Reklama

Reklama

Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Hitchcockova adaptace skutečného příběhu mylného obvinění ze zločinu s Hendrym Fondou v hlavní roli se táhla jako žvýkačka, přilepená v kině pod sedačkou. Doufal jsem ve svižnější tempo, ale zde by se dalo hovořit o útržkovitých scénách a obrazech, které v celku ztrácely punc zlata a stával se z nich pouhé nudné vyprávění a popis. Henrísek jen občas strnule čuměl do kamery, jako by mu před očima přejeli psa, ale to je celé umění, kterého se dočkáme. Nějak mi to zkrátka nasedlo a tento kousek se nezapíše mezi mé oblíbené. Nejprve jsem chtěl dát smířlivých 70, ale nakonec to stáhnu ještě níž, protože Hitchcock umí líp. 60% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

To jsem si zas jednou řekl, že se musím podívat na klasiku. Ano, příběh se sice zas tak rychle neodvíjel, ale nebylo to na škodu. V té chvíli, co se Vera "zbláznila" (momentální vyšinutí mysli), začal jsem věřit, že konečné rozřešení, pointa bude vskutku překvapující. Jenže to jsem mohl jen věřit. Místo toho se Fonda 1x pomodlil a zloděj se nechal chytnout. No tak jsem si řekl, že v životě není nic zadarmo, tudíž ta nemoc Very jen dokazuje, že ne vše lze vrátit a Henry prostě musí platit svoji daň za cizí omyl. Hm, a oni v dodatku řeknou, že se uzdravila a žijí spolu šťastně až dodnes. Já myslel, že se koukám na kriminálku a ne na pohádku. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Jedna paní povídala, bába to potvrdila, i dědek to odkýval a nevinný týpek putoval za mříže. Ono se to stává, zvlášť jedná-li se o záměnu čenobílejch chlápků v kabátu a s kloboukem na hlavě. Co by se však stávat nemělo, tak to je skutečnost, že práce policie byla hodně amatérská - "vychytralý" představení podezřelýho poškozeným ještě před rekognicí, žádnej grafologickej rozbor a vůbec žádnej dotaz na to, má-li podezřelý nějakou tu alibu. Naštěstí dnešní "dokonalej soudní systém" neumožňuje žádný omyly a slepá spravedlnost vždy neomylně zvítězí, takže mne podobné příběhy již nedokáží pořádně napnout, ale v roce 1956 to musela být pořádná pecka, takže zaokrouhlím nahoru. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Hlavně zpočátku mě to hodně bavilo, a dokonce mi to vzdáleně připomnělo Wellesův Proces. Ten černobílý formát a celková tísnivá atmosféra nespravedlivého obvinění jsou velmi dobré (byť jsem na chvíli o Mannyho nevině zapochyboval - tím, jak film nedává jednoznačné indicie, vlastně vůbec není zpočátku jisté, že to skutečně neudělal). Zvláště mě zarazilo, jak nevybíravě se k Mannymu policisté chovali, jako by spáchal nějaký zvlášť závažný zločin, a přitom šlo v podstatě "jen" o pár vykradených obchodů a jednu pojišťovnu. Pak ale začala moje pozornost trochu polevovat - přišlo mi, že film nedokázal udržet napětí až do konce, a ta dějová linka s psychickými problémy manželky mě tam spíše jen  obtěžovala. Když jsem se zde dočetl, že film věrně rekonstruoval skutečnou událost, potvrdilo to můj dojem, že to bylo bohužel na úkor spádu děje a konzistence atmosféry. Nesedlo mi ani obsazení titulní role, Henry Fonda mi pro roli Mannyho přišel příliš starý - od Very Miles, která zde ztvárnila jeho manželku, ho dělí věkový rozdíl 24 let, a jako by to nestačilo, tak Fonda dokonce dvakrát ve filmu coby Manny oznamuje, že je mu 38 let, ačkoli v té době už bylo Fondovi 51 let a na 38 fakt nevypadá ani omylem. Nechápu, a spolu s nevalným dojmem z českého dabingu, ve kterém jsem film viděl, se to všechno nakonec podepsalo na bohužel spíše jen průměrném dojmu, který to na mě udělalo. Hitchcock rozhodně natočil lepší věci. ()

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

Jak praví v předmluvě sám Hitchcock, tohle skutečně není jeho typický film. Po Mannyho křivém obvinění a během následujících scén jsem stále čekal, kdy policistům upláchne a vydá se v roli psance za očištěním svého jména, jak je pro Hitche tolik typické (vzpomeňme například pozdější North by Northwest nebo Frenzy). Čekal jsem ale marně a nic takového se nestane. Od druhé poloviny snímek vykresluje křehkou psychiku členů Mannyho rodiny (konkrétně manželky) a hraje tak na odlišnou strunu než v polovině první. Dělá to dobře, ale rozhodně ne stoprocentně, takže nakonec zůstaneme na čtyřech hvězdičkách. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (15)

  • Podle knihy "It's only a movie" se zkusil Alfred Hitchcock zeptat J. M. Hayese, zda-li by nechtěl spolupracovat na scénáři k tomuto snímku s podmínkou, že by nedostával žádný plat, ale získal by určité procento ze zisků filmu. Pan Hayes (největší úspěch do té doby slavil asi s Oknem do dvora) odmítl, a tak po čtyřech filmech skončil jejich profesionální vztah. (hippyman)
  • Když Mannyho vedou vězením, můžeme slyšet jednoho z vězňů, jak křičí: "Za co tě dostali Henry", což v dabované verzi samozřejmě bohužel není. (Kulmon)

Reklama

Reklama