Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 8

Recenze (497)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Navzdory mnoha výtkám jsem se docela bavil - a vlastně si ten konec plný klišé přál. Cizinec ve vlaku má totiž bohužel sestupnou tendenci, po parádním začátku jak v zobrazování denní rutiny hlavního hrdiny, tak od nasednutí na osudný příměstský spoj úroveň klesá. Vůbec nejlepší thrillerové okamžiky jsou k vidění ve chvíli, kdy divák spolu s Neesonem tápe a neví, co za absurdní situaci se přímo před ním odehrává. Jenže postupem času se vytahují nejrůznější klišé, který jsou dobře známé z jiných thrillerů, a film pak už jen naplňuje šablonu. Škoda. O logických nesrovnalostech (zvlášť jedna, spojená s jednou smrtí - ale nechci spoilerovat, tudíž nebudu ani naznačovat) nebo blbostech ani nemluvě (fakt si filmaři myslí, že při rvačce může někdo prorazit hlavou okno ve vlaku a nemít ani škrábanec...?). Naopak vedle počáteční výborné atmosféry a nepolevujícího tempa se mi kupodivu líbil i Neeson. Sice opět má jen jedinej výraz ustaraného a utrápeného chlápka od vedle, ale do téhle role to docela sedí. A oceňuju i druhý plán, nenápadnou kritiku zkorumpovaného světa peněz, který nemilosrdně vyhazuje z práce lidi před důchodem, a pošklebování se zbohatlickejm arogantním kreténům ("Goldmane Sachsi, za celou střední třídu fuck you!"), a to jsem jinak zarytej fanda kapitalismu a nesnáším levičáky. Takže po zbytečně podceňovaných Mělčinách další zajímavej počin Collet-Serry, kterej mohl být taky daleko lepší, ale mně to ke spokojenosti docela stačí. Reálných 60 procent. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Koukám, že v příměstském vlaku lze zažít kupu srandy . Liam si v poslední době libuje v akčních filmech, kde hraje stále ty samé tvrďáky. Spíše než nabušenci jsou to role taťků, které někdo pořádně nas... cestou z práce když jsou s nákupem z Lidlu domů. To pak odloží na chodník opatrně igelitku z bioplastu co se rychlejž rozloží aby se mu nerzkutálely brambory, procvaká jednotlivě klouby na prstech, sevře dlaně a už to lítá ! Nezřídkakdy totiž filmová postava co Liam hraje byla v mládí členem spešlforsis nedo poldou. Mám ho rád, pro mně je to pořád ten samý Rob Roy jako tenkrát. Jenže to, že je mu sedmdesát je na něm přeci jen vidět. Je fajn, že herečtí dědečkové kdysi králové akčních filmů jsou stále na vrcholu sil a točí akčnáky jak za mlada. Jenže když pak takovej stařík přeskakuje jako jinoch mezi vybuchujícími vagóny, něco vám tam nesedí i když jste před filmem viděli reklamu na GS condro. A prozradím, nebudou to ty vybuchující vagony co vám tam nebude sedět. Začátek filmu začal jako zajímavé drama, zápletka s tajemnou dámou ve vlaku a hypotetickou nabídkou též. Jenže pak to začalo jet jak digitální vagón po namaštěných kolejích a to bez brzd. V závěru jsem už čekal jen to, že prezident of USA předá Michaelovi medaili kongresu a poprosí ho zda by mu nedělal prvního rádce v Bílém domě. No, tak to se nakonec nesplnilo a jsem tím vyloženě zklamán. Ale jinak film skončí opravdu dokonale přiblble emericky a snad nic nevyzvoním, když prozradím, že tentokráte zvítězí pravda a láska nad lží a nenávistí. Prostě správňáckej film o správňákovi. No, mohu jen dodat, Liame ! Proboha ! Seber se !!! Povívej se na Nicolase Cage ! Dávám za dva šroubky od krytu na hajzlíku. * * ()

Reklama

hrona 

všechny recenze uživatele

A opět je tu Liam, opět jako cestující, tentokrát z letadla přestoupil na vlak. Je přeci jen o něco tvrdší a jako bejvalej polda umí i rány rozdat a více zabojovat. Stejně jako u Non stopu má film šťávu a napětí prakticky do doby, než proběhne odhalení a vlaková akce, pak se z toho stává solidní průměrné digitální Béčko s jasným a dokolečka se omílajícím dějem. Ale ať je to jak chce Liam je pro mě od dob 96 hodin akční hrdina numero uno a ať je scénář kolikrát sebepitomnější, když vezme do ruky telefon a začne komunikovat, opět se natěšeně připoutám k TV a neodtrhnu se až do závěrečných titulků. Takže za mě je tento film výborná oddychovka a relax, který jsem si užil od začátku až do samého konce. Už teď se těším na akce v dalších dopravních prostředcích. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Film tak dementní až mi přijde stydno se nad něj povyšovat. Collet-Serra je jeden z nejlepších současných žánrových režisérů a svými nápady a dynamikou prakticky vždycky vybojoval z naprosto strašlivých scénáristických kusů alespoň průměrný zážitek. To samé platí i zde, ačkoli si dovolím tvrdit, že takovouto zvlčilost v ruce ještě nedržel. Moje tajná teorie je taková, že Serra totiž scénáře nečte, ale aby ušetřil čas, tak je rovnou přepisuje obraz po obrazu do technických scénářů, potažmo storyboardů. Na stránce 109 už pak rozhodně neví, o čem byla strana devět, což o to, on nejspíš ani neví o čem byla strana 107, ale místo toho si tam vymejšlí, jak se budou lidi v dlouhých digitálních záběrech řezat sekerama a kytarama za asistence poletující kamery a za to já ho mám rád. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Obludne prepálená károvina, ktorá nedáva žiadny zmysel. V Non-stope im logika a zmysel pre realitu odleteli až na konci, dovtedy to bol kvalitný thriller, toto je už prakticky od začiatku nepríčetný guláš. Namiesto očakávania "čo je za tým?" nastupuje len otázka "dokážu všetky tie somariny nejako logicky zdôvodniť?". Nuž, nedokážu. Ani náznakom. Ale zato sú tam kotrmelce horiacich vagónov, čo môže v takomto žánri nadchnúť iba úplného debila bez vkusu. Dve hviezdy za tú parádne nasnímanú bitku. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Na konci filmu, když projede vlak zatáčkou a vykolejí, je Mike (Liam Neeson) po uvolnění řetězu a nárazu vlaku vymrštěn a naskočí na přední část posledního vagonu. Poté ale trosky vlaku (jeden vagon) spadnou za poslední vagon, tedy za zadní část, kde je Mike, ten však naskočil na přední část. Už když je zachráněn spolucestujícím, je vidět, jako by šlo o konec vagonu (dle směru pohybu pozadí). (marcel5)
  • Keď ku koncu filmu mieri Michael (Liam Neeson) na zradcu pištoľou, tak sa v jednotlivých záberoch mení jeho úchop. Keď sa pozeráme z jeho pohľadu na zradcu, tak jeho ľavý palec je na zbrani položený veľmi vysoko. Keď sa však pozeráme z pohľadu zradcu naňho, tak má ľavý palec na zbrani podstatne nižšie, vôbec sa ním nedotýka záveru. (ČSFD)
  • Liam Neeson (Michael) v jednom interview priznal, že žiadna scéna sa nenatáčala v reálnom vlaku, k celému filmovaniu poslúžil jeden vagón v štúdiu. (Astonko)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno