Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Dlho som sa vyhýbal tomuto tretiemu dielu. Nechcel som stratiť dve hodiny rovnako ako pri predchodcoch. Ale, nestratil. Nápadník je svieže dielko, vtipné, odsýpajúce, s peknou Fialovou a nenudí až tak, ako ostatné diely. Stále som však nepochopil rodinné väzby a kto je kto v Pelíškach, ale vlastne to je jedno. Som rád, že to skončilo, veľmi rád. 3 z 5 ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Politická situace je tu spíš upozaděnou kulisou, což je oproti minulým dílům trošku změna, ale to vůbec není na škodu. Hřebejk se soustředí na generační střet, který se opakuje snad od počátků lidstva a tenhle motiv Nápadníkovi sluší. Film se konečně mohl opřít o charakteristický téměř pelíškovský humor a čiší z něj taková lepší nálada, než z předchozích dílů. Herecký tým posílili krásná a talentovaná Anna Fialová a Ivan Lupták, kterého sice příliš nemusím, ale tady byl výborný. Nicméně pokud se bude na někoho vzpomínat, tak je to Martin Finger, který osobitě dokončil svou přeměnu v Jiřího Kodeta a jeho výkon se dá označit za jedinečný. I vzdor nepovedenému prvnímu dílu je mi teď líto, že tahle trilogie končí. 85% ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Kdyby si dal Hřebejk tu práci a udělal z trilogie televizní seriál, kdyby ho rozdělil minimálně na šest částí, kdyby si více pohrál s některými motivy a některé upozadil, možná to bude skutečně dobré. Takhle má trilogii rostoucí tendenci, co se kvality týká, ale ani poslední díl není skutečně skvělý a neohromí vás. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Snaha Jarchovského+Hřebejka o velkolepý prequel k Pelíškum v podobě kritikou nepříliš dobře přijaté trilogie Zahradnictví se už zda po pěti letech pomalu zapomenuta... Já si vzpomínám, že se mi velmi líbil první díl (nemám ale úplně zatím  odvahu podívat se po letech znovu), pak mě zklamal druhý a ten třetí to završil... vzhledem k nadšenosti z prvního jsem své dojmy celé rozebral v komentáři, který byl asi nejdelší, co jsem kdy napsal a film jsem v něm dost sepsul (:D). Zpětně, mi to je trochu líto. Musím  říct, že zpětné vzpomínám na tento díl nejraději a s chutí jsem si ho tento měsíc podruhé  zopakoval, i když od letního románku brzy přejdeme k  melancholičtějšímu pojetí  s temnými barvení, které sedí spíše k podzimu, kdy byl film ve skutečnosti premiérově uveden Jako bych už tak neměl celkem slabost pro tyhlety české filmařské návraty do dějin 20.let. U Jana Palacha jsem rovněž letos změnil názor, ale ten alespoň  dostal cenu českých filmových kritiků, zatímco Zahradnictví bylo jako celek spíše zatracovano. Tak já tady (stejně jako kdysi u prvního dílů) půjdu proti davu a řeknu, že se mi to líbí a stejně jako u Palacha bych změnu hodnocení na čtyři hvězdy považoval spíše jen za konečně upřímné hodnocení, se zpožděním.  Zajímavá atmosféra doznívajícíh 50.let,  nostalgický  prvorepublikový odkaz v podobě krásného noblesního bálu, písniček Ježka...a mně tento film (stejně jako Jan Palach) dává i k nostalgii k době premiéry., kdy by navíc symbolický uveden před 17.listopadem. To je symbolické načasování! Ten scénář sice  není úplně dotažený, asi už třeba  nikdo nikdy nepochopí, co měl znamenat závěrečný Pilulín (:D). přesto jsem si kdysi našel svoje kouzlo v prvním díle a docenil jsem i tento třetí. Asi byla hlavně chyba debilní propagace tvrdit, že nás  zde čeká už vyloženě Pelíškovská komedie. Navíc kdybych měl měl brát Zahradnictví jako nedej bože jakousi čtyřku Pelíšků (:D), tak se samozřejmě z poetického cholerika Jindřicha udělal zamindrákovaný otec psychopat, který sice svůj skrytý charakter občas ukáže (třeba když nezavrhne přítele udavače), ale vlastní dceru a rodinnu nesmířlivě terorizuje takovým způsobem, že to je spíš odpudivé než vtipné...a od úvodního peskování to přejde až k drsné výměně názorů v rodinné (Já už lituju.  