Režie:
Marc WebbScénář:
Tom FlynnKamera:
Stuart DryburghHudba:
Rob SimonsenHrají:
Chris Evans, Mckenna Grace, Lindsay Duncan, Octavia Spencer, Jenny Slate, John M. Jackson, Michael Kendall Kaplan, Glenn Plummer, John Finn (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Frank Adler (Chris Evans) je svobodný muž, který všechny síly věnuje výchově své energické neteře Mary (Mckenna Grace), zázračného dítěte. Jejich společný šťastný život se ale ocitá v ohrožení ve chvíli, kdy se o matematickém nadání vnučky dozví Frankova arogantní matka (Lindsay Duncan), která už má s Mary jiné plány. (Bontonfilm)
Videa (3)
Recenze (316)
Webb skvěle vykresluje vztah dvou ústředních postav, dialogy jsou vtipné a chytré a celkově se na to kouká moc krásně (a to nejsem homosexuál a pohled Chrise Evanse mě nijak nerajcuje) - ovšem jen do chvíle, kdy se rozjede klíčová zápletka a nastoupí neoriginální a ohraný příběh. Přestože jsem to celé se sympatickými aktéry rád prošel, vážně mi přišlo líto, že se scénář vydal zrovna touhle cestou soudní tahanice a víceméně upustil od aklimatizace geniální Mary v normálním prostředí a rozvíjení vztahů s vedlejšími postavami, což mi přišlo na všem zdaleka nejzajímavější a původní. Pár momentů je moc hezkých a emocionálních, ale třeba očekávaný závěr bohužel vyšumí jako bublinky z špatně chlazeného piva - a je to škoda, protože Webb místy fakt umí vyvolat opojný pocit dobře skladované a čepované Plzínky... ()
Silnější tři. Přemýšlel jsem i o 4*, protože Gifted je přesně ten filmu, který vůbec nijak člověka neuráží, pěkně plyne a je to obecně takový docela fajn, takže tomu máme tendenci fandit... Jo, bylo to celkem milé, ale upřímně to bylo spíš hezky zabalené nic než nějaké drama s přesahem. Tak trochu klišé s tak trochu dobrosrdečnými postavami, kteří samozřejmě udělají nějakou tu chybu, ale pak si to uvědomí a je to zas cajk, s tak trochu přeslazeným a ne moc uvěřitelným příběhem, však to znáte. Minimálně se teda alespoň mohlo šetřit tím cukrem, třeba ta scéna v nemocnici byla už hodně za hranou trapného kýče. Nicméně věřím, že před 5 lety bych z toho byl možná nadšenější, ale tímhle mě už dnes tvůrci asi fakt neopijí. Přitom měl snímek k dispozici zajímavé téma "co je vlastně v zájmu dítěte", ale nabídl jen to, co jsme všichni viděli už stokrát jinde. Škoda. Jako pohodovka na večer ale určitě dobrý. ()
Milé drama o tom, "jak (ne)využít geniální dítě". Velmi prostý a sympatický snímek, o vztahu malé matematické "bohyně" a jejím strýci, jehož hlavní náplní bude klasický souboj hlasů rozumu a srdce. Velice všední režie s nedotaženou chemií mezi geniální holčičkou a jejím strýcem však dělá film vcelku snadno zapomenutelným, i když po dokoukání ve mně převládaly spíše ty pozitivnější pocity. Kdyby film nabídl víc scén mezi kapitánem Americou a jeho neteří (scéna s povídáním o bohu úžasná!!), bylo by to ještě lepší. Lepší 3* ()
Rozvíjet talent nebo normálně žít? 1) Neumím jednoznačně odpovědět. Snad by byl východiskem nějaký kompromis. Ovšem obvyklou vlastností kompromisů je, že neuspokojí ani jednu stranu. Dítě stejně nebude mít "normální" (rozuměj nevyčuhující, neodlišující se) životní styl a současně jeho talent víceméně zakrní. Frustrující závěr. Ovšem diváci si tuto otázku klást nemusejí, autoři jednoznačně fandí nerušenému dětství. No, přiznám se bez mučení, že já taky._____ 2) Někteří komentátoři prezentují rozumný postoj k tématu, ale mnozí se nechali filmem (nebo možná hrdostí na vlastní dítě) strhnout k jednostranným postojům._____ 3) Snímek obsahuje hezké momenty, ale jako celek je jakýsi uondaný._____ 4) Závěrečná pointa je eso vytažené z rukávu, deus ex machina. Kromě toho démonická babička nejedná jen z přesvědčení, ale realizuje si tím i vlastní komplexy, což divákovi morální hodnocení celé věci značně zjednodušuje. Bez těchto berliček (spíš kolečkového křesla) by si scenáristé tvrdě mákli, ale věc by dávala víc smyslu._____ 5) Překvapilo mě, že soudce vůbec nedal slovo Mary. Jistě, že názor sedmiletého byť geniálního dítěte nebude mít právní platnost, ale alespoň bych se zeptal. Nejsem si jistý, jak to je ani v našem právním řádu v současnosti._____ 6) Nedalo mi to, a vyhledal jsem na netu Trachtenbergovu metodu. Fakt existuje, ale moc jsem jí neporozuměl. Být alespoň trochu geniální jako Mary..._____ 7) 36letý Chris Evans (strejda Frank) má své charisma. Ale musím zdůraznit, že postava 67leté Lindsay Duncanové (babička Evelyn) je mnohem barvitější._____ 8) Vtipný postřeh k filmu uvádí Gortyna**. ()
Osobne ma viac na scenári zaujali postavy strýka a babičky ako samotného dieťaťa. A ten scenár a Webb si toho sú vedomí a poskytujú obom postavám solídne pozadie pre rozohranie celkom krutej psychologickej hry. A nakoniec toho veľa povie aj niekto už dávno mŕtvy. Je Mary obetný baránok tejto hry dospelých? Má právo na vlastný názor? Nemá v niečom predsa len tá babka pravdu? Nie je pre Franka Mary iba nástrojom na vyrovnanie sa s minulosťou aj napriek tomu, že dieťa úprimne miluje? Odpovedí a autorského postoja sa nám nakoniec dostane a sú predvídateľné, ale celkovo zvraty v scenári mi prišli prekvapivé a čo je najdôležitejšie, majú svoju logiku. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (13)
- Chris Evans (Frank Adler) a Jenny Slate (Bonnie Stevenson) spolu po natáčaní aj v skutočnosti začali chodiť, no do roka už boli rozídení. V novembri 2017 však verejne oznámili, že sa k sebe vracajú. (Astonko)
- Při jízdě v lodi hraje „The Wind“ od Cata Stevense a u náhradní rodiny hraje „Pretty Bird“ od Crooked Still. (Duoscop)
Reklama