Reklama

Reklama

Mimo zákon

Trailer

Ve vězeňské cele se díky nečekaným okolnostem setkávají nezaměstnaný dýdžej Zack, příležitostný pasák Jack a excentricky popletený italský turista Roberto. Zack a Jack nemají žádné iluze, noc za mřížemi pro ně zůstává potvrzením toho, že život za moc nestojí. Nejvíce jim vadí jejich podivínský spoluvězeň. Roberto mluví lámanou angličtinou, a tak mu příliš nerozumějí. Ještě méně chápou jeho nekonečný optimismus, živený vírou v americký sen. Jejich spoluvězeň je dráždí do chvíle, kdy oba pochopí, že má plán, jak z věznice uniknout... Režisér Jim Jarmusch vzdává osobitou poctu vězeňským filmům a žánru noir, proto poučeně, s obdivem, paroduje konvence klasických kriminálních příběhů a jejich hrdinů. Hořko-směšný až absurdní příběh se odehrává v Louisianě, kdesi v okolí New Orleansu. Jeho důležitou součástí je „pomalu jdoucí" černobílá kamera Robbyho Mullera, stejně jako hudba Johna Lurieho a písně Toma Waitse. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (181)

blixadovan 

všechny recenze uživatele

Neskutečně minimalistická záležitost, která však ani na chvíli nenechá oka diváka odpočinout, stále je na co se koukat, paradoxně i v těch momentech, kdy se zdánlivě nic neděje. Jednu z mnoha hlavních rolí zde hraje v čase se měnící okolí obklopující hlavní hrdiny. To, jakým způsobem se do rolí "obuli" neherci Tom Waits a John Lurie, je fantastické, věřím jim každičký pohyb, každičké slovo, nic nepůsobí uměle, instantně. Jako už obvykle u filmů Jima Jarmusche je průvodní hudební složka famózně "atmosférudotvářející". Jeden z Jarmuschových vrcholů. ()

Jansen 

všechny recenze uživatele

Tento film bych rozdělil na dvě části: zvukovou a obrazovou stopu. Brilantní černobílý obraz, střih, práce kamery a samozřejmě Jarmuschovská režie dělá z Mimo zákon výborný film. Bohužel mě tentokrát moc nebraly konverzace a slovní přestřelky hlavních hrdinů. Jarmusch už napsal lepší scénáře. Hudba je dobrá, ale, že by mě nadchla, to říct nemůžu. Jarmusch s jakousi, pro něj typickou, “přiškrcenou“ chladnou bizarností zobrazil zajímavý svět ležící mimo zákon. ()

Reklama

Renfield 

všechny recenze uživatele

Hned úvodní předtitulkovou částí dokonale Jarmuschovské! Kamera, hudba a atmosféra města vůbec nadchne. Následné seznámení s životy hlavních postav mohlo být přeci jen kratší, přesto nenudí, pouze do hlavy vnutí myšlenku, proč se ti dva vlastně chtějí z vězení dostat? Samozřejmě s humorem řečeno, ale ten život předtím a hlavně lidi kolem... snad Zack a Jack našli něco lepšího. Ve vězení každopádně našli Roberta, pro film, ale i jejich životy zcela zásadní postavu. Je třeba uznat, že by to bez Roberta Benigniho nebylo to pravé ořechové, jeho postava je dokonale napsána, dokonce ani přes tu ukecanost nepřestává bavit, což se ne vždy podaří, ono kdo by odolal jeho notesu a angličtině. Ve výsledku je Mimo zákon pohodovou jízdou, či útěkem vstříc novému životu, Jim Jarmusch nezklamal. 70% ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Tohle si může dovolit snad jen Jim Jarmusch. Na minimálním prostoru s minimem " akce " rozehrát " velký příběh " aniž by diváka NUDIL. Trošku netradiční příběh útěku z vězení tří " vyděděnců společnosti " , kteří se souhrou náhod ocitnou společně v jedné cele a po následném útěku jsme svědky jejich krátkého netradičního putování za svobodou. O samotný útěk tu rozhodně nejde. Jarmusch se zaměřil ( jak je u něj zvykem ) na vzájemné vztahy třech hlavních hrdinů. Vynikající herecké výkony tu předvádí jak Tom Waits jako nezaměstnaný DJ Zack, John Lurie jako pasák Jack, tak především Roberto Benigni jako ukecaný Ital. Jeho lámaná angličtina je k popukání a chvílema jsem se svíjel smíchy. Co musím dále vyzdvihnout to je brilantní pomalu plynoucí kamera R. Müllera a vše dotváří hudba Johna Lurieho s texty Toma Waitse. Kdo se naladí na pomalé tempo, rozhodně nebude zklamán! 4+1/2* p.s. děkuji, vodprejskni :o) ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Hlavné postavy sú presne také, aké sa dali od Jarmuscha čakať. Vo väzenskej cele sa stretnú nezamestnaný DJ, pasák a ukecaný taliansky turista s komickou angličtinou. Každá postava je tak trošku svojsky pošahaná, so svojským osudom...Spoločným je pre nich fakt, že každý sa aktuálne nachádza v dajakej podivnej životnej kríze, bez nádeje na lepší zajtrajšok. Film ma zo začiatku dosť nudil, energickým vstupom bol až príchod Benigniho na scénu. Celý príbeh je len o kvalite vzťahu troch ľudí a krížení ľudských osudov. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (5)

  • Mnohé komické anglické frázy, ktoré vo filme cituje Roberto Benigni (Roberto), vraj pochádzajú z akéhosi talianskeho časopisu, z ktorého sa mal človek naučiť po anglicky. Benigni ho odoberal v čase, keď sa zoznámil s Jarmuschom. (agency)
  • Věta, kterou Roberto (Roberto Benigni)  pronese při prvním setkáním s Jackem (Tom Waits): "Je to smutný a nádherný svět,'' vznikla nedorozuměním. Robero měl říct: ''Je to smutná a nádherná píseň,'' avšak špatně větu pronesl. Režisérovi Jarmushovi se natolik zalíbila, že ji ve filmu nechal. (MadBigMax)

Reklama

Reklama