Volha
Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Klára Melíšková, Martin Pechlát, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Bohumil Klepl, Vanda Hybnerová, Kristína Svarinská, Stanislav Majer, Lukáš Příkazký, Aneta Krejčíková, Roman Polák (více)Obsahy(1)
V autoprovozu zakládají řidiči Brigádu socialistické práce s cílem výjezdu na hokejové mistrovství světa ve Vídni. V exteriérech se Standa Pekárek seznámí se svou budoucí ženou, brzy čekají dítě a stěhují se do nového bytu. Standovi se náramně daří, ale není to zadarmo. Jeho další obětí je režisér Truhlář, kterému se stane osudnou jeho velká vášeň. (Česká televize)
(více)Recenze (48)
pořád Volze ty čtyři dát úplně nechci, nicméně oceňuji, že víc a víc drží pohromadě a postupně zvážňuje a přitvrzuje. Hádek sice pořád třese, ale tu smějící se a trapně vtipkující krysu si dává slušně. A pořád nechápu jak se někomu po téhle době může stýskat (pokud teda nebyl zrovna estébák, nebo velkej soudruh)...70% ()
Za mě také nejlepší díl. Skvěle vystižený marasamus doby: kšeftíky, korupce, lži aj. aj.. Výborné herecké výkony Hádka, Jeřábka, Melíškové, ale Geislerová mi tam herecky moc neštimuje. V jiných rolích je o hodně lepší...možná je to i tím, že je tam jediná "paní čistá", což je samo o sobě dost protivné. Ale celkově skvělé. A dovolila bych si nesouhlasit s Katkou, že je to teď fajn doba a můžeme si říkat, co chceme. Můžeme tak na 70 %, ale pravděpodobně bude vbrzku o dost hůř. ()
Standa Pekárek opět odpověděl protiotázkou, vyrazil se svou vysněnou Volhou za dalším snadným proplouvaním životem, udáváním a taky novou rodinkou, když už té jeho manželce na mateřský z toho sezení doma narostla ta prdel… Z praktik estébáků je jednomu na blití, už jen kvůli tomu stojí minisérie za shlédnutí. Nemile mě překvapil jejich “tah na bránu” se získáváním dalších udavačů. Dnes bylo také dost záběrů z Vršovického Ďolíčku. V novém bytě Standy Pekárka jsou zelenobílé barvy a loga Bohemians vidět všude (šála na věšáku, samolepky na WC, zelenobílý kelímek a zelený zubní kartáček, taška Bohemians ČKD Praha, atd…) Kulich s klokanem při reportáži, kde Standa opět odpovídal protiotázkou byl na svojí dobu luxusní kousek. Seríál Volha je chvílemi “přitaženej za vlasy”, zejména co se sexu týče, ale jde o umělecký pohled a nadsázku. Celkově tomu ale není co vytknout. To prolínání reality s černobílou “dobovou/dokumentární” barvou dává dílu zasloužený punc opravdovosti. Ta doba byla nechutná, šedivá, s všudypřítomným policejním a komoušským hnusem! Strach by se dal mezi lidmi “krájet”. Doma všichni nadávali nakomouše ( ale nikomu to neříkej) a v práci tleskalo na schůzích KSČ, ROH nebo SČSP… ()
Svarinskú by mali nechať v seriáloch len rodiť. Jedine vtedy spotená a červená a ukričaná nepôsobí, že by jej hranie nešlo. Inak je celá jej herecká póza postavená na výhuku v spojitosti so snahou správne trafiť repliky. Inak sme sa vo filme príliš nepohli. Len sex, pijatika a snahy o neformálne vtipy. Vole! ()
Zatím nejlepší díl. Ta inside story s Bohumilem Kleplem mě zaujala, dojala a naštvala asi nejvíc. Kleplovi ta role sedla jak prdel na hrnec a už dlouho jsem ho neviděl zahrát tak přesvědčivě jako tady. Zbytek dílu měl spád, napětí, komedie, avšak závěr smutný. Geniální mix a za mě spokojenost, a ještě že jsem se po odbytém prvním dílu na sledování této novinky nevykašlal - teď za to dostávám odměnu v podobě skvělého příběhu a brilantního zachycení doby a party okolo ČST. ()
Galerie (62)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
![Volha - TEL-EVÍZE - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/167/352/167352862_7681bb.jpg)
Zajímavosti (5)
- V čase 57:41 zmíní technik „trezorák s Jindrou Němcem“, vzápětí je ovšem jméno opraveno dcerou režiséra Horáčka správně na (Honzu) Jana Němce. (JeffScylla)
- V kabině předváděčky je jenom jeden 16mm projektor, tudíž pořady a filmy se stopáží přesahující cca 45–50 minut je nutno promítat s přestávkami nutnými k založení dalšího dílu. Promítání 35mm filmů je zde vyloučeno úplně. Projektor (napevno fixovaný k podlaze) je v kabině zprvu umístěn zcela mimo promítací okénko, před které se záhadně přesune až těsně před projekcí. Kužel světla na plátno nevychází z 16mm promítačky, ale z míst zcela mimo promítací kabinu. Ve skutečnosti jde o projekci z digitálního projektoru, umístěného mimo obraz. Po skončení promítání (a celého schvalovaného dokumentu včetně závěrečných titulků) zůstává na cívce ještě dobrých 25–30 minut filmu. (charles3)
- V epizodě se po promítnutí filmu o únosu letadla zobrazí titulek v písmu Times New Roman. Dobově by byla k dispozici pouze brzká verze písma jménem Times, která je poněkud užší a má jiné patky na glyfech. (FilFee)
Reklama