Reklama

Reklama

Soumrak dne

  • USA The Remains of the Day (více)
Trailer

Obsahy(1)

Sloužili svým pánům lépe než sami sobě. Anthony HopkinsEmma Thompsonová v hlavních rolích nenaplněného milostného příběhu... Celý svůj život zasvětil svému povolání. V něm, v jistotě a bezpečnosti tradice, nacházel smysl své existence. Svou malou armádu služebných dokázal ovládat stejně mistrně, jako své pocity a svou tvář. Vždy dokonalý, perfektní, bezchybný majordomus pan Stevens, nejtypičtější představitel typicky anglického fenoménu loajality a služebnosti, dokonale zvládnuté profese, které padá za oběť soukromí i individualita. A přece i v jeho životě nastaly chvíle, kdy se tento neměnný řád zdál být ohrožen. To bylo tehdy, když na Darlington Hall přišla jako nová hospodyně slečna Kentonová. I pro ni byla až dosud služba alfou a omegou její existence. Na rozdíl od pana Stevense jí však v hrudi tlouklo srdce, toužící po lásce... Snímek režiséra Ivoryho a jeho stálých spolupracovníků (scenáristka Ruth Prawer Jhabvalaová, producent Ismail Merchant, kameraman Tony Pierce-Roberts, skladatel Richard Robbins) je – podobně jako Pokoj s vyhlídkou či Howards End – opět dokonalou sociálně-psychologickou dobovou studií. Jeho předlohou se stal román Kazua Ishigura, Japonce žijícího od r. 1960 v Anglii, působivý obraz dnes již zaniklého světa anglických šlechtických sídel. Odehrává se ve dvou časových rovinách: jednak ve druhé polovině padesátých let, jednak – a zejména – před druhou světovou válkou, v rozsáhlých retrospektivách, mapujících kromě osobního života obou protagonistů i naivní snahy jejich pána, lorda Darlingtona, o politiku appeasementu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (266)

golfista 

všechny recenze uživatele

Film, který pomalým tempem nabízí pohled do "zákulisí" nějakého sídla v Anglii, zabývá se víc nevyslovenými pocity a který navíc trvá víc jak dvě hodiny by měl zaručeně nudit ! Tenhle film Jamese Ivoryho má ovšem do nudy velmi daleko ! Jak to udělal nevím, ale po (v amerických filmech nečekaném) zakončení jsem zůstal jako opařený a ještě dost dlouho to celé ve mně doznívalo a doznívalo..... Vynikající výkon jednoho z nejlepších herců současnosti a u mě podobně ceněné Emmy Thompson dodávají příběhu zdánlivě "o ničem" takovou hloubku, že se na něj nedá zapomenout..... Skvělé dílo ! ()

classic 

všechny recenze uživatele

Vôbec nie som nadšený z tohto filmu Jamesa Ivoryho z roku 1993, ako tu líčia podaktorí kolegovia, aj moji obľúbení. Nevravím, že je vyslovene súci na zatratenie, ale úprimne by som ho nechcel vidieť znovu, aj keď si v ňom zahral skúsený Tony Hopkins, ktorého rešpektujem viac za Slonieho muža, ako za Mlčanie Jahniat. Dejstvo je postavené v prvom rade na ňom a odohráva sa v dvoch časových úsekoch, t.j. pred druhou svetovou vojnou a po jej skončení, pár rokov. Robustné panstvo na DARLINGTON HALL a v ňom sa predstavuje „herecký koncert” dvoch pozoruhodných hercov, kde absentuje ich hocaký progres, čiže postavy sa nevyvíjajú, stoja na mieste, stagnujú, nie sú ničím extra zaujímavé. Bolo tu cítiť zvláštnu atmosféru, ktorá neveštila nič dobrého, pretože sa schyľovalo k brutálnemu konfliktu, ktorý sa postupne rozšíri do celého sveta. Pochválil by som predsa niektoré technické zložky filmu, napríklad - hudbu, kostýmy, či občas kameru, ale určite nepochválim neprehľadný strih, no najmä úplne sprostý záver filmu, ktorý ma jednoducho vyviedol z miery ! PS : Prvý krát som sa pozrel na budíky, keď sa blížili dve hodiny, a tak by som nepovedal, že by som sa nudil, nájde sa tu pár momentov, ktoré ma bavili, napríklad scény Hugha Granta a „muža z ocele” Christophera Reevea, ale zase pozorovať túto vec vo svojej celej podobe, nie je najlepší nápad. Riadiť sa podľa výborných recenzii a vysokých hodnotení, je z môjho pohľadu - obyčajný podraz na diváka, aspoň na mňa, ktorého to neoslovilo ! ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Politika appeasementu pohledem (ne)romance, kde vilné pohledy, věty vzájemné náklonosti či jakékoli přiznání citů nepřichází v úvahu. Veškerá pnutí vytvářející smyslnost se skrývá v prostých osloveních "pane/slečno" a distingovaných poklonách dobře odvedené práce. O co lépe napsaná, o to lépe zahraná charakterová studie jedince zdánlivě bez názorů, emocí a osobního života. Jedince, jehož osobností je "jsem tu, abych sloužil". Scénář lepší předlohy; byť i ta je nesporně vynikající, tak je vyprávěna Stevensem čili se ztrácí aura fasády nepřístupnosti ústřední postavy. Sofistikovaný a utlumený "jen tak mimoděk" pohled na velká životní i historická témata. Navzdory zdánlivé chladnosti (či díky ní?) je to předně o živoucích postavách a vroucích emocích. A to, paradoxně, bez jakýchkoli emocí; natož vroucích. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Appeasement. Pán s pocitem, že něco dluží, jej naivně prosazoval vůči nacistickému Německu, jeho majordomus s přesvědčením, že oddanost je nadevše, ho zase uplatňoval, když ustupoval potlačování vlastních citů. Oběma čas ukázal, jak hluboce se mýlili. Jeden přišel o důstojnost, druhý o to, co už se nikdy nedozví.. Sir Hopkins v roli muže, u něhož byla na prvním místě práce a na druhém nic, nepřekvapivě precizní, stejně jako výstavba Ivoryho dramatu o aristokratických a citových ulitách, které své majitele přehnaně chrání před okolním světem.. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Je to sklamanie. Myslel som, že tu tomu filmu niektorí krivdia a hodnotia ho nezmyselne nízko, ale bohužiaľ hodnotenie niektorých odpovedá. Čakal som, že sa nemôže nič pokaziť. Keď som si čítal o tomto filme, tušil som nájazd na Oscarov, ale opak je pravdou. Preto pre mňa bola dĺžka 134 minút úplne úmorná. Po druhé, to tempo! Bože, to tempo bolo neznesiteľné. Pomaličky sa deje, čo vy dávno viete a to čo neviete, tak vám behom pár chvíľ dôjde, ale musíte si pretrpieť to "napätie" až do konca. Atmosféra nulová. Hudba slabá. Avšak nie všetko bolo vyložene zle. Hlavným pozitívom okrem kostýmov bola úžasná Emma Thompson, ktorá je naozaj výnimočná herečka. Aj keď tu nemohla vyzerať veľmi okúzľujúco, tak i tak som si jej herectvo v skutku užil. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (15)

  • Dopravní značení na křižovatce v George Inn je moderní. Vznik a používání dvojité bílé čáry je datováno až do 60. let 20. století. (chelseaman22)

Reklama

Reklama