Reklama

Reklama

VOD (1)

Některé dny jsou důležitější než jiné... Stává se, že některý den vydá za mnoho jiných. Dnes musí Henry Hackett (Michael Keaton), redaktor newyorského bulvárního plátku, učinit několik zcela zásadních rozhodnutí. Jeho žena, novinářka v pokročilém stupni těhotenství, má před sebou své vlastní naléhavé uzávěrky. Henryho šéfová (Glen Closeová), vedoucí redaktorka, dospívá k životní krizi. Její nadřízený (Robert Duvall) se právě dozvídá, že je vážně nemocný. K tomu všemu jsou jejich noviny právě na horké stopě případu, který by mohl odhalit jeden velký skandál a osvobodit dva chlapce, nevinně obviněné z vraždy. Musí se však stihnout uzávěrka! S tikajícími hodinami roste napětí všech, nervy pracují na plné obrátky a někde uprostřed tohoto chaosu nastávají okamžiky, které změní životy těchto lidí navždy. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (59)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Příjemná nedělní oddechovka. Ron Howard buď ovládá brilantně životopisy nebo si odpočine u takových pohodiček jako je právě film Noviny. Aneb ze života novinářů, kteří nemají jednoduchý, jak život v soukromí, tak v práci. Celé je to mimochodem v takovém tom poctivém a spravedlivém americkém duchu. Je tu dobrý Američan, špatný Američan, oba mají nějaké poselství a vše končí comebackem. No a do toho hraje taková ta devadesátková americká hudba jako podkres. Jo, tuhle atmosféru v amerických filmech fakt mám děsně rád. U ní se dobře odpočívá. Hlavní hrdinové jsou totiž neuvěřitelní pohodáři a tady jim k tomu ještě pomáhá krásná kulisa v podobě New Yorku. Co víc chtít… ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Jedno vím zcela jistě, že já bych rozhodně v žádné redakci jakýchkoliv novin nikdy nechtěla pracovat. Napětí, rivalita, neustálé se honění za senzacemi, které by upoutaly co nejvíc čtenářů, by nebyla v žádném případě moje parketa. A ten neustálý boj se svým svědomím, potlačit ho a nechat u ledu, jo pak by to možná šlo. Henry to snad ustane, ale nebude to mít jednoduché a ty nervy s tím spojené mu vůbec nezávidím. Michaela Keatona mám ráda, hrál toho svého redaktora Henryho moc dobře a co nemohu filmu určitě v žádném případě upřít, byla velmi dobře vystavěná gradace filmu, která mě ale stejně o čtvrté hvězdě nepřesvědčila, škoda. Ale "noviny" kvůli tomu nepřestanou vycházet. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

To byla krásná doba. kdy noviny neprodávala tříhlavá kuřata, mrtví novorozenci v popelnicích, do mimomanželské štěrbiny zasouvající politici či dopující sportovci. Tak to byla pochvala tématu a tím veškerá pozitiva končí. Starostí s těhotnou manželkou jsem si totiž užil celkem dost, nevině obviněných černochů jsem viděl nejeden zástup a stres kolem vydání nového čísla ke svému životu nepotřebuji. Proto Noviny považuji za zajímavý pokus, který u mě naprosto selhal svým sterilním zpracováním. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

V práci jakýchkoliv sdělovacích médií existuje prvek bulváru, který u samotného bulváru dosahuje maxima, a v samotné činnosti zpravodajů tak existuje menší nebo větší podíl paparazzionismu neboli slušněji řečeno hledačství pokladu, senzace. Čím více existence média a zpravodaje (novináře, fotografa, kameramana atd.) závisí na výdělku, tím menší roli hraje etika, pravda a ohled. Hlavní pro média ve skutečnosti není samotná informace a její maximálně objektivní a hluboké zpracování a šíření – to si může dovolit pouze nezávislý filosof nebo speciálně za to placený sociolog. Hlavní pro média, obzvlášť ta samoživící se, je novota, ojedinělost a rychlost. Nakolik tomuto tlaku peněz, mechanismu fungování média a potřebě šíření samotné informace nebo moderně řečeno memu podlehne každý konkrétní mediální pracovník, je dáno jeho vlastním světonázorem, životními potřebami a okolním děním. Tento film je hlavně o samotných novinářích a jejích postojích spíše než o novinách a o zprávách, a spíše než mechanismus novinového vydavatelství ukazuje vnitřní "kuchyň" jeho pracovníků. Film sice má všechny složky, počínaje zajímavým tématem a zkušenou režií a konče slušným obsazením, ale nakonec pro mne ztratil na přílišné snaze vměstnat do filmových 24 hodin maximum novinařiny. V tomto případě by filmu prospělo vyčištění a vykrystalizování anebo prodloužení do menšího seriálů. ___ V tomto filmu z roku 1994 jsou přítomny známky nastávajících změn, jejichž výsledek je dnes všeobecně známý – jsou to počítače, mobily a hlavně v té době začínající internet, který zásadně proměnil způsob distribuce informací, a na konci filmu lze vidět elektronický budík s nápisem Japan – dnes by to bylo Made in China. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Pokusy o crazy komedii by byly fajn, kdyby to bylo k smíchu. Ale ono nebylo... 1) Z filmu si pamatuji především protivnou nervózní atmosféru jako obraz dnešní doby a novinářského řemesla zvláště. 2) Mírné pousmání, když ne přímo úšklebek, u mě vyvolalo lpění na etických principech. Bulvár a etika? To mě podrž. 3) Snímek je plný zajímavých rozhovorů: Martha: Henry, listen. Tomorrow is fine. Tomorrow. Henry: No, today. Martha: Tomorrow. Henry: Today. Today. Today. Today. Martha: Tomorrow! Tomorrow! Henry: Today, now. Today, now. Today. 4) Na závěr dobrou radu: A clipboard and a confident wave will get you into any building in the world! ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Šéfredaktorka Alicia Clark (Glenn Close) byla v původním scénáři muž Alan. Ron Howard požádal scenáristy o změnu, aby redakci nedominovali pouze muži. Zároveň chtěl vykreslit vnímání mocné ženy v mužské pozici jejím okolím. (kenny.h)
  • V rámci příprav Ron Howard několikrát navštívil redakce New York Post a Daily News a sešel se s několika newyorskými novináři. (kenny.h)
  • Při psaní postavy těhotné manželky Henryho Hacketta (Marisa Tomei) otěhotněly obě manželky scenáristů bratrů Koeppových. (kenny.h)

Reklama

Reklama