých bezmála 8 hodin, mám dojem, že byla-li by zkrácena na polovinu, příběh by se nerozpadl (těch příběhových zákrut tam prostě tolik není, zdálo se mi, že v určitých v momentech převládla emociální tortura hlavní hrdinky). Ale i tak se jedná o seriál, který má - minimálně pro zmíněné herecké výkony a stylistické ozvláštnění - cenu vidět. 70 % ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Přednosti tohoto silného počinu tematizujícího tabu poškozujících a zhoubných vlivů ve výchově, v charakterovém dědictví v rodových liniích a v zahuštěných vztazích zdaleka nejen na jižanském americkém maloměstě, ale v každém prostoru, na němž jsou lidé odsouzeni spolu žít v nelidských sociálních podmínkách, v mocenském područí pod nezdravým tlakem a bez zdravých alternativ, vysoko převažují nad jeho nedostatky. Tím hlavním je především zbytečné zrychlení ve finiši, pro něž se dostatečně nevysvětlí celá řada indicií, motivů, palčivých otázek a tušení, a do pozadí jsou tak potlačeny mnohé nepříjemné souvislosti, mizerné osudy a nepěkné role řady postav, skrze něž by naznačené předivo destruktivních sil, působících mnohosměrně a ničících všechny účastníky existujících vztahů, těžko dělitelné na agresory a oběti, vyvstalo ještě přesvědčivěji ve své ničivé důsažnosti, v ilustrování faktu, že z té sítě není možné uniknout, a to ani s přivolanou pomocí, ať už systému nebo druhých lidí zvenčí, že některá poškození jsou trvalá a žijí svým životem, a člověk v jejich vleku v nejlepším případě toliko přežívá (you don't live, you survive) a může se snažit snad jen nemít vlastní děti, na které by to určitě přenesl, a především žádné nevychovávat, nemít příležitost mít nad někým moc. Ale protože je jasné, že se v hlavní lince příběhu neuděje žádný happyend, že noční můra naopak pokračuje v ještě horší verzi, než jsme si až do poslední chvíle mysleli, je zároveň legitimní předpokládat, že i všechny naše ostatní dohady souvislostí jsou přinejlepším nedostatečné a realita postav prostě je a i nadále bude mnohem horší než ta nejhorší tušení. A že zlo plodící zlo má mnohem děsuplnější důsledky, než jsme schopni si přiznat a dohlédnout, a utěšování se rozhodně není na místě, i když asi ani nemůže valně uškodit. Takže nakonec vlastně z jednoho - toho nejzdravějšího - úhlu pohledu dává smysl nad tím vším, co nám zůstalo utajeno, nevyjasněno, radši mávnout rukou a dobře, že se to tu nedovykreslí. Přesto se ale tempo vyprávění nemuselo ke konci tak citelně uspěchat - protažení do deseti dílů, zvolna vše završujících, by bylo vyváženější, i kdyby se už žádná další fakta neodhalila. *** PLUS: Konečně někdo tematizuje poslouchání hudby jako vstup do náhražkového časoprostoru, dávkovače falešně uklidňujících emocí, kam lze podnikat zhoubné úniky z odpovědnosti být přítomen, vnímat souvislosti a adekvátně na ně emočně i racionálně reagovat, úniky do nevědomí o tom, co se kolem nás i nám skutečně děje, poslouchání hudby jako odpojování se, na němž si lidé pěstují těžkou závislost. Dík! *~ ()

Rybizek 

všechny recenze uživatele

Na první pohled příjemné rasistické maloměsto, krásná, věčně vypitá a vlastní technikou potetovaná Amy Adams a případ, který rozkryje více tajemství, než by bylo zdrávo. Pár věcí mi uniklo (např.otisk zubů na otcově ruce), pár mi nedávalo smysl, několik výtek by se každopádně našlo, ale i přesto si mě seriál připoutal svou tíživou, tajemnou atmosférou a velice překvapivým a nepředvídatelným koncem. A hlavně to neříkej mamce! 82% ()

3497299 

všechny recenze uživatele

až na úplný závěr, který stylisticky trochu zrazuje téma tím, že to celé ladí do zábavné mindfuckové anekdoty, výborná adaptace literární předlohy; Jean-Marc Vallée ukázal už v Sedmilhářkách, že má jistý talent, tam to ale celé zkazil závěrem - v tomto případě naštěstí ne tak úplně, možná také díky Gillian Flynn ()

Galerie (45)

Zajímavosti (16)

  • Seriál bol natočený za 90 dní. Amy Adams bola na pľaci 65 dní. (Astonko)
  • Slovo „vanish“ má v knize Camille (Amy Adams) vyryté na krku, v seriálu jej má na předloktí. (hansel97)
  • Názvy všech epizod jsou slova, která má Camille (Amy Adams) vyrytá do kůže. (hansel97)

Související novinky

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

02.02.2024

Režisér Tim Burton se v současnosti plně věnuje postprodukčním pracím na svém nejnovějším snímku Beetlejuice Beetlejuice, jenž by měl vzít světová kina útokem letos v září, nicméně ani toto pracovní… (více)

Zemřel režisér Jean-Marc Vallée

Zemřel režisér Jean-Marc Vallée

27.12.2021

Velice nepříjemná zpráva nás zasáhla krátce před koncem roku – oceňovaný kanadský režisér Jean-Marc Vallée zemřel nečekaně v pouhých 58 letech. Filmař stojící za oscarovým Klubem poslední naděje,… (více)

Nové Mise uvítají starou tvář

Nové Mise uvítají starou tvář

03.02.2020

A teď jedna z těch hezčích castingových zpráv za poslední měsíce. Sedmý a osmý film v sérii Mission: Impossible přivítají zpět starého známého. Do akční franšízy Toma Cruise se totiž vrací kanadský… (více)

Vítězové 54. ročníku festivalu MFF Karlovy Vary

Vítězové 54. ročníku festivalu MFF Karlovy Vary

07.07.2019

54. ročník největšího filmového festivalu v Česku je u konce. Festival byl zahájen snímkem Po svatbě, který doprovázela tvůrčí delegace v čele s herečkou Julianne Moore, režisérem Bartem Freundlichem… (více)

Reklama

Reklama