Reklama

Reklama

Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

Jak praví v předmluvě sám Hitchcock, tohle skutečně není jeho typický film. Po Mannyho křivém obvinění a během následujících scén jsem stále čekal, kdy policistům upláchne a vydá se v roli psance za očištěním svého jména, jak je pro Hitche tolik typické (vzpomeňme například pozdější North by Northwest nebo Frenzy). Čekal jsem ale marně a nic takového se nestane. Od druhé poloviny snímek vykresluje křehkou psychiku členů Mannyho rodiny (konkrétně manželky) a hraje tak na odlišnou strunu než v polovině první. Dělá to dobře, ale rozhodně ne stoprocentně, takže nakonec zůstaneme na čtyřech hvězdičkách. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Vězte, že je skutečně nepříjemné, pokud zamíříte takhle z práce domů, těšíte se za ženou a dětmi, když tu vás přede dveřmi zastaví policie, vsadí mezi sebe do auta a začnou s vámi objíždět svědky, kteří vás svorně identifikují jako nebezpečného zločince. Dostanete se do cely a... Ano, připadali byste si jako hrdinové z filmů Alfreda Hitchcocka. Tentýž osud totiž potkal poctivého hudebníka Mannyho Balestrera, kterému se toho večera zhroutily všechny dosavadní jistoty a on čelil zcela nepochopitelnému obvinění z loupežného přepadení. Alfred Hitchcock jeho příběh natočil podle skutečné události, které se věrně drží a celému příběhu se snaží vtisknout punc dokumentárnosti. Sleduje hrdinu nejen během oné první krizové noci ve vězení, ale i nadále, když si shání právníka, chystá se na soud a ze všech sil bojuje za záchranu dosavadního života, zatímco jeho žena pod tlakem událostí začíná šílet. Hitchcock umožňuje se s Mannym v podání brilantního Henryho Fondy naprosto ztotožnit, celý příběh sleduje jen z jeho perspektivy a pomocí pečlivě komponovaných kamerových jízd a promyšlených záběrů zprostředkovává všechno zoufalství a beznaděj. Společně s Mannym cítíte palčivou bezohlednost pokryteckého okolí, když vám nikdo z těch usmívajících se mužů zákona nevěří, že jste jen nepravý muž... ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

To jsem si zas jednou řekl, že se musím podívat na klasiku. Ano, příběh se sice zas tak rychle neodvíjel, ale nebylo to na škodu. V té chvíli, co se Vera "zbláznila" (momentální vyšinutí mysli), začal jsem věřit, že konečné rozřešení, pointa bude vskutku překvapující. Jenže to jsem mohl jen věřit. Místo toho se Fonda 1x pomodlil a zloděj se nechal chytnout. No tak jsem si řekl, že v životě není nic zadarmo, tudíž ta nemoc Very jen dokazuje, že ne vše lze vrátit a Henry prostě musí platit svoji daň za cizí omyl. Hm, a oni v dodatku řeknou, že se uzdravila a žijí spolu šťastně až dodnes. Já myslel, že se koukám na kriminálku a ne na pohádku. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Jen co zmizí znak Warner Bros. pictures přichází do spoře osvětleného záběru postava. Představí se jako Alfred Hitchcock a uvede svůj film. Film, který se vymiká všem jeho ostatním dílům a to hlavně tím, že se skutečně stal. Příběh nespravedlivě obviněného muže není na filmovém plátně nic nového a mhohokrát jsme jen viděli ve variacích kriminálky, filmu z vězeňského prostředí, či soudního dramatu. Nepravý muž všechny tyto variace snoubí dohromady. Prvek kriminálního filmu přeruší spádovité "usvědčení". Prvek vězeňského dramatu přeruší náhlé propuštění a konečně soudní pasáž přeruší odvolání a závěr filmu. Henry Fonda v roli neprávem obviněného muže byl vynikající, ale skvělá byla též Vera Miles v roli jeho manželky. Nevšední a vynikající film a jeden z těch, na které mohl být sir Alfred nejvíce hrdý. 90%. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Vynikající snímek, působivý a na druhou stranu hrozný. Hrozný, vezmeme-li v úvahu, že se tato událost opravdu stala. Henry Fonda skutečně předvedl výkon, který je hoden velké pocty. Hraje s neskutečnou přirozeností, dokonale se do role vžil a s postavou Mannyho sžil. Černobílý obraz dodává snímku obrovskou "poezii", snímek je tak doopravdy velice působivý. Po zatčení M. Ballestrera je výborně vystižena psychika hlavního hrdiny, kdy to vypadá, že nehodlá strávit ve věznici ani jednu noc a raději si sáhne na život (alespoň na mě tato scéna tak působila). Tak trochu SPOILER: Krásné vyznání H. Fondy po propuštění, kdy říká svému synovi, že si uvědomil, co pro něj rodina znamená...Opravdový filmový zážitek! Doporučuji! ()

Galerie (51)

Zajímavosti (15)

  • Ačkoli je film založen na pravdivé události, Hitchcock záměrně vynechával některé informace, které ukazovaly na Mannyho nevinu. (Kulmon)
  • Podle knihy "It's only a movie" se zkusil Alfred Hitchcock zeptat J. M. Hayese, zda-li by nechtěl spolupracovat na scénáři k tomuto snímku s podmínkou, že by nedostával žádný plat, ale získal by určité procento ze zisků filmu. Pan Hayes (největší úspěch do té doby slavil asi s Oknem do dvora) odmítl, a tak po čtyřech filmech skončil jejich profesionální vztah. (hippyman)
  • Alfred Hitchcock měl původně jednu ze svých typických rolí, měl stát v restauraci, kde Manny sedí, ale rozhodl se pro prolog. (Kulmon)

Reklama

Reklama