Reklama

Reklama

Gekidžóban Sword Art Online: Ordinal Scale

  • Japonsko 劇場版 ソードアート・オンライン -オーディナル・スケール- (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

V roce 2022 svět zažil revoluci v hraní virtuálních her. Geniální programátor Akihiko Kabaya vynalezl NerveGear, který jako první systém dokázal člověka kompletně přenést do videohry. Píše se rok 2026 a na trh přichází nový přístroj zvaný Augma. Na rozdíl od NerveGearu je člověk během jeho užívání při vědomí a disponuje nesčetnými výhodami v každodenním životě, díky čemuž se stává naprostým hitem. Nejoblíbenější hrou vyvinutou pro tuto platformu je Ordinale Scale. Kiritovi chvíli trvá, než je Asunou přesvědčen, aby se k ní do této hry připojil. Brzy ovšem zjišťují, že Ordinale Scale není jen o bezstarostné zábavě. (Scalpelexis)

(více)

Videa (6)

Trailer 4

Recenze (19)

CarnTheNunya 

všechny recenze uživatele

Sword Art Online dostalo zhruba tři roky po druhé sérii vlastní celovečerní film a to jest Ordinal Scale, což se dá také vtipně přeložit jako Řadové Měřítko. Ordinal Scale není žádný veledílo, ale jedná se alespoň o příjemný akční fanservice s pěkným audiovizuálem. Film víceméně odsýpá a nenudí, sice se v něm najde pár cringe momentů, ale když je víceméně člověk ignoruje, tak si to užije. Na to jak jsem první sérii po jejím znovu-zhlédnutí nenáviděl, tak druhou sérii a tenhle celovečerák jsem si celkem užil. ()

Echelon1 

všechny recenze uživatele

Najprehypovanejšia, alebo lepšie povedané: tvorcovsky najzmrvenejšia hovadina v dejinách dostala geki-džbán. Nový nápad tentokrát nemá žiadne logické trhliny, až na také drobnosti, ako napríklad ak budete v REÁLNOM svete (postavy i tak nemajú problém bojovať lepšie než Sephiroth) uprostred ulice či budovy skackať a švihať digitálnym mečíkom (ktoré sa tiež nemajú problém zrážať ako hmotné objekty) proti pixelovému šéfovi, je úplne normálne, že bude vplývať fyzicky. Ako som tie nevyčísliteľné hodiny Elder Scrolls prežil? Najväčšie pozitívum? Kvalitná animácia. Za nahú Asunu v kúpeľni strhávam hodnotenie. A žerte! ()

Reklama

TomX2 

všechny recenze uživatele

A znovu niečo precením (+časom si to pozriem znovu). Možno to preháňam, ale Ordinal Scale hodnotím o triedu, možno dve vyššie než pôvodné SAO. Ordinal Scale je výrazne iným, než predošlé dva série, najmä preto, že dej sa už neodohráva vo virtuálnej realite, ale v reálnom svete prevedenom do virtuálnej reality. Zdá sa to ako relatívne normálna hra s hernými rebríčkami a hráčskymi úrovňami, teda až do doby, keď hra dostane prídavok v podobe nadmierne silných bosov. Na tom by nebolo nič - minimálne pre hráčov, ktorí neprežili SAO a chcú sa vyšplhať v rebríčkoch vyššie. Žiaľ pre tých, ktorí prežili skutočné SAO je herný prídavok veľmi nebezpečný - bosi sú totiž kreatúry zo starých podlaží z hry SAO a niekto z vydavateľov chystá krutý plán, ktorý môže ohroziť životy ľudí. Toto anime ma bavilo od začiatku do konca, hlavne poteší asi to, že z Kirita už nie je tak OP vec a môžeme vidieť, ako sa nesústredí alebo sa nedajbože potkne. Animácia je pekná a soundtrack úžasný, no to, čo sa mi páčilo najviac je posledná polhodina. Finálny súboj obohatený vzťahmi medzi hlavnými postavami ma doslova vyviedol z miery a v napätí a so zimomriavkami som po celý čas sledoval, čo sa bude diať (nehovoriac o tom, že sa mi potilo celé telo:), čo si tvorcovia ešte pre diváka pripravili a v konečnom dôsledku som maximálne spokojný. Nie je to vec, ktorá sadne každému, ale mňa si tento príbeh získal. ()

