Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (310)

Happens 

všechny recenze uživatele

Opět bravurní výkon Lewise, a to nejen formou herectví, ale zase si změnil hlas způsobem, že nasál celou duši postavy.  Narcistický návrhář si najde mladší model ženy, formuje si jí ke svému obrazu, nedokáže najít kompromis, což vyústí ve zvláštní způsob řešení jeho ženy. Nicméně nedává vůbec smysl to finále, kde se návrháři líbí způsob, jakým se vypořádává jeho žena s jeho zatvrdlostí srdce. Nicméně atmosféra a jednoduchý příběh - 80 %. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Academy Award 2018 nominee. Jediný film z devíti oscarových kandidátů, se kterým jsme se nějak nepotkali a naopak mě dost nudil. Navzdory užasný manýristický kostýmní a hudební stylizaci, navzdory geniálnímu Danielu Day-Lewisovi, navzdory dokonalé studii chorobných vztahů a navzdory filmovému mistrovství všech tvůrců, kteří se na Niti z přízraků podíleli. Snad to bylo proto, že i když mělo jít o zajímavý pulzující Londýn 50. let, nic z něj k vidění vlastně nebylo. Snad proto, že navzdory mému pochopení pro hlavního hrdinu (klidně bych se rozešel - a taky jsem se rozešel - s dívkou, která mě nevhodně vyrušila při práci, byť to myslela dobře) jsem ve vztahově dramatickém závěru jen sledoval dva odlidštěné lidi a nedokázal pro jejich jednání najít špetku sympatie. Druhou půli filmu, kterou tady nazýváte gotickou romancí nebo dokonce gotickým hororem, jsem už protrpěl. Nic takového jsem tu žánrově neviděl - jen jeden vyšinutý vztah dvou vyšinutých lidí. Pro "gotický horor" je to málo, je třeba mnohem víc atributů. Asi v důsledku toho všeho jsem se při sledování dost nudil - a to je prostě něco, co filmu odpustit nedovedu. Netvrdím, že mě nezajímalo, jak to dopadne, ale přijal bych jakýkoli konec bez úplně zájmu. A to je prostě problém. Objektivně dokážu ocenit řemeslné mistrovství všech tvůrců v čele s Paulem Thomasem Andersonem, ale subjektivně Nit z přízraků odsuzuju jako nehoráznou nudu. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Dokonalá filmárčina. Príjemná až meditačná hudba nás privádza do Londýna 50-tych rokov k módnemu guru Reynoldsovi Woodcockovi a postupne nás vťahuje do jeho vnútorného sveta. Tento svet je oproti tomu módnemu prioritný. Charakterovou protiváhou je mladá servírka, ktorá sprvu hraje jeho hru a podriaďuje sa jeho náladám, aby sa napokon snažila presadiť si svoj rýdzo ľudský prístup. Na Andersonov snímok je radosť pozerať, všetky filmové remeslá splynuli do úžasného celku. Daniel Day-Lewis v hlavnej úlohe si zaslúži najvyššie uznania. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Nit z přízraků je ukázkovým příkladem filmu s očividnými oscarovými ambicemi, což se mu daří hlavně díky přesvědčivým hereckým výkonům (Lewise, Krieps i Manville) a solidnímu námětu. Avšak i přes tyto kvalitní atributy mi na snímku osobně vadilo jeho až příliš rozvláčné tempo a absence více vypjatých scén, ke kterým scénář doslova vybízel. Herecky mě zaujala večeře ve dvou a blouznění v nemoci. Jsem si vědom toho, že jsem byl svědkem hereckého a dobře napsaného koncertu, nicméně jsem nebyl jeho tóny uchvácen a zaujat natolik, abych šel s hodnocením výš. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Málokdy se mi stane, že bych filmu od samého počátku fandil bez nějakého konkrétnějšího důvodu. Na Phantom Thread jsem se ale tak těšil, že jsem neočekával nic jiného, než absolutní filmovou bombu. A jak to tak bývá, přehnaná očekávání přinášejí zklamání. V tomto případě ale naštěstí nijak závratné. Daniel Day-Lewis je magický herec a pod taktovkou PTA se dostává do vskutku neuvěřitelných hereckých poloh. O to větší škoda, pokud bude Phantom Thread jeho opravdu poslední film. Formálně vše parádní. Z precizní střihové skladby je jasné, že PTA dokáže natočit přesně takový film, jaký natočit chce. Můj problém a vlastně i to mé zklamání souvisí s vyzněním a záměrnou žánrovou nevyhraněností. Jak řada ostatních popisuje, Phantom Thread je chvílemi drama, jindy černá komedie, aby se za chvíli zdálo být psycho hororem. A právě ta možnost nahlížet na film mnoha způsoby, číst v něm pokaždé trochu něco jiného a třeba i plně nepoodkrýt všechny jeho skryté významy je pro mě v tomto konkrétním případě něčím, co mi spíš kazí radost ze samotného filmu, než abych Andersona obdivoval za schopnost natočit vrstevnaté dílo. Takže ačkoliv strašně moc fandím každému jednotlivému stehu Andersonova precizně horečnatého výtvoru, nemůžu se zbavit nepříjemného pocitu, že mi něco schválně skrývá, a že se mi to nelíbí. 7/10 ()

Galerie (37)

Zajímavosti (9)

  • Režisérovi vnukla myšlenku na tento film jeho manželka. Anderson ležel nemocný v posteli a manželka se na něj koukala tak zamilovaně, jako nikdy předtím. (UhLee)
  • Daniel Day-Lewis před uvedením filmu prohlásil, že jde o jeho poslední filmovou roli. Po uvedení filmu odejde do „hereckého důchodu“. (Yokolobuna)
  • Jméno hlavní postavy, Reynolds Woodcock, je myšleno jako skrytý vtip. Vymyslel jej sám Daniel Day - Lewis a režisérovi se to tak líbilo, že ho opravdu použil ve filmu. (UhLee)

Související novinky

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

28.11.2021

Kriminální drama Klan Gucci režiséra Ridleyho Scotta (Gladiátor, Poslední souboj) má za sebou první víkend v kinech, a byť prozatímních 21,8 milionů dolarů v rámci prvních pěti dní z USA není ve… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

PF 2018

PF 2018

24.12.2017

Začíná se nám finalizovat žebříček TOP 10 nejlepších celovečerních filmů, uvedených v české a slovenské distribuci v roce 2017: 1. Thor: Ragnarok, 2. Wind River, 3. Logan, 4. Paddington 2, 5. Dunkirk… (více)

Reklama

Reklama