Režie:
Mick JacksonScénář:
Lawrence KasdanKamera:
Andrew DunnHudba:
Alan SilvestriHrají:
Kevin Costner, Whitney Houston, Gary Kemp, Bill Cobbs, Ralph Waite, Tomas Arana, Michele Lamar Richards, Mike Starr, Christopher Birt, DeVaughn Nixon (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Nikdy ji nespusť z očí. Nikdy nic nepodceňuj. Nikdy se nezamiluj... Ona je superhvězda. On je profesionál. Nedobrovolně se stává jejím osobním strážcem. Noří se do okouzlujícího světa kolem ní, připraven čelit hrozbě, nikoliv však lásce... (Warner Bros. CZ)
Videa (1)
Recenze (478)
Vila, naplnený klub, drahý hotel, opustená horská chata a letisko. Asi v tomto poradí prebehne film. Je nablýskaný, je taký hollywoodsky, o celebrite, ktorú zachraňuje jej osobný strážca pred vonkajším nebezpečím a nakoniec aj pred vnútorným. Nekončí to možno tak, ako by mnohí ľudia chceli, ale pre staršiu generáciu to bola romantická bomba. Až tak, že si ich opantala, mňa to nikdy nechytilo, je to príjemný film s trochou nebezpečenstva, napätia a fantastickou hudbou z čias najväčšej slávy hlavnej herečky. Všetko ide kľudným tempom, aby vás to potom romanticky ohromilo spevom, tancom, romantickým napätím a ešte viac tajomnosťou a inými podaniami thrilleru. Väčšinu mediálne známych ľudí dokázali osobní strážcovia ochrániť pred závistlivými, nenávistnými, či posadnutými ľuďmi, ale nedokázali ich ochrániť pred ich vnútornými nebezpečenstvami. Film ako taký je už klasikou, kto by si nepamätal tie scény so samurajským mečom, o onanovaní na posteli, o člne na jazere, o skoku osobného strážcu do strely, či záverečné lúčenie na letisku. Nie je to však nič extra, premena z mierne namyslenej a naivnej na príjemnú, pár reflektorov, ale žiadna vypovedajúca hodnota. ()
Jakým jiným než plným (nebo jako v mém případě skoro plným hodnocením) ocenit film, který člověk rok co rok může? Ve státních službách byl špička, ovšem sám lituje jedné zpackané fušky, u které navíc z osobních důvodů ani nebyl. Nyní si vybírá, koho bude chránit, a péče o populární zpěvačku a možná budoucí držitelku hereckého Oscara se mu zpočátku nezdá. Svéhlavá hvězda dostává výhružné dopisy a náš Frank si bude muset její důvěru nejprve získat. Zvlášť když mezi nimi proběhne hodně osobní ochrana. Romantická linka na plátně funguje, stejně jako náhled do života velké hvězdy. Napětí a akci Mick Jackson dávkuje rovněž umně, decentní humor a hudba (včetně té orchestrální od Alana Silvestriho) fungují také. Celé to má navíc solidní obsah a velmi dobré herce (soustředěný Costner byl tehdy na vrcholu, debutující Houston rozhodně nezklamala). Limonáda místy ano, ale nostalgie je prostě mocná. PS: Ač je Rachel superhvězda, při návštěvě kina a následně u drinku ji nikdo nepozná, nikdo nepožaduje autogram!! ()
No jasně, je to romantika ostrá jako břitva a měl bych tady teď mávat čurákem a vykřikovat, jaká je to nebetyčná kokotina. Jenže zároveň je to první film, kterým mě jako klacka pan Ježíšek obdaroval na originální véháesce, můj přehrávač Blaupunkt z roku 1977 (stejný, jako používá Lino Ventura v Doteku medúzy, heč!) opustil až po jednom předlouhém měsíci a proto jsem si k němu vybudoval jisté citové vazby. Whitney Hostouň nebyla žádná čokoládová princezna, ani když ještě nesjížděla mouku a neusínala ve vaně a Kosťnerův zabiják mluví a chodí, jako kdyby ho poskládali z Lega. Přesto na mě ta atmosféra bohatství, přepychu, luxusu a salámismu působí jako mršina na šakala, i já bych chtěl být VIP a v horizontu nejbližších třiceti let na tom už opravdu začnu pracovat! No nic, zatím vezmu igelitku, spacák a čokly a půjdu Máně zanotovat Run to You, aby věděla, že i přitulený k parovodu jsem za dlouhých zimních nocí ze všech chlapů ten nejšťastnější chlap jenom s ní. ()
No, tehdy po filmu jsem si běžel sehnat za pade polskou kazetu se soundtrackem. Tuším že to bylo na burze na Spartě. Cover byl dost mázlý a bez tracků, na kazetě byl jen nápis BIEM a ZAIKS. .-) Kde jsou ty časy ehh.. Ani nevím kde skončila. Odhaduji, že mi ji můj kazeťák Fugison (pořízený se slevou za ,,čistááááá '' tamtéž) stejně jako jiné kazety totálně sešrotoval... Whitney si tehdy zahrála i zazpívala a Kevin ji hlídal před šílencem. Nevím proč ale štvalo mně, že nehrála samu sebe, ale jakousi slavnou zpěvačku imaginárního jména. Costner byl tehdy drsňák v nejlepších letech a Whitney ve filmu také nevypadala k zahození. I když to byla limoška, dalo se na to dívat a Houston to katapultovalo na chvilku z průměru na výsluní. Vzhledem k jejímu krátkému životu na ní zůstala jako na zpěvačku výraznější vzpomínka v tomto filmu. A to je (ač její zpěv dnes není mým šálkem kávy) myslím dobře. * * * ()
Kdysi jsem ten snímek měl moc rád, ale teď už vidím, že je přece jen trochu moc roztahaný a bohužel také moc předvídatelný, ať už z hlediska castingu, anebo čistě proto, že ten scénář je velmi přímočarý s klasickými romantickými eskapádami, které se mají skrýt za thriller. Nemůže se tomu ale vzít, že na tu hlavní dvojici se dobře kouká a je mezi nimi chemie, která funguje. Jen ten závěr kdyby byl temnější. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (31)
- Přibližně v čase 1:15:00 prochází Frank (Kevin Costner) dveřmi, ve kterých se zrcadlí mikrofon. V čase kolem 1:15:08 se otočí ke stropu. (pobotom)
- Nápad na tento film byl před jeho natáčením 67krát prezentován a odmítnut. (Kulmon)
- Ústřední filmová melodie „I Will Always Love You“ zazněla i na pohřbu Whitney Houston (Rachel Marron). Kevin Costner (Frank Farmer), který se ho také účastnil, při své řeči uvedl, že si při natáčení s Houston nebývale rozuměli. (Lynette)
Reklama