Reklama

Reklama

Soumrak dne

  • USA The Remains of the Day (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Sloužili svým pánům lépe než sami sobě. Anthony HopkinsEmma Thompsonová v hlavních rolích nenaplněného milostného příběhu... Celý svůj život zasvětil svému povolání. V něm, v jistotě a bezpečnosti tradice, nacházel smysl své existence. Svou malou armádu služebných dokázal ovládat stejně mistrně, jako své pocity a svou tvář. Vždy dokonalý, perfektní, bezchybný majordomus pan Stevens, nejtypičtější představitel typicky anglického fenoménu loajality a služebnosti, dokonale zvládnuté profese, které padá za oběť soukromí i individualita. A přece i v jeho životě nastaly chvíle, kdy se tento neměnný řád zdál být ohrožen. To bylo tehdy, když na Darlington Hall přišla jako nová hospodyně slečna Kentonová. I pro ni byla až dosud služba alfou a omegou její existence. Na rozdíl od pana Stevense jí však v hrudi tlouklo srdce, toužící po lásce... Snímek režiséra Ivoryho a jeho stálých spolupracovníků (scenáristka Ruth Prawer Jhabvalaová, producent Ismail Merchant, kameraman Tony Pierce-Roberts, skladatel Richard Robbins) je – podobně jako Pokoj s vyhlídkou či Howards End – opět dokonalou sociálně-psychologickou dobovou studií. Jeho předlohou se stal román Kazua Ishigura, Japonce žijícího od r. 1960 v Anglii, působivý obraz dnes již zaniklého světa anglických šlechtických sídel. Odehrává se ve dvou časových rovinách: jednak ve druhé polovině padesátých let, jednak – a zejména – před druhou světovou válkou, v rozsáhlých retrospektivách, mapujících kromě osobního života obou protagonistů i naivní snahy jejich pána, lorda Darlingtona, o politiku appeasementu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (264)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Příběh je vyprávěn v pomalém tempu a je jen na divákovi, jestli je ochoten přistoupit na fakt, že se v něm vlastně nic moc neděje. Režisér se zaměřil jen a pouze na detailní studie charakterů, jejich city, emoce. Co se však týče filmu jako celku, tak musím přiznat, že jsem měl s udržením stoprocentní pozornosti v některých pasážích docela velké problémy. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Great unspoken romance. Jedny z největších podělů, jak ve filmech, tak v životě, jsou ty, kdy se dvě osoby milují a nemohou či nedokáží být spolu. Protože si ani nikdy neřekli, co pro sebe navzájem znamenají. Anthony Hopkins a Emma Thompson rozehrávají svůj excelentní part a veškeré city sobě navzájem projevují pouze pohledy, pouhou přítomností či obyčejnými rozhovory, za nimiž se skrývá nevyřčená pravda a skryté emoce. Snímek velmi rychle uběhl a jeho závěr jakoby říkal, že ty, se kterými nemůžeme být, avšak stále na ně myslíme, znamenají pro nás nejvíc a okamžiky s nimi pro nás byly ty nejkrásnější časy, budeme vždy milovat, ač naše city k nim zůstanou navždy nevysloveny. ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Evidentně jsem něco nepochopil, nicméně mi to nebrání prohlásit, že tento velenudný paskvil je typickým příkladem akademického srance, který krom solidního Hopkinse nemůže zaujmout prakticky ničím. Totální nulové dějství a častování slovy "thank you" mezi těmi všemi lokaji mě iritovalo nevídaným způsobem. Děkuji pane Ivory, bylo to dobré. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Vôbec nie som nadšený z tohto filmu Jamesa Ivoryho z roku 1993, ako tu líčia podaktorí kolegovia, aj moji obľúbení. Nevravím, že je vyslovene súci na zatratenie, ale úprimne by som ho nechcel vidieť znovu, aj keď si v ňom zahral skúsený Tony Hopkins, ktorého rešpektujem viac za Slonieho muža, ako za Mlčanie Jahniat. Dejstvo je postavené v prvom rade na ňom a odohráva sa v dvoch časových úsekoch, t.j. pred druhou svetovou vojnou a po jej skončení, pár rokov. Robustné panstvo na DARLINGTON HALL a v ňom sa predstavuje „herecký koncert” dvoch pozoruhodných hercov, kde absentuje ich hocaký progres, čiže postavy sa nevyvíjajú, stoja na mieste, stagnujú, nie sú ničím extra zaujímavé. Bolo tu cítiť zvláštnu atmosféru, ktorá neveštila nič dobrého, pretože sa schyľovalo k brutálnemu konfliktu, ktorý sa postupne rozšíri do celého sveta. Pochválil by som predsa niektoré technické zložky filmu, napríklad - hudbu, kostýmy, či občas kameru, ale určite nepochválim neprehľadný strih, no najmä úplne sprostý záver filmu, ktorý ma jednoducho vyviedol z miery ! PS : Prvý krát som sa pozrel na budíky, keď sa blížili dve hodiny, a tak by som nepovedal, že by som sa nudil, nájde sa tu pár momentov, ktoré ma bavili, napríklad scény Hugha Granta a „muža z ocele” Christophera Reevea, ale zase pozorovať túto vec vo svojej celej podobe, nie je najlepší nápad. Riadiť sa podľa výborných recenzii a vysokých hodnotení, je z môjho pohľadu - obyčajný podraz na diváka, aspoň na mňa, ktorého to neoslovilo ! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Poníženě děkuji zdejším, citově nepoměrně lépe vybaveným, erudovaným uživatelům, kteří mi ve svých komentářích chápavě vysvětlili, v čem tkví genialita této aristokratické nudy. Jako nevzdělaný filmový fanda naštěstí mohu projevit vlastní názor a ten zmateně hlásí, že na tomto snímku nic mimořádného neshledal. Rovněž se, se studem v očích, přiznávám k tomu, že jsem ty dvě hodiny, v rozporu se základními pravidly etikety, demonstrativně prozíval. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (14)

  • Navzdory tomu, že se jedná o romantický snímek, tak se ve filmu neobjeví jediná romantická scéna. První a poslední pokus slečny Kentonové (Emma Thompson) o sblížení byl majordomem (Anthony Hopkins) rázně odmítnut. (chelseaman22)
  • Alan Rickman si k filmu 29. ledna 1994 poznamenal: „Pak se díváme na Soumrak dne – nádherně udělaný film s báječným Anthony Hopkinsem. Poučení. Emma Thompson potřebuje pracovat s někým, kdo ji přinutí jít do hloubky, nezůstat jen na povrchu.“ (Nach)
  • Dopravní značení na křižovatce v George Inn je moderní. Vznik a používání dvojité bílé čáry je datováno až do 60. let 20. století. (chelseaman22)

Reklama

Reklama