Lituju, že ses k nám vrátil.)   Pokud  Jarchovský s Hřebejskem zamýšleli Nápadníkovského Jindřicha jako humornou postavu, tak se s nimi vtom po většinu filmu spíše rozchazím. Těžko říct, jestli ,,Jindřich kreatura´´ vychází už ze scénáře nebo je to práce  Martina Fingera, který se pravda ve své postavě celkem vyžívá.  Celkově to  komedie moc není, ale to už po těch pěti letech hold víme.  Ale úvod s jízdou na kole je ještě takový poetický bezstarostný, fakt moc hezky a těch pár vtipných odlehčeních (byť hodně ponecháno z předchozích dílů - strejda zahradník, drbna Marčí v geniálním podání Sabiny Remundové.) se i v pruběhu určitě najde (novinkou jsou vtipné komentáře bratrance Charlieho) je a nejsou na škodu v tomto příběhu,  kde se na pozadí pochmurné doby odehrává i příběh obyčejné mladičké lásky, ale hlavně střetu dvou generací a právě ten můj jistý  odpor k chování Jindřicha (a podobných Jindřichů i dnes, i když se sám jmenuju JIndra) zatrpklosti a zklamání v dějinách v porovnání s rozvernější mladší generací zde tvoří kontflikt, který je pro mě nosný.  Ano, jako odlehčeněji podané rodinné-vztahové drama o mezigeneračním  střetu mně Nápadník baví.  V celé sérii je navíc mimořádně skvělá melancholická hudba. A Anna Fialová má zase  mimořádně roztomilý hlas. Takže smůla, tentokrát se k oblíbenému hejtovani Hřebejka určitě nepřidám. () (méně) (více)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Podľa môjho vkusu najvydarenejšia časť trilógie. Svojou poetikou a atmosférou sa najviac blíži Pelíškom, preto má aj najväčšiu šancu získať si najviac priaznivcov. Sme našťastie vyvarovaní kauzálnym nezmyslom a divným skákaním v čase ako v predchádzajúcich dvoch častiach a výsledkom je najucelenejší dramatický oblúk. Stále však nemôžem byť plne spokojný. Ako záver trilógie príliš Nápadník nefunguje, na nejakú katarziu zabudnite a predstava nejakého maratónu všetkých troch, resp. štyroch filmov mi nepripadá vôbec príťažlivá. Ide síce o komédiu, ale s dostatočným množstvom dramatických a temnejších prvkov, pričom táto kombinácia funguje najlepšie pri všetkých troch filmoch. A áno, Pepo má pravdu, na vychutnanie si trojky nepotrebujete ani nič extra vedieť o Dezertérovi a Rodinnom priateľovi, až na zopár detailov. Len neviem, či je to zrovna najlepšia vizitka pre niečo, čo chce byť ucelenou trilógiou. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Snímek se odehrává na konci padesátých let, ale příslušníci státní bezpečnosti hlídkující před domem Jindřicha Rohna (Martin Finger) sedí v automobilu Škoda Octavia v provedení vyráběném až od roku 1961. Stejně tak poznávací značka AC-01-46 se v padesátých letech vyskytovat nemohla. (Martin_L)
  • Název Zahradnictví měl být původně pracovní název a ten nakonec zůstal. (Duoscop)
  • Anna Fialová (studentka Danuška) při rozhovoru se svou matkou Vilmou Rohnovou (Anna Geislerová) řekne, že její otec, invalidní důchodce Jindřich (Martin Finger), jednou řekl o jednom vztahu: „Dávám vašemu vztahu měsíc, maximálně dva.“ Později sám Jindřich řekne: „Bolševik sice ještě kope, ale už mu dochází dech. Dávám mu dva roky, maximálně tři.“ Jedná se o parafráze na Pelíšky (1999), kde otec Kraus (Jiří Kodet) říká: „My s bráchou dáváme bolševikovi rok, maximálně dva.“ (noelcoward73)

Reklama

Reklama