janovrom 

všechny recenze uživatele

Seriál (obě série) jsem viděl několikrát a na některé scény si rád vzpomenu, ale u filmu Ordinal Scale mě vlastně vůbec nic nechytilo. Příběh není špatný: docela mě děsí představa, že bych přišel o dva roky vzpomínek, ale to jeho vyvrcholení bylo jaksi vynucené a třošku hodně nadsazené. Dokůžu si představit, jak by se řešily ty fyzikální nárazy zbraní a poryvy větrů, ale dost dobře mi to nesedí jen na jakýsi bluetooth... Dále nabírání fyzičky (neskutečně rychlé) a zlepšení pohybu při "level up" je prostě divné. Finální boss byl sice hezký, ale neměl jím být Kayaba Akihiko? Vynechám-li nesmyslnost soubojů, pak jsou skvělé - dynamické a jako vždy epické. Hudba je také parádní a o animaci ani nemluvím. Ale byl to jakýsi průměr. Možná 70%, ale více ne (a to jsem silný fanoušek celé série). ()

Jeoffrey 

všechny recenze uživatele

Tak jsem asi fanoušek série, protože na rozdíl od Scalpa tohle jako nějaký extrémní průšvih rozhodně nevidím a na konci jsem se i docela bavil. Začnu tím, co je evidentní a to je slušná animace a hudba. Především souboje jsou opět skvělé, dynamické a člověka, který má rád akci prostě baví. Především finální souboj je hodně povedený, barevný a má to ten epický feel, který si já u posledního bosse prostě přeji. Takže díky slušné animaci se na to dá bez problémů koukat a jsem ochotný částečně odpustit ten dle mého dost průměrný a nikterak extra složitý příběh. Zhruba 3/4 filmu i někdo jako já přesně tuší kam to povede, občas přemýšlí třeba nad tím, jak je možné, že Kirito tak rychle nabral fyzičku, no a pak přijde finále, které je sice slušné a emotivní, ale opět to vlastně není nic nečekaného. Je super, že záporné postavy zase jednou nejsou černobílé, spíš prostě jen lidi s tragickým příběhem na pozadí, kteří vzali řešení do svých rukou a moc se jim to nepovedlo, ale tohle už bylo ve světě filmu i anime tolikrát, že to zase není nic nového. Naštěstí u mě finální emoce zabraly, smutný příběh mě na pár sekund i dojal a tak to svůj účel u mě splnilo. Možná, že tohle byl základní kámen úspěchu a nebo to možná bude i tím, že jsem fanoušek ústřední dvojice. A tady se s kolegou Scalpem asi neshodnu, protože romantická linka mezi hlavní dvojicí na mě i tady působila vcelku uvěřitelně (ale co já vím o lásce...). Líbí se mi, že se film soustředí na hlavní dvojici a zbytek Kiritova harému se konečně posouvá do pozadí, kam podle mě patří. No a některé romantické momenty, včetně toho závěrečného mě prostě potěšili. Takže ve výsledku beru, že příběh mohl být mnohem zajímavější, ale zbytek mě nikterak nevadil a jako fanouška, kterým tedy asi jsem, mě to i docela bavilo. 7/10 ()

Galerie (43)

Zajímavosti (4)

  • Kiritova motorka byla inspirována Yamahou DT125X. (UncleMorty)
  • Augma je zkratka pro Augmented Reality (Rozšířená Realita). Je to pojem, který je díky Google Glass v Japonsku poslední dobou velice populární a film se jím inspiroval. (UncleMorty)

Reklama

Reklama