Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jak uniknout ženění? Zločince předstírat! Cyril Pondělíček (V. Burian) přijíždí na zámek svého synovce „bývalého hraběte“ a teď továrníka Pardona (J. W. Speerger). Tomu se na včerejším plese zalíbila jemu neznámá dívka, ale dnes dostává telegram od jiného továrníka, že si má podle úmluvy vzít jeho potřeštěnou dceru Fifi (A. Ondráková). Pardon vymyslí plán a uplatí svého strýce, aby se za něj vydával – přece se rozumí samo sebou, že ho dívka pak musí odmítnout a on může nalézt svou milovanou. Fifi se však nechá doma vyhecovat svým otcem a chce ho přesvědčit, že zásnuby oznámí do osmačtyřiceti hodin. Začíná série bláznivých událostí a hon kočky s myší vrcholící Pondělíčkovým výmyslem, že právě on je lupič a vrah Kanibal, který je mu identicky podobný, aby dívku konečně odradil od vdavek. Opak se ale stane pravdou a je jím fascinovaná. Do toho všeho se zaplete také Pondělíčkova bývalá milenka – jasnovidka Štefanie (B. Kysílková), co po něm devatenáct let pátrá, a shodou šťastných okolností také její dcera Olga (V. Hlavatá), po níž zase pátrá Pardon... Němý snímek Svatopluka Innemanna podle scénáře Josefa Skružného a Elmara Klose byl jednou z prvních rolí Vlasty Buriana a byl značně inspirován americkými groteskami. Film byl v roce 2008 zrestaurován a v roce 2014 získal svou virážovanou podobu. Hudebního doprovodu se poté ujala kapela Neuvěřitelno. (Česká televize)

(více)

Recenze (43)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Niekto mal značnú dávku odvahy, keď film „dotvoril“ modernou hudbou, ktorá sa k obdobiu vôbec nehodí. K niektorým situáciám možno aj áno, hlavne keď sa spieva a tancuje, ale väčšinou som mal z hudby pocit, že pozerám niečo iné. Netvrdím, že zlé, ale určite je to už iný film, ako vytvorili pôvodní autori. Príjemne ma „prekvapilo“, že Burian nerozpráva, len gúľa očami, raz dokonca trikovo, a hlavne prekvapila Fify, Anny Ondráková. Tá akoby ani nepatrila do dvadsiatych rokov, ale účesom, výzorom a vystupovaním ako pŕetopená lokomotiva predbehla niekoľko desaťročí, dokonca ešte aj tým, ako si hľadala „zlého“ chlapca. Film je celkovo veľmi nápaditý po každej stránke, len na konci trochu pridlhý, ale určite najoriginálnejší (vražda bleskom) Burianov film, čo som videl a tak ho môžem aj najvyššie ohodnotiť. –––– Tak holka, tak blbej zloděj nejsem. To bych musel krást jenom na tebe. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Chi....hudba mimo mísu... Pro rekonstrukci byl shromážděn dostupný filmový i nefilmový materiál, restaurátoři NFA provedli technickou analýzu, rozbor obsahu filmu a dochovaných písemných archiválií. Po analýze následovala rekonstrukce a laboratorní zpracování všech fragmentů. Konečným stadiem celého procesu bylo zhotovení dupnegativu a nové kopie – virážované podle původních kopií. Proces virážování, tedy chemického barvení filmové kopie, provedl za supervize restaurátorů NFA Jan Ledecký, jehož metoda virážování s přesností na jedno filmové okénko bez  toho, aby bylo nutno filmový pás stříhat a posléze znovu spojovat, je výjimečná. Náklady na restaurování dosáhly částky 1 115 000Kč. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tu bude zrejme zbytočný, rozsiahlejší komentár. Vo svojej podobe, v tomto žánri, ide o svetové merítko, a neviem aký bol dopad tohoto filmu vo svete, ale myslím, že medzi produkciou západnou, určite nezaostával. Trochu dlhé na svoj žáner, ale na rozdiel od niektorých vtedajších zdĺhavých pokusov o tento štýl v českých luhoch a hájoch, je to nepostrehnuteľné. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Páni! Česká nemá komédia, ešte k tomu s nemým Vlastom Burianom? Tak také niečo som ešte nevidel. Konečne viem, odkiaľ pochádza ten Burianov teatrálny prejav. Určite stálo za to vidieť tento film, už len ako takú kuriozitu, s možnosťou vidieť známych hercov českého zvukového filmu vystupovať v nemej groteske (okrem Buriana aj Jindřicha Plachtu, či Františka Černého). Mimochodom, bol som prekvapený, ako už vtedy vyzerali Burian s Plachtom staro. Technicky je film nakrútený celkom zručne, s pomerne pokročilými trikmi. Dlho ale pôsobí nudným dojmom, je plný šaškovania akože podľa vzoru americkej grotesky, ktoré nie je ani trochu vtipné. Až niekedy v druhej polovici začína film naberať grády a od výborných scén s apačským tancom a s masážou začína fungovať už aj po humornej stránke. Potom už podarených scén pribúda (opis vrážd mileniek, lupičský brloh) a dobrý dojem z filmu rastie. Burian je ako nemý komik výborný a skvelo mu sekunduje aj výborná Anny Ondráková. Scény s touto dvojicou sú tie najlepšie z filmu. Hudba od tria Neuvěřitelno ako taká nie je zlá, ale absolútne sa k filmu nehodí (Príklad: Zábava v 20. rokoch s džezovou kapelou, ale divák počuje nejaký bigbítový motív). Navyše je tá hudba akási chudobná, málo hutná (jeden nástroj, pár tónov), občas sú to len akési podivné zvuky v nesúlade s obrazom. A čo sa obrazu týka, vyzerá to tak, akoby to  reštaurátori celkom nedokončili, inak pekný obraz dosť často vypadáva. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Na ČSFD je množstvo mladých užívateľov odmietajúcich sledovať čiernobiele filmy. Tých, ktorí odsledujú nemý film je zanedbateľný počet. Ja s tým nemám problém, lebo v mladosti som videl množstvo grotesiek i významných diel nemého filmu. Okrem toho som fanúšikom Vlastu Buriana, takže som pokladal za povinnosť vidieť jeden z jeho prvých filmov, v ktorom ešte nemohol uplatniť svoj osobitný hlasový prejav. Napriek tomu ma film príliš nezaujal a dopozeral som ho viacmenej z povinnosti. Za pozornosť však určite stála Anny Ondráková, ktorá mu bola dôstojnou partnerkou. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Jedná se o poslední němý film Vlasty Buriana. Zároveň se jedná o jeho čtvrtý film a první, ve kterém si zahrál dvojroli. (SeanBean)
  • Film byl uveden na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech 2014. Před uvedením prošel rekonstrukcí a kolorováním. Pro rekonstrukci byl shromážděn dostupný filmový i nefilmový materiál, restaurátoři NFA provedli technickou analýzu, rozbor obsahu filmu a dochovaných písemných archiválií. Po analýze následovala rekonstrukce a laboratorní zpracování všech fragmentů. Konečným stadiem celého procesu bylo zhotovení dupnegativu a nové kopie – virážované podle původních kopií. Proces virážování, tedy chemického barvení filmové kopie, provedl za supervize restaurátorů NFA Jan Ledecký, jehož metoda virážování s přesností na jedno filmové okénko bez toho, aby bylo nutno filmový pás stříhat a posléze znovu spojovat, je výjimečná. Náklady na restaurování dosáhly částky 1 115 000 Kč. (sator)
  • K filmu byla natočena první hraná reklama Lupič (1927). (NinadeL)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno